Onko olemassa mitään vähäsokerista hilloa vai ovatko kaikki ylimakeita?
Kertokaa jos olette onnistuneet löytämään jonkun ei-ällömakean hillon kaupan hyllyltä.
Kommentit (26)
Kaupan hyllystä löytyy kaikki ainekset siihen että voit tehdä itse hilloa.
Lidlistä ainakin löytyi hilloa jossa puolet vähemmän sokeria kuin yleensä mutta taisi olla makeutusainetta siinäkin. Hyvänmakuista on kyllä.
https://www.fazer.fi/tuotteet/92007/fazer-alku-mansikka-295-g/
Löytyy myös muita makuja kuin mansikka. Ei yhtään lisättyä sokeria (makeutettu ksylitolilla).
Vierailija kirjoitti:
Löytyy myös muita makuja kuin mansikka. Ei yhtään lisättyä sokeria (makeutettu ksylitolilla).
Huoh, ihan yhtä makeaa on kuin sokerilla makeutettu. Nyt oli MAUSTA kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, ihan yhtä makeaa on kuin sokerilla makeutettu. Nyt oli MAUSTA kyse.
Itse asiassa ei siis ole yhtä makeaa. Joku tuosta saattaisi tykätäkin (mulle ei henkilökohtaisesti oikein maistunut, juuri siitä syystä, että hillon makeus puuttui)
EU:ssa ei voi löytyä, koska direktiivi määrää, että pystyäkseen käyttämään hillo-sanaa, on siinä oltava vähintään 50% sokeria.
Mun mielestä rainbow mustaherukkahillo ei ole ällöttävän makea. Rainbow tai mikä se s-ryhmän tuotteiden merkki onkaan.
Lidlissä on vähäsokerista hilloa eikä ole makeutusainetta ainakaan vadelmaversiossa, juuri tsekkasin purkin, kun joku yllä väittää, että on.
Minusta se on hyvää, ei ole ällömakeaa, mutta sokeria siinäkin toki on.
Lasten pilteissä on, esim. pohjoisen marjat. Tosin ne ovat hedelmäsosetta, ei hilloa.
Vähäsokerisia.... vai vähemmän makeita...
No, eikös nuo joulutorttuihin käytettävät luumusoseet ole sellaisia vähemmän makeita, niitä myydään ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
EU:ssa ei voi löytyä, koska direktiivi määrää, että pystyäkseen käyttämään hillo-sanaa, on siinä oltava vähintään 50% sokeria.
Eipä taida määrätä. Mulla on jääkaapissa Den Gamle Fabrik mansikkahilloa, josta 25% on sokeria (hiilihydraatteja 30%). Ei se silti merkittävästi vähemmän makeaa ole kuin muutkaan hillot, lisänä on steviaa. Joskus aikanaan sen merkin hillot oli maunkin puolesta vähäsokerisia.
Fazer Alku Mansikka – ei muistuta hilloa
Alku Mansikka ei tarkalleen ottaen ole hillo vaan ksylitolilla makeutettu mansikkavalmiste. Se saattaa kiinnostaa hillonsyöjiä, jotka etsivät vähemmän sokeroitua vaihtoehtoa hillolle.
Harmahtava ja erittäin epähoukuttelevan näköinen tuote hirvittää raatia. Hilloa se ei muistuta: maku on oudolla tavalla raikas ja koostumus hyvin jauhoinen. Kaikki testin hillot maistuvat selvästi paremmilta, joten arvosanaksi tulee pyöreä nolla.
”Maistuu vielä pahemmalta kuin näyttää.”
”Mieluummin söisin lettuni paljaaltaan kuin tällä.”
Hinta: noin 3,55 euroa / 295 g
Mansikan määrä: 100 g tuotetta sisältää 50 g marjaa.
Valmistusmaa: Suomi
Arvosana: 0
Kaikki itsetehdyt.