Nyt vertaistukea, kiitos. Häpeän silmät päästäni. Tapahtui työhaastattelussa.
Lähdin hyvillä mielin haastatteluun. Hieman kiire lähtö tuli ja vetäsin äkkiä välipalaksi banaanin ennen lähtöä. Virhe! Matka meni hyvin, mutta noin 10min haastattelun alusta alkoi maha kouristamaan ja tunsin et vessaan pitää päästä just sillä sekunnilla. Sanoin että anteeksi, mutta missähän olisi lähin vessa. Neuvoivat ja juoksujalkaa kankut yhteenpuristettuna juoksen käytävän päähän. Onneksi oli vapaa. Pääsin pöntölle viime sekunnilla. Ja sitä tavaraa tuli ja tuli jäätävien tuskien kera. Varmaan 15min istuin istunnolla ennen kun uskalsin tulla pois. Kiireen vilkkaa takaisin neukkariin pahoitellen. No, eikä siinä vielä kaikki. Kun pahoittelin asiaa niin sanoin, pahoittelen mutta mulla on toi ärtyvä suoli joka aiheuttaa tällaista. Haastattelijoiden ilmeet olivat kyllä omaa luokkaansa. Vetivät kätensä pois kun yritin kätellä haastattelun lopuksi. Lähdin kiireen vilkkaa bussille ja kotiin.
Voi jeesus että hävettää. No, eipä tarvii tuolta ainakaan soittoa enää odotella.
Sanokaa nyt etten ole ainoa jolle on tapahtunut tällaista.
Kommentit (39)
Olisit vaan luikkinut vähin äänin sieltä vessasta suoraan kotiisi. Peli oli jo menetetty.
Jos reaktio oli kuvaamanlainen,voitit kun et joutunut sinne töihin. Juntteja on maailma täynnä.
Jos tuo oireilusi on ongelma jo haastatteluvaiheessa, niim silloin se on sitä myöhemminkin työssä. Eli parempi vain, että tuo selvisi jo tuossa tilanteessa.
Minun eräs YSTÄVÄNI hikeentyi jo siitä kun kerroin terveydellisen syyn siihen miksi en mennyt hänen mukaansa kauppaan, vaikka ei ollut tuohon verrattavaa. Kai sitten on niin että tilanteessa kuin tilanteessa on viisainta yrittää pitää kieli keskellä suuta omasta voinnistaan, pientäkään poikkeavuutta ei suvaita, vaikka syynä olisi hetkellinen häiriö.
Omaan terveyteen liittyvät selitykset aiheuttavat hämmennystä ihan vain siksi että kukaan ei halua joutua ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä sanoisi muuta palaamisen jälkeen, kuin pahoittelisin. Ei ketään (uskoakseni?) kiinnosta kuulla informaatiota toisen veskikäynnin syystä. Se lienee oli sanomattakin selvää, että kiire tuli ja jokainen osaa ilman selvitystäkin päätellä, että miksi vessaan voi tulla kiire.
Toi on muuten hyvä, mutta tosta jää juurikin se epäilys, että "olikohan sillä noro, yök, en halua kätellä enää, outo tyyppi, tulee tänne tartuttamaan".
Nykyään palkataan vain kakkaamattomia tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitsit siitä ärtyvästä suolesta? Ei kenenkään tarvitse mainostaa vessareissujensa syytä, siinä mokasit.
Vahingossa lens sammakko suusta.
ApKukaan ei palkkaa näitä "ärtyvän suolen" tyyppeja koska ovat = saikuttajia. Tai istuvat vaihtoehtoisesti puolet työajasta vessassa.
Mulla on ärtyisä suoli ja en kyllä istu yleensä työaikana, kuin maximissaan 1min vessassa koko päivänä ja yleensä ruokatauon yhteydessä se iskee, kun on juuri syönyt. Yleensä tilanne menee ohi nopeasti, kun se vatsa toimii tosiaan nopeasti yllättäin. Enemmän nää tupakoitsijat kuluttaa työaikaa hukkaa. Käyvät 30min välein tupakalla ja viipyvät siellä 10-15min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitsit siitä ärtyvästä suolesta? Ei kenenkään tarvitse mainostaa vessareissujensa syytä, siinä mokasit.
Vahingossa lens sammakko suusta.
ApKukaan ei palkkaa näitä "ärtyvän suolen" tyyppeja koska ovat = saikuttajia. Tai istuvat vaihtoehtoisesti puolet työajasta vessassa.
Mulla on ärtyisä suoli ja en kyllä istu yleensä työaikana, kuin maximissaan 1min vessassa koko päivänä ja yleensä ruokatauon yhteydessä se iskee, kun on juuri syönyt. Yleensä tilanne menee ohi nopeasti, kun se vatsa toimii tosiaan nopeasti yllättäin. Enemmän nää tupakoitsijat kuluttaa työaikaa hukkaa. Käyvät 30min välein tupakalla ja viipyvät siellä 10-15min.
Joskus alkuvaiheessa sairautta, kun ei osannut järjestää asioita siten, että söi tietyissä väleissä ja katsoi vähän mitä söi niin kävi sellaisia juttuja, että olin esim lenkillä niin ennen lenkkiä, kun olin syönyt niin kesken lenkin iski kauhee vessahätä. Ei auttanut muuta, kuin mennä mettää puun taakse ja toivoa, että kukaan ei nähnyt. Joskus auto matkalla, kun pysähdyit abclle (tai mihin tahansa muuhun) ja lähdit jatkaa matkaa niin se oli kauhein tilanne, kun ykskaks tuli taas hätä. Monta kertaa piti pysäyttää tienreunaan ja juosta mettään.
Onkohan tolla ärtyvällä suolella yhteys stressiin? Ehkä voisi olla hyvä tehdä hengitysharjoituksia yms. jos kovasti jännittää.
Itsekin olen mokaillut vaikka mitä työelämässä, etenkin kun on pitänyt yllättäen esitellä itseni uran alkuvaiheissa tapahtumissa joissa luulin olevani vain mitätön taustahenkilö. Nuorena olin kovin ujo ja oli huono itsetunto, niin parikin kertaa olen tuollaisessa tilanteessa sönköttänyt ja punastunut hulluna ja mennyt tuppisuuksi.
Ei siinä mitään, virheistä oppii ja nykyään osaan toimia eri tilanteissa. Ei se niin vakavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tolla ärtyvällä suolella yhteys stressiin? Ehkä voisi olla hyvä tehdä hengitysharjoituksia yms. jos kovasti jännittää.
Itsekin olen mokaillut vaikka mitä työelämässä, etenkin kun on pitänyt yllättäen esitellä itseni uran alkuvaiheissa tapahtumissa joissa luulin olevani vain mitätön taustahenkilö. Nuorena olin kovin ujo ja oli huono itsetunto, niin parikin kertaa olen tuollaisessa tilanteessa sönköttänyt ja punastunut hulluna ja mennyt tuppisuuksi.
Ei siinä mitään, virheistä oppii ja nykyään osaan toimia eri tilanteissa. Ei se niin vakavaa ole.
Veikkaan, että joillain voi olla tunnetiloissa/jännityksessä se ongelma mutta on pidetty ärtyneensuolen piikkiin. Itselläni ei voi olla stressi, kun se riippuu enemmin syömiseen. Monesti joutunnu juoksee saunasta tai kylvystä vessaan, kun ollut juuri rentoutumaisimmillaan. Teki vain sen virheen, että otti vääränlaista pirtelöä tai syömistä ennen toimintaa
Pöh, sellaista sattuu. Mä möläytin kerran työhaastattelussa "hyvänäkin" vitsinä että palkka juoksee, minä en :) Erityisen irvokasta koska olin nuorempana tosi ahkera ja miellyttämisenhaluinen enkä todellakaan laiska. Myöhemmin kävi ilmi että työnantaja palkkasi nuoria höynätettäviä aina koeajan ajaksi ja pisti pihalle ennen koeajan loppua. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin minun kannaltani :D
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa, kun vedetään käytävällä ohikulkiessaan hihasta, että tulehan sinäkin esittäytymään. Siinä sitten tukka sekasin naama punaisena sönköttää, että hello im Katja ja vastauksena aasialaiset kumartelee, että hello mister Katja. Sitten sönkötän, että sorry Im Katja Kauppinen ja he kumartelevat taas, että hello mister katja ja sitten en ilkeä sanoa, että missis Kauppinen, hellou vaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä sanoisi muuta palaamisen jälkeen, kuin pahoittelisin. Ei ketään (uskoakseni?) kiinnosta kuulla informaatiota toisen veskikäynnin syystä. Se lienee oli sanomattakin selvää, että kiire tuli ja jokainen osaa ilman selvitystäkin päätellä, että miksi vessaan voi tulla kiire.
No en tiedä, ei sitä tarvitse mitenkään tarkkaan selostaa, mutta minusta taas on ihan huomaavaista informoida, ettei kyseessä ole mikään norovirus eikä muiden tarvitse pelätä tartuntaa.
Isompi miinus se olisi mennä työhaastatteluun tartuttamaan tauti firman työntekijöihin.
Mä oon tehny vastaavan tempauksen, sain paikan, jäin kuulemma mieleen.
Älä suotta harmittele, jäitpähän mieleen! Samasta vaivasta kärsivänä arvostan sitä, että sanoit mistä on kyse, jotta ei tarvitse pelätä jotain norovirusta.
Itse myöhästyin legendaarisesti haastattelusta kun unohdin haastattelijan nimen (tämä oli ennen nettiaikaa, en voinut tarkistaa asiaa mistäään). Haastattelija oli ehtinyt jo lähteä kotiin kun respan kanssa viimein selvitimme oikean hlön. Hän tuli takaisin, pidimme haastattelun ja sain paikan :)
Vierailija kirjoitti:
Pöh, sellaista sattuu. Mä möläytin kerran työhaastattelussa "hyvänäkin" vitsinä että palkka juoksee, minä en :) Erityisen irvokasta koska olin nuorempana tosi ahkera ja miellyttämisenhaluinen enkä todellakaan laiska. Myöhemmin kävi ilmi että työnantaja palkkasi nuoria höynätettäviä aina koeajan ajaksi ja pisti pihalle ennen koeajan loppua. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin minun kannaltani :D
Jos sai koeajalta palkkaa, sitten ei ollut katastrofi, moni tietää, että työsuhde on lyhyt, ja kohti uusia seikkailuja, härskeimmät teettää harjoittelijoilla prohommia, ja ilmaiseksi.
Ei tuo ole mikään moka . Moni työnantaja arvostaa rehellisyyttä.
Jos sulla olisi mun (ihan pakollinen) lääkitys tai jonkun toisen vaikea suolistosairaus, et ikinä sanoisi noin. Olet tietämätön ja ylimielinen.
Kyllä on paljonkin aikuisia, jotka voivat tietenkin pidättää ihan normaalisti - kunnes tulee se sairauden tai lääkkeen aiheuttama tilanne päälle.
Ei ole hauskaa, ei. Mutta elämä on. Jokainen tietenkin ajattelee, yrittää sopeutua, ennakoida jne, mutta ei näille aina mitään voi.
Ei sitä vessapassia turhaan ole keksitty. Se harmittaa itseäni, että vaikeaa nopeaa ripulia aiheuttavaa lääkettä ei vaan voi vaihtaa ja silti vessapassia en saa, koska sairaus itsessään ei ole suolistossa.
AINA pitää tietää, missä on milläkin hetkellä lähin vessa. Mutta ei kun joku joka ei tiedä mitään tulee tänne pätemään sairaiden ihmisten kustannuksella. Reilukerhosta päivää