Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto sata euroa? Hirveää

Vierailija
27.03.2023 |

Onko se joka paikassa noin paljon

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin putsata säännöllisesti hammasväliharjalla eikä tule enää hammaskiveä. Viimeksi pyysin puhdistusta toisen toimeenpiteen yhteydessä, niin hammaslääkäri sanoi, että eihän täällä ole mitään puhdistettavaa. 

Mulle tulee siltikin paljon hammaskiveä vaikka puhdistan välit harhalla, puolen vuoden välein pitää käydä poistamassa pinttymät suuhygienistillä 

Samoin, puhdistan harjalla ja käyn puolen vuoden välein poistamassa. Laskussa kuitenkin joka kerta "erittäin laaja hammaskiven poisto" tms. On vähän alkanut epäilyttää että tehdäänkö sellainen joka kerta tarpeesta huolimatta. Miten asiakas voisi tietää onko laaja toimenpide oikeasti tarpeen?

Missäköhän hammaslääketieteen opiskelijat harjoittelevat, pääsisikö keskussairaalaan tai yliopistosairaalaan opetuspotilaaksi. Hinta olisi varmaan halpa jos ei haittaa että kymmenenkin ihmistä kuikkii suuhun siinä tilaisuudessa.

Vierailija
22/22 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä on yleensä aikaveloitus. Kategoriat suppea, normaali ja laaja hammaskiven poisto riippuen käytetystä ajasta.

Se onkin hienoa tietää nyt, mutta kun itse varasin viimeksi (mulla ei ollut lähetettä), firman sivuilla ei ollut tällaista jaottelua ("laaja = 60 min"), vaan pystyi ainoastaan selaamaan suuhygienistien vapaita aikoja, ja sitten siinä Pirjo-Liisan nimen vieressä luki Hammaskiven poisto 60 min ja Anna-Kaisa Hammaskiven poisto 45 min. Ja en oo aiemmin katsonut kelloa, paljonko siihen on aikaa mennyt. Ihan "normaalina" itseäni kyllä olisin pitänyt jos sellainen vaihtoehto olisi kerrottu.

Että "halpaan menin", tai siis kalliiseen.  #6

Mutta miten voi itse tietää paljonko hammaskiveä on ja pitääkö varata normaali aika vai käykö suppea tai onko syytä peräti varata tuo laaja?

Mäkään en ole ikinä huomannut noita eri vaihtoehtoja ja aina on tehty tuo laaja. Nyt en tiedä olenko itse varannut sen vai katsooko hygienisti oikeasti että joka ikinen kerta on tosiaan ollut tarve laajalle toimenpiteelle.

Muutenkin alkanut arveluttaa yksityisten hinnat. Tuntuu että monessa paikassa ylihoidetaan kun eihän asiakas voi mitenkään tietää mitä tarvitsee tehdä ja mitä ei. Onko muilla samanlaista kokemusta ja mitä asialle voisi kuluttajana tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla