Enneunet, selvänäkö
Minulla on ollut useita kertoja tilanne, että unen rajamailla näen ihmisiä ja tapahtumia, jotka tulevat sitten tavalla tai toisella tapahtumaan tulevaisuudessa.
Itse ainakin uskon, että tällaiset kokemukset ovat totta ja mahdollisia.
Kuulisin mielelläni sinun tarinasi :)
Kommentit (24)
Katsokaapa huuhaaluulevaiset vaikka Wikipediasta vahvistusharha.
Mulle on tullut muutama uni, josta on voinut sanoa että tätäkö se sitten tarkoitti jälkeenpäin. Mutta voi olla ihan sattumaakin.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa huuhaaluulevaiset vaikka Wikipediasta vahvistusharha.
Oon tutustunu tähän. En silti saa tästä selitystä unelleni, jossa oli yksi toisensa jälkeen tapahtumia, yksityiskohtaisia asioita, jotka myöhemmin tapahtui oikeassa elämässä. Eli siis meni ainakin muutama tunti, jossa kaikki tapahtumat vastasi jotain kuukausia aiemmin näkemääni unta. Sen ymmärrän, että vahvistusharhalla voi selittää jonkun yksittäisen unen tapahtuman, joka sitten sattuu oikeassa elämässä. Vaan jos niitä yksityiskohtaisia tapahtumia ja asioita tapahtuu peräkkäin niin monta, niin en tällöin näe sitä selitykseksi asialle. Se, että näkee unia öisin, jotka ei tapahdu oikeassa elämässä, mutta sitten jonkun unen tapahtumat tapahtuukin, on selitettävissä myös sillä, että on enneunia ja sitten ihan vaan unia.
Kaikkia asioita ei välttämättä pysty todistamaan. Unet on subjektiivinen kokemus, miten sellaisesta vois saada jotain materiaaliin pohjautuvaa todisteaineistoa?