Te jotka vilppiä peläten äänestätte aina vaalipäivänä: mitenkäs sitten suu pannaan jos sunnuntaina yllättäen sattuukin joku este?
Kommentit (8)
Kohtao 60 vuotta mittarissa ja tähän mennessä ei ole niin pakottavaa estettä tullut että olisi jäänyt äänestämättä. On siis aika pieni riski.
en uskaltaisi jättää äänestämistä viime tippaan. Itselläni on tapana hoitaa asiat ajoissa
Silloin este on sitä kokoluokkaa, että äänestämisen jääminen on pienin murehdittava asia.
En epäile mitään vilppiä, mutta en näe syitä ennakkoäänestää. Ennakkoäänestys maksaa yhteiskunnalle enemmän, eikä ole yhtään järkevää syytä tai tarvetta äänestää muulloin kuin äänestyspäivänä. Asumme kaupungissa ja ennakkoäänestyspaikka olisi joko ruuhkainen työmatkaliikkujien risteyspaikka tai joku peltomarket, missä emme muutenkaan asioi. Paljon mukavampaa on kävellä naapurikortteliin sunnuntaina. Voihan sitä aina vaikka kuolla ennen varsinaista vaalipäivää, mutta ei puoluepolitiikka enää ole murheena silloinkaan.
Äänestyspaikka on auki klo 10-20. En keksi muuta estettä kuin rajun sairastumisen. Tuo on vähän sama kuin ei ehtisi koko viikonloppuna vaikka pestä haampaita. Tietysti jos tietää olevansa poissa paikkakunnalta, pitää ennakkoäänestää. Itse olen äänestänyt ennakkoon kaksi kertaa ja äänioikeus on ollut kohta 30 vuotta. Molemmilla kerroilla jono oli hirveä. Omalla lähikoululla on harvoin edes muutamaa muuta äänestäjää yhtä aikaa paikalla.
Oli jotkut pressanvaalit ja olin synnytyssairaalassa. Äänestin siellä, en sentään salissa vaan osastolla.
Voi olla, että sattuu... illuminaatti on kekseliäs. Voi jättää vaikka pihan hiekoittamatta, jotta minä liukastun lähtiessäni äänestämään... tarkkana saa olla!