Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teet uunipellin kokoisen pizzan, kuinka paljon laitat jauhelihaa?

Vierailija
26.03.2023 |

Oletetaan ettei siihen tule muuta kuin se jauheliha sekä perusjutut eli tomaattikastiketta, sipulia ja ehkä ananasta sekä tietysti juustoraastetta.

Laitan itse 200 g jauhelihaa pellinkokoiseen pizzaan. Käymässä ollut kaverini piti ihan hulluna kun puolitin 400 g jauhelihan pizzaa varten. Mun mielestä taas pizzassa ei kuulu olla täytteitä kuin ohuelti.

Kuinka paljon sinä laittaisit?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

800gr laittaisin

Vierailija
42/53 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkee vaivan tehdä pizzaa kotona, ei kannata pilata sitä jauhelihalla, joku muu täyte ehdottomasti. Suppilovahveroita herkkusieniä, pepperonia, tomaattia, kapriksia, oliiveja, sinihomejuustoa ym.

Jos nöäkee vaivan tehdä pizzaa kotona, ei kannata tehdä mitään peltipiirakkaa vaan pizzaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä jauhelihaa, vaan chorizomakkaraa, pepperonia.

Minä käytän jauhenlihaa.

Vierailija
44/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkee vaivan tehdä pizzaa kotona, ei kannata pilata sitä jauhelihalla, joku muu täyte ehdottomasti. Suppilovahveroita herkkusieniä, pepperonia, tomaattia, kapriksia, oliiveja, sinihomejuustoa ym.

No mun mielestä pitsa on pilalla jos siinä on sieniä, kapriksia ja oliiveja. Menis roskiin heti.

Vierailija
45/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhenliha = 🤮

JAUHELIHA

Vierailija
46/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin teen enää jauhelihapizzaa. Tomaattitonnikala tai salami ovat parempia täytteitä. Makuasia.

Vierailija
47/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt suoraan, että pesettekö sen jauhinlihan ennen laittoa?

Suksi vit tuun ääliö.

Vierailija
48/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä jauhelihaa, vaan chorizomakkaraa, pepperonia.

Minä käytän jauhenlihaa.

Et käytä,se on JAUHELIHAA

Vierailija
49/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt suoraan, että pesettekö sen jauhinlihan ennen laittoa?

Suksi vit tuun ääliö.

Joo, jauhenliha kuuluu pestä ensin astianpesukoneessa.

Vierailija
50/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 400 grammaa on liian vähän. Itse laitan 500 grammaa, tosin kun teen jauhelihapitsan, niin se on mallia pannupitsa eli pohja on paksunlainen. Joka tapauksessa sopiva pohjan ja jauhelihan suhde on monta kertaa tsekattu ja tuon 500 grammaa vaatii.

Vierailija
51/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hauduttelen tomaattimurskasta, pyreestä, basilikasta,oreganosta,pippurista,valkosipulista,chilistä ja ripauksesta sokeria tomaattikastikkeen, jonka sekoitan jauhelihaan 200g jos tulee muitakin täytteitä,kuten vaikka pekonia,tomaatteja,herkkusieniä,ananasta,pepperoneja,salamia jne.juustoraastetta unohtamatta. Pelkällä jauhelihatomaattikastikkeella täytettynä 300-400g+juustot. Tänään taitaakin taas olla pizzapäivä, vaikkei ole edes perjantai, nam :)

Vierailija
52/53 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on ehkä mauttomin ja ankein täyte, jota pizzaan voi laittaa.

Kaiken a ja o on se kastike. Sipuli, valkosipuli kuullotettuna, puolikiloa jauhelihaa, pyre, suola, mustapippuri, oregano, loraus vettä ja haudatus. Käytän edamjuustoa usein päälle.

Tämä on lähellä sitä jauhelipitsaa, jonka ohjeet alkoi leviämään joskus 70-/80-luvun vaihteessa Suomessa Apu tai Seura-lehdessä. Hyvää tulee.

Vierailija
53/53 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin pizzaan voi laittaa jauhelihaakin täytteeksi. Eli en laita yhtään. Meillä pizzassa on pepperonia ja sieniä (esimerkiksi tatteja, kantarellejä), tai metwurstia ja kinkkua.juustona sekalaiset juustot raastettuna ja mozzarellaa revittynä päälle, yksi lapsista pitää oliiveista, niin saatan laittaa hänen pizzanpuolikkaalleen sitten niitä, ja toiselle katkarapuja. Miehelle laitan kaikki mitä jääkaapista löytyy, koska hänellä ei ole muuta käsitystä ruuasta kuin että sen pitää olla rasvaista, lihapitoista ja sitä pitää olla paljon, eli siinä on sitten pepperonia pari palaa (koska se on liian mausteista, ei voi syödä enempää), metwurstia, kinkkusuikaleita (tai oikeastaan niitä halpoja pizzasuikaleita, jotka on kai jotain lauantaimakkarasuikaleita?) lihapullia puolitettuna, makkarakuutioita. Hänen pizzaansa en mozzarellaa tuhlaa, vaan laitan arkijuustoa. Ei kuitenkaan huomaa mitään eroa, ja me muut emme todellakaan suostu maistamaan hänen "herkkuaan".

Omaan pizzaani saatan laittaa pepperonia, paprikaa, kesäkurpitsaa, sinihomejuustoa ja mozzarellaa tai fetaa.

Kerralla teen siis useamman uunipellillisen pizzaa, vähintään kolme. Mutta ei jauhelihaa yhtään.