Minkälaisilla ihmisillä on sijoitusasunto?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä rikas tarvitse olla, lainallahan niitä saa. Itse olen ehkä haaveillut että jossain vaiheessa olisi sijoitusasunto tai kaksi. Ollaan kolmekymppisiä ja meillä on oma asunto jo velaton. Itse haluaisin että myös sijoitusasunto olisi heti velaton, eli säästämistä se ensin vaatisi. Joku oma päähänpinttymä tämä vain, että ei enää haluaisi lainoja ottaa..
En tajua tätä sijoitusasuntointoa. Tuotto huonoa riskiin ja työmäärään nähden. Ennemmin sijoitan pörssiosakkeisiin ympäri maailman. Asuntosijoittamisen paras puoli on nimenomaan se että pankista saa suht edullista lainaa sitä varten (eli vipua käytettävissä halvalla).
Velkavipu on oleellinen osa kiinteistösijoittamista. Jos omaa rahaa on kiinni vain 15 % niin sille voi saada hyvän tuoton.
Juurikin näin. Ei pankki minulle suostunut aikoinaan antamaan sijoituslainaa pörssiosakkeiden ostamiseen, mutta sijoitusasuntoon antoivat.
Ostin sijoitusasunnon, kun muutin miesystävän asuntoon. Noin 10 vuoden jälkeen erottiin ja muutin tähän sijoitusasuntooni sitten. Tämä on kyllä ollut elämäni ihan paras ostos.
Vierailija kirjoitti:
Lue Rich Dad Poor Dad kirja
Joka on yksi paskimmista sijoittamiseen keskittyvistä self-help kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Näin rahoittajan näkökulmasta, ihan tavalliset keskituloiset ihmiset niitä sijoitusasuntoja ostaa. Useat ostavat ensiasunnoksi pienen asunnon, joka sitten jää sijoituskäyttöön, kun muutetaan isompaan.
Tehtiin päinvastoin. Myytiin isompi asunto ja ostettiin puolta pienempi syrjemmästä kun lapset lähti maailmalle.
Välirahalla sitten sijoitusasunto.
Velkavipu on oleellinen osa kiinteistösijoittamista. Jos omaa rahaa on kiinni vain 15 % niin sille voi saada hyvän tuoton.