Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuistko jos terveysongelmista kärsivä sukulaisesi ei jaksaisi kuunnella sinun huoliasi?

Vierailija
26.03.2023 |

Olen kipeä ja henkisesti todella loppu tähän. Tähän asti olen jaksanut kuunnella äitini murheita, mutta nyt tuli sellainen olo, etten vaan jaksa, joten sanoin suoraan, että haluan nyt rauhaa enkä jaksa kuunnella. Käyttäydyinkö epäystävällisesti vai suuttuiko äitini tästä turhaan? Nyt joudun sitten kipeänä olemisen lisäksi kantamaan huonoa omaatuntoa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää hankkia heille jotakin toimintaa, tai vaikka maksettua/vapaaehtoista ystäväpalvelua. Totta kai itsekin olette edelleen yhteyksissä, mutta jää aikaa ja voimia tehdä tärkeitä ja välttämättömiä asioitanne. Sitten jaksatte kuunnella säännöllisesti jonkin aikaa äidin juttuja.

Niin kauan kuin kyseessä on oikeustoimikelpoinen ja työelämässä oleva ihminen, ei hänen aktivoimisensa kuulu kenellekään muulle kuin hänelle itselleen.

Vierailija
22/25 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen livahti vain mielenterveysongelmat mutta tietysti oli kyse kaikista terveysongelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen! Muodollisesti ensin kysyy kuulumiset ja olen oppinut vastaamaan hyvin lyhyesti, koska äiti odottaa jo malttamattomana päästäkseen tykittelemään vaivojaan, joita riittää ihan joka päivälle.

Pienestä asti oon kuunnellu ja ymmärtäny, jättäny itseni taka-alalle. Nyt on oma jaksaminen tapissa ja suutahdin jo kun ei usko etten pysty kannattelemaan häntäkin. Äiti veti herneet syvälle sinne eikä aio enää ollenkaan pitää yhteyttä koska olen 'niin vaikea'!

Vierailija
24/25 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on samanlainen! Muodollisesti ensin kysyy kuulumiset ja olen oppinut vastaamaan hyvin lyhyesti, koska äiti odottaa jo malttamattomana päästäkseen tykittelemään vaivojaan, joita riittää ihan joka päivälle.

Pienestä asti oon kuunnellu ja ymmärtäny, jättäny itseni taka-alalle. Nyt on oma jaksaminen tapissa ja suutahdin jo kun ei usko etten pysty kannattelemaan häntäkin. Äiti veti herneet syvälle sinne eikä aio enää ollenkaan pitää yhteyttä koska olen 'niin vaikea'!

Toivottavasti hän pitää lupauksensa ja antaa sun oikeasti toipua rauhassa, harvemmin näistä vain niin nopeasti pääsee eroon. Terve itsekkyys on hyvästä ja pistää huolehtimaan sut sun omasta jaksamisesta, vaikka aluksi varmaan syyllisyyden tunteet herää ja muutkin pyrkii syyllistämään. Myös äitisi on aika oppia hoitamaan omat tunnetilansa, tuntuu että vanhempi sukupolvi osaa "kohdata" tunteensa kaatamalla ne vain jonkun muun niskaan..

Vierailija
25/25 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän riippuu, monestakin asiasta. En voi sanoa, että suuttuisin tai en suuttuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi