Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri osa teidän tuloista menee ruokaan?

Vierailija
26.03.2023 |

Huomasin vaan, että meillä menee ruokaan 25 %, enkä ole ajatellut, että se olisi liikaa. Keskimäärin menee 13 % tilastojen mukaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 5% mutta johtuu siitä että kasvatetaan tosi paljon itse ja säilötään. Lähinnä keittämiset, kahvit, rasvat, sokerit, jauhot ostetaan kaupasta ja kahdella ei paljon kulu.

Lasketko tähän myös ruuan kasvatukseen ja säilöntään lasketut kulut? Ne voi välillä olla hurjan paljon.

juurekset säilyy kellarissa, marjat pakastetaan ja vuoden vanhat tehdään mehuksi puuhellalla.. Kasvattamiseen menee siementen hinta kun kasvimaa, marjapensaat ja kasvihuoneet on olleet jo vuosia. Kasvimaalle voimana käytetään hevosen paskaa joka vuosien saatossa jo multaa, hevosia ei enää ole. Kastellaan sadevedellä. Kuluja ei juurikaan ole. Itse kasvatan alusta asti kaiken mahdollisen, en osta taimia. Mukavaa puuhaa.

Vierailija
22/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18% keskimäärin. Menisi vähemmän jos en söisi pikaruokaa niin usein. Pienituloinen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 vuotta sitten ruokaan meni suomalaisilla keskimäärin 60% tuloista. Vaatetukseen 15%, asuminen ja energia 15%

Vierailija
24/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika weetee pitää olla jos joutuu seuraamaan rahankäyttöä.

Vierailija
25/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 15%. Saman verran vakuutuksiin, mutta asumiseen vain 5%. Toki tuo asumisen osuus pomppaa syksyllä kun 5 snt sähkösopimus päättyy.

Vierailija
26/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika weetee pitää olla jos joutuu seuraamaan rahankäyttöä.

Ei vaan wt ei seuraa menojaan ja on rahaton ennen seuraavaa maksupäivää ja ihmettelee suureen sääneen että miks tässä taas näin kävi.

Vierailija
27/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 5% mutta johtuu siitä että kasvatetaan tosi paljon itse ja säilötään. Lähinnä keittämiset, kahvit, rasvat, sokerit, jauhot ostetaan kaupasta ja kahdella ei paljon kulu.

Sama meillä, pakastin täynnä riistaa ja marjoja.

Kellarissa juurekset ja perunat.

20-30 euroa menee viikossa kahdella ihmisellä.

Vierailija
28/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10%

Vierailija
29/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee selvästi suurempi osa nettotuloista kuin keskimäärin, syy siihen on alhaiset tulot.

Tulojen nostaminen ei myöskään käy kovin yksinkertaisesti, myöskään pelkkä työnteko ei tilannetta korjaa vaikka sitä kuinka porvarijoukkojen toimesta huudellaan.  Porvarien pitäisi osallistua enemmän palkanmaksamiseen, sitten voisi asia korjaantua, mutta sitä odotellessa, käydään taas viikon kuluttua eduskuntavaalit.

Vierailija
30/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 %.

Vierailija
31/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25%. Olen pienituloinen. Ennen Marinia yritin pitää alle 10:ssä%, aina ei ihan onnistunut. Nyt näkisin nälkää, jos yrittäisin. Ostan sitten muuta vähemmän. Palveluja, rautaa, lautaa, vaatteita, elektroniikkaa. Autoa en osta uutta, ellei tämä hullutus lopu. Ajan sen loppuun. Tai siirryn kokonaan polkupyörään.

Vierailija
32/32 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 30% nyt, ennen tätä työtä meni puolet. Äiti ja 2 teiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi