Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?
Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?
Kommentit (932)
Esim Kokoomuksen haluamat muutokset vaikuttaisivat niin, että jonkin verran yli 4000 e/kk tienaavilla käteen jäävä tulo kasvaisi, kaikilla siitä alaspäin pienenisi. Oikeudenmukaistako?
Todella ihmettelen niitä pienituloisia, jotka näitä oikeistopuolueita äänestävät. Itse en äänestä, vaikka tulojen puolesta voisin hyötyäkin. Mutta sen verran tunnen solidaarisuutta vähempiosaisia kohtaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärrys kansan- ja yritystaloudesta tekee sen, että en voi äänestää vasemmistoa. Sosialisteilla ei ole noista kummastakaan mitään käryä.
Missä sä nykymaailmassa sosialisteja näet?
Mun ymmärrykseni kansan- ja yritystaloudesta tekee sen, etten voi äänestää otsikossa mainittuja puolueita.
Kansis oli pääaineena siis.
Vierailija kirjoitti:
Esim Kokoomuksen haluamat muutokset vaikuttaisivat niin, että jonkin verran yli 4000 e/kk tienaavilla käteen jäävä tulo kasvaisi, kaikilla siitä alaspäin pienenisi. Oikeudenmukaistako?
Todella ihmettelen niitä pienituloisia, jotka näitä oikeistopuolueita äänestävät. Itse en äänestä, vaikka tulojen puolesta voisin hyötyäkin. Mutta sen verran tunnen solidaarisuutta vähempiosaisia kohtaa löytyy.
Tämä. Ei mitään järkeä koko skenaariossa.
Kok ei ole ikinä kunnostautunut valtionvelan ottamisen suhteen, rahat vaan menevät esim suuremmille yrityksille, eli veljistä pidetään huolta.
Mun kk-palkka on 6500e, äänestän demareita. Haluan koulutusmahdollisuuksia tulevillekin polville.
Hain lukiovuosina ja yliopiston pari ekaa vuotta suuren osan sapuskoistani ruokakauppojen roskiksista. Kenenkään nuoren ei tarvitsisi joutua kokemaan samaa jos musta olis kiinni.
Olen hyvätuloinen, äänestän aina vasemmistoa. Kokoomuksen naivi höttöideologia hyvästä rikkaasta ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä yhtälöä. Alalla kuin alalla hirvee työvoimapula ja ulkomailta pitäisi saada tekijöitä. Purra kuitenkin sanoo että ei, kun on niin paljon niitä työttömiä.
No, mutta mikseivät sitten ne työttömät mene näihin vapaisiin töihin? Väitän että iso osa näistä työttömistä ei enää joko sovellu mihinkään (psyykkiset tai fyysiset terveysongelmat, syrjäytyneisyys, sosiaaliset taidot) tai ei vaan oikeasti halua töihin. Sitten on toki ikäsyrjintää, vääränlaista koulutusta tms.
Mutta ei siis näytä löytyvän tähän kasvavaan työvoimapulaan ratkaisua meidän työttömistä. Ellei Purra sitten suunnittele jotain pakkotyötä tms.
Työttömät eivät mene töihin, koska heitä ei palkata. Pelkästään se, että on työtön, tekee työnhakijasta sopimattoman tehtävään. Ongelmana voi olla myös vääränlainen työkokemus siinäkin tapauksessa, ettei työhön vaadita työkokemusta.
Tilastokeskuksen mukaan suurin osa työttömistä työllistyy uudelleen alla vuodessa.
Merkittävä osa varmasti työllistyykin, mutta pitää myös muistaa, että pupukurssilainenkin lasketaan työllistyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen, äänestän aina vasemmistoa. Kokoomuksen naivi höttöideologia hyvästä rikkaasta ällöttää.
Arvauksena, olet hyvätuloinen joka saa rahansa julkisista varoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei mitään järkeä koko skenaariossa.
Kok ei ole ikinä kunnostautunut valtionvelan ottamisen suhteen, rahat vaan menevät esim suuremmille yrityksille, eli veljistä pidetään huolta.
Mun kk-palkka on 6500e, äänestän demareita. Haluan koulutusmahdollisuuksia tulevillekin polville.
Hain lukiovuosina ja yliopiston pari ekaa vuotta suuren osan sapuskoistani ruokakauppojen roskiksista. Kenenkään nuoren ei tarvitsisi joutua kokemaan samaa jos musta olis kiinni.
Eilen jo nauroin tuota vauvapalstan maagista lukua 6500€/kk jota vähemmän täällä ei kukaan tienaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi todellakin oikeudenmukaiselta. Jos noin todella on, niin pitääkin harkita Kokoomuksen äänestämistä.
Lähihoitajan työtä tekevänä en voi äänestää hoitajia kurittavaa vihervasemmistoa.
Minä olen osa-aikaeläkkeellä ja kotona pääasiallisesti tukien varassa.
"Reilumpi huominen kaikille, ei harvoille"
"Harvat" lienee niitä vasemmistolaisten parjaamia hyvätuloisia, joille huomisen ei tarvitse olla reilu. Vielä huomennakaan. Tähänkin asti he ovat rahoittaneet valtavasti yhteiskuntaa, mutta vieläkin enemmän pitäisi saada.
Miten ois, jos huominen olisikin reilu ihan jokaiselle palkansaajalle, tuloista riippumatta?
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärrys kansan- ja yritystaloudesta tekee sen, että en voi äänestää vasemmistoa. Sosialisteilla ei ole noista kummastakaan mitään käryä.
LOL XDDD Hyvin on velkapropaganda purrut.
Suomen vaalikoneiden omistus on ollut jenkeissä jo yli vuosikymmenen. He ovat rikkaimmista rikkaimpia jotka niiden tuloksista "äänestää". Hups jo ensimmäisissä vaaleissa meni koneiden "virheiden" takia kymmeniä tuhansia ääniä väärälle puolueelle. Jostain kumman syystä kone vaihtoi vihreiden äänet kokoomukselle.
Näitä vaalikoneiden softia ei saa edes vaalitarkkailijat tarkastaa, vaan se on omistajien yksinoikeus. Eli toisin sanoen jenkeistä asti tarvitaan anoa valtuuksia ääntenlaskenta koneiden tarkkailuun. Vaikka luvan saisi niin parametreja voidaan muuttaa jenkeistä käsin nappia painamalla tarkastelun ajaksi
Vierailija kirjoitti:
Pienellä kitkutan, mutta en voi sietää loisia. Siksi 30v. 'oikeistoa' äänestänyt ja aina vaan. Kansainvälisessä mittakaavassa kovin on vasemmalla meidänkin 'oikeisto'.
Eli teet äänestyspäätöksesi oman kaunasi pohjalta. Todella kypsää ja laaja-alaista ajattelua, hermanni.
Olemme hyvä tuloisia,mutta aina olemme äänestäneet perhemme kanssa demareita ja niin teimme nytkin 5 ääntä lähti demareille.Paras puolue nyt.
En rikas enkä köyhä. Pärjään. En vain kestä tyhmyyttä, kokemattomuus vielä menettelee. Kaukaa viisas pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
"Reilumpi huominen kaikille, ei harvoille"
"Harvat" lienee niitä vasemmistolaisten parjaamia hyvätuloisia, joille huomisen ei tarvitse olla reilu. Vielä huomennakaan. Tähänkin asti he ovat rahoittaneet valtavasti yhteiskuntaa, mutta vieläkin enemmän pitäisi saada.
Miten ois, jos huominen olisikin reilu ihan jokaiselle palkansaajalle, tuloista riippumatta?
No jos haluat palkansaajien asemaa edistää, valitset vasemmiston. Jos taas yrittäjien ja työnantajien, ääni oikealle.
äänet sdp johtavat asioita oikein otaen huomioon pandemian ja sodan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun keskiluokkaan. Ikinä en ole äänestänyt vasemmistoa tai demareita. Vihreitä joskus, mutta useimmiten kokoomusta. Niin tälläkin kertaa, koska vain oikeistosta löytyy kanttia tervehdyttää julkista taloutta. Vasemmistopuolueet siihen ei pysty. Emme voi sälyttää nuorille vastuuta velkataloudesta.
Sillähän se julkinen talous tosiaan tervehtyy, että julkista taloutta ei tueta vaan yksityistetään kaikki.
Tilastokeskuksen mukaan suurin osa työttömistä työllistyy uudelleen alla vuodessa.