Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?

Vierailija
26.03.2023 |

Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?

Kommentit (932)

Vierailija
721/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestämme aina sdp kun kokoomus ajattelee vain rikkaita..

Ei kannata langeta vasemmiston vaalipropagandaan. Ei kokoomus tai muutkaan oikeistopuolueet aja rikkaiden etua ainakaan Suomessa. Kaikki ajattelevat suomalaisen etua, mutta oleellinen ero on siinä, miten nähdään rahan riittävän hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Oikeisto ajattelee, että työnteon täytyy kannattaa. Jos ihmiset jättäytyvät tukien varaan tai heidän verotuksensa on liian korkea, ei talous voi kasvaa, eikä näin synnyt uutta jaettavaa. Vasemmisto ei usko, että verojen alentaminen ja tukien leikkaaminen lisäisi taloudellista toimeliaisuutta ja sitä kautta hyvinvointia, vaan yrittävät ratkaista rahoituksen vajeen ottamalla lisää velkaa.

Huomatkaa, taas se TALOUS on pääosassa tässäkin oikeistolaisen kirjoituksessa, ei puhettakaan siitä, että ihmisten hyvinvoinnilla olisi mitään merkitystä.

Parasta on, että nämä eivät koskaan uskalla myöntää olevansa täysiä sosiopaatteja joita ei kiinnosta ihminen millään tasolla. Vain raha, raha, raha.

Talous on se, jonka avulla sitä hyvinvointia luodaan. Mitään muuta keinoa siihen ei ole. Vasemmistolaisessa ajattelumaailmassa tätä ei ymmärretä, vaan ajatellaan että se on joku luonnonvoima tms. mystinen asia.

Ansiosidonnaisen leikkaus vie asiakkaita yrityksiltä. Perheet missä toinen käy töissä säästävät ruoasta. Puoliso ottaa eväät töihin ja ravintolalta vähenee 1 asiakas. 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, yrityksille kylmää kyytiä.

Onneksi kerrostaloissa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikilta lähtee asunto.

Vierailija
722/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto pärjää sen paremmin mitä enempi köyhiä on. Miettikääpä sitä. Eikös ole hullunkurista?

Olen hyvintoimeentuleva, ja äänestän vasemmistoa. En ole itsekäs, vaan näen, että mahdollisimman tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa kaikki pärjäävät, on meidän kaikkien etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen.

Vierailija
724/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös iso osa ps:n kannattajista ole juuri sitä Suomen kurjalistoa? Valitetaan, että muunvärisiä ja -maalaisia tuetaan ja että niitä oman maan reppanoita sen sijaan pitäisi tukea enemmän. 

Sitten luullaan, että ps on vastaamassa tähän huutoon.

Ja sinä luulet että sdp on vastaamassa sinun huutoosi. Nehän lahjoittaa rahaa ulkomaille heti kun joku sitä pyytää ja ottaa sinun nimiisi lisää velkaa.

Ei kun itse suosin Kokoomusta. Pienyrittäjänä haluaisin joskus palkata itselleni työntekijän tai kaksi, mutta vielä se on liian kallista ja riskialtista. En voi ottaa riskiä, että joudun makselemaan jonkun sairaus- tai äitiyslomia.

Sama. Lisäksi kaiken maailman vuoro- ja pyhälisät, mitä emme itsekään työstämme saa. Työeläkemaksutkin saisi jokainen hoitaa kokonaisuudessaan itse, kuten me yrittäjätkin.

Josko aika taas olisi kypsä tämän demarikauden jälkeen saada palkkaaminen järkeväksi ja työllisyys nousuun.

Vierailija
725/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata langeta vasemmiston vaalipropagandaan. Ei kokoomus tai muutkaan oikeistopuolueet aja rikkaiden etua ainakaan Suomessa. Kaikki ajattelevat suomalaisen etua, mutta oleellinen ero on siinä, miten nähdään rahan riittävän hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen. Oikeisto ajattelee, että työnteon täytyy kannattaa. Jos ihmiset jättäytyvät tukien varaan tai heidän verotuksensa on liian korkea, ei talous voi kasvaa, eikä näin synnyt uutta jaettavaa. Vasemmisto ei usko, että verojen alentaminen ja tukien leikkaaminen lisäisi taloudellista toimeliaisuutta ja sitä kautta hyvinvointia, vaan yrittävät ratkaista rahoituksen vajeen ottamalla lisää velkaa.

Huomatkaa, taas se TALOUS on pääosassa tässäkin oikeistolaisen kirjoituksessa, ei puhettakaan siitä, että ihmisten hyvinvoinnilla olisi mitään merkitystä.

Parasta on, että nämä eivät koskaan uskalla myöntää olevansa täysiä sosiopaatteja joita ei kiinnosta ihminen millään tasolla. Vain raha, raha, raha.

Miksi kuvittelet, että kurjuutta ja köyhyyttä lisäämällä ihmisistä tulee hyvinvoivia? Kyllähän se taloudellinen turvallisuus tuo hyvinvointia jota riittää myös vähemmän onnekkaille. Ei ole oikotietä onneen. Jos kurjuutta kaipaat - ja sen mukanaan tuomaa hyvinvointia - niin kipaisepas katsomassa missä päin maailmaa jossain oikeassa kurjalassa. Siellä näet kuinka ihminen on jalostunut viimeisen päälle humanismin ylipapiksi - not! 

Vierailija
726/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että kurjuutta ja köyhyyttä lisäämällä ihmisistä tulee hyvinvoivia? Kyllähän se taloudellinen turvallisuus tuo hyvinvointia jota riittää myös vähemmän onnekkaille. Ei ole oikotietä onneen. Jos kurjuutta kaipaat - ja sen mukanaan tuomaa hyvinvointia - niin kipaisepas katsomassa missä päin maailmaa jossain oikeassa kurjalassa. Siellä näet kuinka ihminen on jalostunut viimeisen päälle humanismin ylipapiksi - not! 

Aivan. Menee monilta puurot ja vellit sekaisin. Täällä puhutaan rikkaista ja köyhistä mutta suurin osa suomalaisista on keskituloisia, rikkaita meillä on hyvin vähän ja niin on todella köyhiäkin. Kenenkään järkevän ihmisen, oli mitä puoluetta kannattava tahansa, ei tavoitteena ole kurjistaa kenenkään elämää. 

Kaikkien etu on että maassamme pidetään huolta heikommista ja köyhemmistä eikä toisaalta riistetä myöskään sitä joka omalla työpanostuksellaan saa nostettua elintasoaan. Itse en ole rikas eikä sellainen ole koskaan ollut tavoitteena elämässä. Mutta riittävä toimeentulo ja mahdollisuuksia tehdä valintoja elämässä luovat mielekkyyttä ja tyytyväisyyttä. Kaiken keskellä annan pois omastani, teen paljon hyväntekeväisyyttä ja lahjoitan köyhemmille. Olen mukana vapaaehtoisena avustamassa yksinäisiä vanhuksia mm. ulkoiluttamalla tai muuten vaan vierailemalla heidän luonaan. Itsekin olen saanut apua kun oli elämä kovin niukkaa ja elin köyhänä nuorempana. 

Uskon suomalaisten hyväsydämisyyteen. Se on nähty jo Ukrainan sodan aikana. Ei siellä puoluekantoja kyselty missään kun ihmiset heräsivät auttamaan, kukin mahdollisuuksiensa mukaan. Kaiken kurjuuden keskellä tällainen toiminta antaa toivoa. Elämässä on paljon hyvyyttä, ihmiset välittävät. Puoluekannasta riippumatta.

Vierailija
727/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopolitiikka. Äänestin viimeksi Marinia, mutta viimeinen runsas vuosi sai minut todella huolestumaan Marinin ulkopoliittisen osaamisen puutteista. EU-areenalla Marin näyttää pärjäävän, mutta hänen käsityksensä Venäjästä, Kiinasta, USAsta näyttää hyvin puutteelliselta ja se on vaarallista. Ketä Marin kuuntelee? Presidentti ei ainakaan kuulu tähän joukkoon. Demarit ovat nykyään hyvin itsetyytyväisiä ja Marin olisi valmis perustaa hallituksenkin vain sen varaan. Meillä on perustuslaki ja hyvät käytännöt vallanvaihdonn saumakohtiin, esim. vanha hallitus jatkaa toimitusministeriönä eduskuntavaalien jälkeen, kunnes uusi hallitus on muodostettu. Minä kaipaan turvallisuutta yli kaiken. Marinin Hornet-puheet sotaa käyvässä maassa, ilman hän että olisi aiemmin edes konsultoinut presidenttiä, puolustusministeri, asevoimien johtoa etukäteen järkyttivät minua. En kaipaa charmanttia itsevaltiasta vaan järkevää ja älykästä johtoa. Sisäpolitiikkassa olen pääsääntöisesti ollut demari ja ulkopolitiikassa oikeistolainen. Nyt voittaa ulkopolitiikka. Koska Pirkanmaalta menee läpi ehkä kaksi keskustalaista ja kaksi kristillistä, äänestin kokoomusta.

Vierailija
728/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehesi maksaa yli 60% veroa, kannattaisiko käydä hakemassa suomalainen verokortti? Omavero..fi Jotenkin sylettää nämä äipät, joiden puolisot tienaa rutosti.  En minä halua töihin, nostan työttömien rahaa ja lapsilisää. Kunnan palvelut pitää olla paremmat kuin kaupungeissa vaikkei meidän perhe koskaan ole kunnallisveroa maksanut kun me ollaan sentään oikeita yrittäjiä, mitäs asuvat siellä maalikylässä. Ukko saa EU-rahaa minun työn edestä ja sitten saadaan kansallista maataloustukea yli 50k€ ja vähän valiolta (68522€) Ei me näillä pärjätä, kun 34111 kulut on noussut ainakin 20% eli 20000E.

Vierailija
729/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsen 7500-8000€/kk. Äänestän aina Vasemmistoliittoa tai, mikäli Kommunistisella puolueella on ehdokas, häntä.

Minua säälittää ja huvitta nuo firmani "reppuselkäporvarit", jotka varmaan luulevat pääsevänsä hovikelpoisiksi äänestämällä vaikkapa kokoomusta ja kehuskelemalla sillä minulle. Ihmisparat eivätiedä mikä heitä odottaa.

Vierailija
730/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös iso osa ps:n kannattajista ole juuri sitä Suomen kurjalistoa? Valitetaan, että muunvärisiä ja -maalaisia tuetaan ja että niitä oman maan reppanoita sen sijaan pitäisi tukea enemmän. 

Ja sinä luulet että sdp on vastaamassa sinun huutoosi. Nehän lahjoittaa rahaa ulkomaille heti kun joku sitä pyytää ja ottaa sinun nimiisi lisää velkaa.

Ei kun itse suosin Kokoomusta. Pienyrittäjänä haluaisin joskus palkata itselleni työntekijän tai kaksi, mutta vielä se on liian kallista ja riskialtista. En voi ottaa riskiä, että joudun makselemaan jonkun sairaus- tai äitiyslomia.

Sama. Lisäksi kaiken maailman vuoro- ja pyhälisät, mitä emme itsekään työstämme saa. Työeläkemaksutkin saisi jokainen hoitaa kokonaisuudessaan itse, kuten me yrittäjätkin.

Josko aika taas olisi kypsä tämän demarikauden jälkeen saada palkkaaminen järkeväksi ja työllisyys nousuun.

Kaupan alalla moni saa vain 30 työtuntia, palkka 1300 netto, joten jos tuosta poistetaan iltalisät ja viikonloppulisät niin kuka menee enää kauppaan töihin.

Huvittaa suomalaiset muutenkin, hoetaan koko ajan, että asuntojen hinnat tulevaisuudessa nousee, samaan aikaan palkkoja ollaan kuitenkin pienentämässä ja vanhuuseläkkeellä on 1 300 000.

Vierailija
731/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla moni saa vain 30 työtuntia, palkka 1300 netto, joten jos tuosta poistetaan iltalisät ja viikonloppulisät niin kuka menee enää kauppaan töihin.

Huvittaa suomalaiset muutenkin, hoetaan koko ajan, että asuntojen hinnat tulevaisuudessa nousee, samaan aikaan palkkoja ollaan kuitenkin pienentämässä ja vanhuuseläkkeellä on 1 300 000.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona kolmesataa tuhatta. Mitä eläkeläisten asunnoille tulevaisuudessa tehdään. Eläkeläisiä asuu kaikenlaisissa asunnoissa. Uusista omakotitaloista ja kerrostaloista vanhoihin. Eläkeläisillä oli hyväpalkkaisia tehdastöitä ja nuoremmat on nyt palkattomissa työkokeiluissa. 2400 brutto palkalla ei saa asuntolainaa ilman säästöjä. Asuntolainaa ei saa myöskään osa-aikatöillä, nolla-sopimuksilla, palkkatukitöillä, työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.

Onneksi lain mukaan pitää otta koko perintö vastaan tai ei mitään. Eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen muuttotappiokaupungista.

Vierailija
732/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyykkyyn vaan kirjoitti:

Persujahan äänestää pienituloiset ja muut kouluja käymättömät, kristillisiä hyönäytettävät ja entiset menoladyt, jotka ovat hurahtaneet lahkolaisiksi. Kokoomusta kannattaa äänestää jos nettotulot vuodessa ovat yli sata tonnia. Ihmisluonto on vaan sellainen, että halutaan samastua rikkaampaan porukkaan ja nämä sitten myös äänestävät, jopa alle 50 tuhatta vuodessa käteen tienaavat. Ovat niitä "hyödyllisiä hölmöjä", jotka perustelevat käyttäytymistään "aatteella". Ei sen ole väliä, että omat olot kurjistuvat. Khäh kjäh, se on ihan oikein!

Tienaan yli 200 tuhatta ja äänestä vasemmistoa tai vihreitä.

Sinulla on varaa tuohon vihreään öyhötykseen. Oikeastaan voisit maksaa veroja enemmänkin kun noin ihannoit maailman pelastusta.

Niin oikeastaan voisinkin, jonkun pitää elättää tuollaiset loiset.

Vierailija
733/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona kolmesataa tuhatta. Mistä saadaan tulevaisuudessa asiakkaat heidän tilalle?

Ei ainakaan laittamalla ihmisiä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Jos saat 6 kuukauden palkkatukityön niin siitä on säästettävä ruokarahaa työttömyysaikaan varsinkin, jos Kokoomus leikkaa ansiosidonnaista.

No, ollaan totuttu jo, että hiukset leikataan itse ja tehdään ranskanletti.

Vierailija
734/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sinne menijöitä ole, kun poistetaan ne tuet joita todella moni tässäkin keskustelussa ihan aiheesta kritisoi. Voi olla, että joutuu tekemään jotain muutakin työtä, mutta kuten todettu, jokaisella on vapaus kouluttautua parempiin töihin tai alkaa yrittäjäksi.

Vierailija
735/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIei kirjoitti:

Kun miehesi maksaa yli 60% veroa, kannattaisiko käydä hakemassa suomalainen verokortti? Omavero..fi Jotenkin sylettää nämä äipät, joiden puolisot tienaa rutosti.  En minä halua töihin, nostan työttömien rahaa ja lapsilisää. Kunnan palvelut pitää olla paremmat kuin kaupungeissa vaikkei meidän perhe koskaan ole kunnallisveroa maksanut kun me ollaan sentään oikeita yrittäjiä, mitäs asuvat siellä maalikylässä. Ukko saa EU-rahaa minun työn edestä ja sitten saadaan kansallista maataloustukea yli 50k€ ja vähän valiolta (68522€) Ei me näillä pärjätä, kun 34111 kulut on noussut ainakin 20% eli 20000E.

Mitä sinä horiset??

Vierailija
736/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkkeellä on miljoona kolmesataa tuhatta. Mistä saadaan tulevaisuudessa asiakkaat heidän tilalle?

Ei ainakaan laittamalla ihmisiä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Jos saat 6 kuukauden palkkatukityön niin siitä on säästettävä ruokarahaa työttömyysaikaan varsinkin, jos Kokoomus leikkaa ansiosidonnaista.

Ilmaistyöt on toimineet vielä, kun eläkeläiset on olleet asiakkaina, heillä on lainatkin maksettu ja pienet vastikkeet. Nuoremmat sukupolvet maksaa korkeaa vuokraa eli ei oteta parturissa 100 euron hiusväriä tai permanenttikiharoita.

Vierailija
737/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyöt on toimineet vielä, kun eläkeläiset on olleet asiakkaina, heillä on lainatkin maksettu ja pienet vastikkeet. Nuoremmat sukupolvet maksaa korkeaa vuokraa eli ei oteta parturissa 100 euron hiusväriä tai permanenttikiharoita.

No, toisaalta on ainakin sinkkuna tekemistä, kun rullaa hiuksia itse pampuloille ja tekee kiharoita.

Vierailija
738/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIei kirjoitti:

Miksi olet noin kateellinen? Onko se sinulta pois jos joku tai jonkun puoliso tienaa enemmän kuin sinä?

Olisit onnellinen että on ylipäänsä hyvintienaavia ihmisiä, heidän verorahoilla ne sinunkin tuet rahoitetaan.

Vierailija
739/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sinne menijöitä ole, kun poistetaan ne tuet joita todella moni tässäkin keskustelussa ihan aiheesta kritisoi. Voi olla, että joutuu tekemään jotain muutakin työtä, mutta kuten todettu, jokaisella on vapaus kouluttautua parempiin töihin tai alkaa yrittäjäksi.

Niin, ihanaa kun ihmiset maksaa vuokran ja ostaa pelkkää ruokaa kaupasta kotiin.

Mennäänkö jo vittuilemaan ravintoloiden omistajille jotka myy pippuripihviä tai yrityksille jotka myy saunaremontteja 😂

Vierailija
740/932 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko, että kokoomus lakkauttaa sairauslomat ja äitiyslomat? Äitiys- ja sairauslomalla sitä paitsi Kela maksaa työntekijän päivärahat, ei työnantaja maksa sairauspäirahaa sen enempää kuin vanhempainpäivärahaakaan.

Sairauslomista päästään sillä, että kannustetaan kaikkia yrittäjiksi. Kevytyrittäjyys on helppoa. Pois jää kaikki säätäminen siitä, paljonko kenelläkin saa tai pitää olla työtunteja ja kaikki ovat yhdenvertaisesti vastuussa omista lomistaan ja siitä paljonko työtunteja myy. Työnantajasta tulee siis asiakas, jonka tehtävänä on maksaa vain palvelusta jonka saa.

Ja kyllä, ajattelin ehdottomasti Kokoomuksen ja luultavasti muidenkin oikeistopuolueiden osaavan edistää tätä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi