Voi helvetti! Käskin miestä laittamaan Ruokaa, mutta saimme....
Säilykelihapullakastiketta ja makaroonia!
Lihaliemessä keitettyä makaronia ja pari pyörykkää per henkilö.
Tuolla lasten pitäisi pärjätä! Tämähän on, kuin entis vanhaan pula-aikoina!!
Kommentit (64)
Ei pula- aikana tuommosia ole syöty...
Velliä/ puuroa tms. korkeintaan.
Mitä säilykettä käytti?
Ite laitoin hiljan neljälle hengelle 3/4pss makaronia ilman liemikuutioita ja säilykepurkin lihapullakastiketta ja jokainen sai enemmän kun kaksi lihapullaa.
Säilyke oli Jalostajan, ostettu aikoinaan Tokmannilta kun noita sai 5kpl/ 10e.
Lisukkeena meillä oli säilykepunajuuria ja Maustekurkkua sekä ketsuppia.
Jälkkäriksi omenaa.
Tiukka kuukausi mutta hyvin putosi, yksi annos meni jääkaappiin.
Kannattiko käskeä. Pyytämällä kivasti olisit saanut oikeaa ruokaa.
kuka helvetti pystyy syömään purkkilihapullia?? Nyt on avuttomuuden huippu ja lisäksi karmean makuisia..
Vierailija kirjoitti:
kuka helvetti pystyy syömään purkkilihapullia?? Nyt on avuttomuuden huippu ja lisäksi karmean makuisia..
Ilmeisesti joku syö. Ei kai niitä muuten myytäisi.
Ei paljon päätä pakottanut. Joutuiko ukko ostamaan itse ruoka-ainekset?
Siitä tölkistä riittää kahdelle. Montako syöjää oli?
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat minun suosikkiruokiani, syistä joita en tiedä, eikä ole tarvetta puolustellakaan.
Ja siis purkkihernekeitto ei ole avutonta, mutta purkkilihapullat on? Koskeeko avuttomuus kaikkia valmisruokia?
Kuka laittaa lapsille ruokaa iltakymmeneltä?
"Käskin miestä"- unohtuiko taikasana?
Toinen laittaa ruokaa ja sitten ruikutetaan ja valitetaan ? Olisit voinut ottaa vaikka leipää lisäksi jos jäi nälkä . Tee itse jos ei kelpaa .
Tosta tuli mieleen tapaus, kun nuorempana aloin lämmittämään tölkkikastiketta minulle ja miesystävälle. Perunaa pienessä kattilassa sen verran, että kahdelle riittää annos.
Miesystäväni isokokoinen kaveri oli just tullut meille silloin, kun tein annoksia.
Arvasittehan, että se kaveri vinkui itselleen osaa ruuasta. Minun mies ei saanut sanaa suustaan kertoakseen, että hänelle ruoka ei riitä. Luuli varmaan, että jollain taikakauhan heilautuksella määrästä riittää kahdelle isolle miehelle ja minulle.
Minä sanoin kylmän totuuden kaverille, että sulle ei riitä tästä. (ja se kaveri tuli ennalta ilmoittamatta)
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa lapsille ruokaa iltakymmeneltä?
Missä niin luki?
Aloituksessa ei ainakaan mainittu, mihin aikaan ruoka laitettiin.
Vierailija kirjoitti:
"Käskin miestä"- unohtuiko taikasana?
Tosiaan, miehiä ei saa käskeä, koska niille tulee sieluun syvä haava.
Minä joudun käskemään, koska muuten se on kuin kysymys, eikä välttämätön asia.
Lapset tarttee välttämättä ruokaa.
Onko se mies koskaan tehnyt ruokaa aiemmin?
Tiedättekö miten minun mies valmisti tölkkilihapullat?
Hän pani tölkin sisällön 2 litran kattilaan. Lisäsi sekaan puoli litraa vettä. Kuumensi seoksen. Vatkasi kiehuvaan vesi-lihapulla seokseen vehnäjauhoja suurusteeksi.
Minä kun meni vilkasemaan mitä mies tekee, niin kysyin, että mitä velliä teet?
Kun selvisi, että vatkaa jauhoja veteen, jossa lilluu tölkkilihapullat, nii pakko oli sanoo, että ei #€Lv€tti noin.
Jotkut miehet ei vaan älyä hoitaa lapsille ruokaa, jos ei käske.
"tekisitkö ruuan?" (on kysymys, ja vastaus voi olla, ehkä/ehkä en)
"tee ruokaa", tarkoittaa, että ruokaa on tehtävä. Parempihan se on sanoa käskyn muodossa, niin asia menee paremmin perille.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö miten minun mies valmisti tölkkilihapullat?
Hän pani tölkin sisällön 2 litran kattilaan. Lisäsi sekaan puoli litraa vettä. Kuumensi seoksen. Vatkasi kiehuvaan vesi-lihapulla seokseen vehnäjauhoja suurusteeksi.
Minä kun meni vilkasemaan mitä mies tekee, niin kysyin, että mitä velliä teet?
Kun selvisi, että vatkaa jauhoja veteen, jossa lilluu tölkkilihapullat, nii pakko oli sanoo, että ei #€Lv€tti noin.
Höh, ihan hyvältähän tuo vaikuttaa, saa enemmän kastiketta. Itse asiassa annoit mulle hyvän vinkin. Meillä kahden aikuisen taloudessa yksi lihapullapurkki on liian vähän ja kaksi purkkia ehdottomasti liikaa, osa jäisi syömättä.
Pitäisikö olla kunnon hesemätöt alkuruuaksi ja jälkkäriksi sitten vähän mäkkiä ja lähikebulan mättöä?