Miksi vesi on intuition symboli?
Neljästä luonnonelementistä vesi symboloi intuitiota. Miksi?
Kommentit (9)
En tiedä, mutta minulle tulee mieleen se, että vedessä aistien välittämä informaatio vääristyy: ei näe, ei kuule kunnolla. Täytyy ehkä enemmän toimia intuition varassa?
Ilman elementtiä pidetään järjen symbolina, koska se on kirkas ja selkeä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vesi kuvaa elementtinä tunnetta ja intuitiota. Esim astrologiassa vesimerkit kalat, rapu ja skorpioni ovat ns tunnemerkkejä, joiden elämää ohjaavat tunteet sekä heillä tyypillisesti on voimakas intuitio ja taito vaistota asioita pinnan alta.
Tarot-korteissa sama ajatus, että korttien kuvituksessa vesi symboloi tunteita ja vaistoja.
Vesi on herkkä elementti, kuun vetovoima vaikuttaa vesiin joka aiheuttaa vuorovedet.
Astrologiassa Rapu, Skorpioni ja Kalat ovat veden merkkejä. Rapu elää paljolti vedessä, Kalat kokonaan joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Skorppari on enemmänkin syviin vesiin sukeltaja, hyvässä ja pahassa. Eläimissä sinänsä taitaa kylläkin olla vesiskorpioneja.
Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. 1. Moos. 1:2
Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh. 3:5
Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. Ilm. 21:6
Vierailija kirjoitti:
Astrologiassa Rapu, Skorpioni ja Kalat ovat veden merkkejä. Rapu elää paljolti vedessä, Kalat kokonaan joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Skorppari on enemmänkin syviin vesiin sukeltaja, hyvässä ja pahassa. Eläimissä sinänsä taitaa kylläkin olla vesiskorpioneja.
Vesi liitetään intuitioon. Herkkä Rapu, Syvällinen Skorpioni ja yliaistillinen, neptuninen Kalat.
Vierailija kirjoitti:
Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. 1. Moos. 1:2
Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh. 3:5
Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. Ilm. 21:6
Aloittaja kysyi symboliikasta. Mitä laittamasi lauseet symboloivat? Onko Raamattu sulle symboliikkaa? Minkä symboliikkaa? Kerro lisää.
En tiedä, mutta vesi virtaa ja intuitio seuraa elämän virtaa.