Miten ystävyydestä pääsee suhteeseen?
Onko se edes mahdollista saada ystävästä kumppania?
Kommentit (7)
Täytyy olla molemminpuolista se seksuaalinen ja romanttinen kiinnostus.
Demiseksuaalisuus-termi kuvaa sitä, että mennään ystävyyden kautta suhteeseen.
miksette ollut suhteessa ennen ystävystymistä
Tuttavuus ja ei niin syvällinen kaveruus (esimerkiksi opiskelu- tai työkaveruus) voi muuttua suhteeksi, mutta oikea ystävyys todella harvoin. Ystävyys on jo läheinen suhde. Jos osapuolet kokisivat toisensa eroottisesti kiinnostaviksi, intiimi fyysinen suhde olisi jo syntynyt saman tien. Toki varmasti jokin poikkeus löytyy aina, mutta enpä ole ikinä itse nähnyt tai kuullut, paitsi elokuvissa.
Olin vuosia hyvä ystävä erään miehen kanssa työasioissa. Ei koskaan nähty. Sitten, kun vuosien tekstareiden, sähköpostien ja puhelinkeskustelujen (öistenkin, jolloin kertoi mulle rakkaussuruistaan) tapasimme, hän rakastui heti ja alkoi puhua avioliitosta.
Mutta elämäntilanteeni oli niin vaikea etten millään voinut kuormittaa sitä vielä enemmän, antamalla tunteille vallan.
Aikaa myöten tunteensa muuttuivat ensin välinpitämättömiksi ja nykyään suorastaan vihaa minua.
Nyt vaikea elämäntilanne on poistumassa, mutta en saa häntä enää edes tykkäämään minusta.
Ystävyys on platonista ja etenkin vuosia ystävyytenä jatkunut suhde johtaisi ainoastaan taskulämpimään kumppanuussuhteeseen.
Jos ystävä alkaa tuntea seksuaalista ja romanttista vetoa - silloin on mahdollista.