Miksi nainen sanoo, ettei mikään ole vialla, vaikka selvästi on?
Tähän asiaan lienee jokainen naisen kanssa parisuhteessa ollut mies joskus törmännyt. Miksi siis nainen sanoo, että kaikki on ok, vaikka jo olemuksesta näkee että näin ei ole? Onko tämä joku leikki, josta miehen pitää miljoonasta eri vaihtoehdosta yrittää arvata, että mikä naista sattuu nyppimään?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Täyspäinen mies ymmärtää sanomattakin, mistä on kyse ja mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
mutta jos asioiden harmittaminen vaihtelee päivästä toiseen ( toisena päivänä asia harmittaa, toisena ei ja näitä harmituksia löytyy milloin mistäkin) niin mistä sen voi tietää ?
t. tällainen ailahtelija-nainen itse
Minäkin sanon ettei mikään ole vialla. Miehen kanssa on turha yrittää keskustella, siitä tulee vain kauhea sota.
Olen jo lähdössä, sitä en hänelle kerro.
Sinällään en jaksa enää edes suuttua miehen sanomisista, mutta tuppaahan se joskus masentamaan että näin se sitten meni että paskaan käteni lykkäsin.
Tätä samaa näkee myös miehillä. On joku vialla, mutta sanotaan ettei ole mikään vialla. Sitten kauhea haukkuminen ja valitus pari päivää myöhemmin.
Tyhmä kysymys.
Mikään ei ole vialla tarkoittaa joko sitä ettei mikään ole vialla tai ettei tahdo puhua asiasta.
Jos jokin on vialla niin se voi olla mitä tahansa, mutta hän ei halua puhua siitä.
Syy miksi ei halua asiasta puhua, voi johtua mistä hyvänsä asiasta.
Jos olet pahoittanut hänen mielensä niin miksi et kysyt asiasta?
Tarvitseeko sinulle kertoa jokainen mielen liike syy ja seuraus suhteineen?
Eikö ihmistä saa koskaan "vaivata" jokin ilman että asiaa täytyy puida just nyt silloin kun sä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys.
Mikään ei ole vialla tarkoittaa joko sitä ettei mikään ole vialla tai ettei tahdo puhua asiasta.Jos jokin on vialla niin se voi olla mitä tahansa, mutta hän ei halua puhua siitä.
Syy miksi ei halua asiasta puhua, voi johtua mistä hyvänsä asiasta.Jos olet pahoittanut hänen mielensä niin miksi et kysyt asiasta?
Eikö ihmistä saa koskaan "vaivata" jokin ilman että asiaa täytyy puida just nyt silloin kun sä haluat?
Suksikoot sitten hevonvittuun kiukuttelemaan ja asiaa märehtimään jos ei halua puhua. Minä en jaksa katella semmosta, että minua kohtaan ollaan veemäisiä, mutta ei kerrota että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys.
Mikään ei ole vialla tarkoittaa joko sitä ettei mikään ole vialla tai ettei tahdo puhua asiasta.Jos jokin on vialla niin se voi olla mitä tahansa, mutta hän ei halua puhua siitä.
Syy miksi ei halua asiasta puhua, voi johtua mistä hyvänsä asiasta.Jos olet pahoittanut hänen mielensä niin miksi et kysyt asiasta?
Suksikoot sitten hevonvittuun kiukuttelemaan ja asiaa märehtimään jos ei halua puhua. Minä en jaksa katella semmosta, että minua kohtaan ollaan veemäisiä, mutta ei kerrota että miksi.
Eli vika on sinussa ja siinä ettei nainen heti hoksaa jättää sinua.
Teidän ylhäisyydelle suosittelen pidättäytymään naisista kokonaan.
Tuo naisten valehtelu on henkistä väkivaltaa. Suominaiset haluaa satuttaa miehiä. M28
Se on helpompi käydä maksullisissa. Mies kykenee ymmärtämään maailmankaikkeuden salaisuudet muttei sitä, mitä naisen pienissä aivoissa milloinkin liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon ettei mikään ole vialla. Miehen kanssa on turha yrittää keskustella, siitä tulee vain kauhea sota.
Sinällään en jaksa enää edes suuttua miehen sanomisista, mutta tuppaahan se joskus masentamaan että näin se sitten meni että paskaan käteni lykkäsin.
Miksi siitä tulee sota ja onko se pelkästään miehen syy?
Edellinen suhde oli sellainen, että moneen kertaan kysyin naiselta viimeisinä viikkoina että onko kaikki varmasti hyvin. Hän vain toisteli että on kaikki oikein hyvin ja oli "huolissaan miksi edes kyselen". Nukuin yöni huonosti, kun hänen sanojen ja olemuksen välillä oli niin suuri ristiriita. Mutta halusin luottaa hänen sanaansa. Enkä ole sellainen joka suuttuu, vaan olin halukas puhumaan mahdollisista ongelmista avoimesti ja asiallisesti. Yksi päivä hän sitten pudotti kulissin ja sanoi että ei haluakaan perhettä mitä suunniteltiin eikä nähdä minua. En saanut mitään selitystä. Minussa ei kuulemma ollut mitään vikaa. En nähnyt häntä enää koskaan sen ilmoituksen jälkeen, eikä hän lähettänyt edes viestiä vaan kohteli kuin tuntematonta.
Ei halua kertoa sulle, mikä on vialla. Ehkä tietää jo kokemuksesta, ettet ole luotettava/osaa kohdata toista oikein.
No tätä ihan samaa tekee kyllä ne miehetkin. Oman käsityksen mukaan aika tasaveroiseti naisten kanssa. Eli eikö kysymys voisi olla, että miksi jotkut ihmiset toimii välillä näin?
Syy saattaisi ehkä olla esim. se, ettei halua alkaa juuri silloin puhumaan aiheesta (esim. tietää että siitä tulisi todennäköiseti raskasta tai syntyisi riitaa) . Tai ehkä ei halua puhua aiheesta ollenkaan tai haluaa käsitellä asian syyst tai toisesta itsekseen. Kaikki ei aina edes oikein tiedosta omia tunteitaan kovin hyvin (heti), ja että mistä ne tarkalleen ottattaen johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löydät miehen, joka näyttelee että kaikki on hyvin ja sitten vain lähtee ykskaks.
En oo sanonut noin muuta kuin muutaman kerran ja sillon oon jo sataan kerro mikä on vialla mut mies ei joko ole uskonut et jokin on vialla tai on sadannen kerran unohtanut et mikä on vialla.
Varmaan joku tahtoo vaikeuttaa elämäänsä ja odottaa että mies oppii lukemaan ajatuksia, mutta mulla on noin käynyt vain kun en ole enää nähnyt mitään pointtia toistaa itseäni.
Ja erohan meille tuli myös.
Vierailija kirjoitti:
Täyspäinen mies ymmärtää sanomattakin, mistä on kyse ja mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Tämä on sitä naisten logiikka, jossa kaikki ongelmat ovat miehen vastuulla. Oma puhumattomuuskaan ei ole ongelma, jota naisen tarvitsisi korjata, koska tosimies kyllä osaa lukea ajatukset ja ymmärtää sanomattakin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en jaksa enää edes suuttua miehen sanomisista, mutta tuppaahan se joskus masentamaan että näin se sitten meni että paskaan käteni lykkäsin.Miksi siitä tulee sota ja onko se pelkästään miehen syy?
Jos sanon yhtään mistään, niin mies saa kilarit ja alkaa haukkua, hyvä jos ei nakkaa lumihankeen.
Joskus sanoin vastaan siihen etten vaikka saisi syödä kun on nälkä.
Enää en jaksa, antaa v**uilla.
Tänäänkin on taas ottanut päähän esim. se että katsoin elokuvaa, kun mies on koko päivän huudattanut urheilua.
Lähti sitten nukkumaan, haukkui mennessään sarjan jota minä haluan seurata, oli pelottavan vihainen.
No, kun nousi niin katsoin siis elokuvaa ja marssi vaan ja vaihtoi kanavaa.
Olen joskus asiasta huomauttanut etten saa katsoa jotain mitä olen aloittanut, mutta siitä seuraa kilahdus. Tai se ei vaan kuuntele tai piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en jaksa enää edes suuttua miehen sanomisista, mutta tuppaahan se joskus masentamaan että näin se sitten meni että paskaan käteni lykkäsin.Toivottavasti löydät miehen, joka näyttelee että kaikki on hyvin ja sitten vain lähtee ykskaks.
Älä nyt viitsi. Olen saanut turpaani ihan tarpeeksi. Ja olen yrittänyt puhua asioista aiemmin. Mies ei näe vikaa itsessään, ja jos sillä on niin huono olla kanssani kun en tee kaikkia kotitöitä ja syön kaikki ruoat ja aina syömässä, siis jos 2 kertaa jotain suuhuni pistän päivässä, ja olen läski valas, niin eiköhän tässä ole keskusteltu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en jaksa enää edes suuttua miehen sanomisista, mutta tuppaahan se joskus masentamaan että näin se sitten meni että paskaan käteni lykkäsin.Miksi siitä tulee sota ja onko se pelkästään miehen syy?
Jos sanon yhtään mistään, niin mies saa kilarit ja alkaa haukkua, hyvä jos ei nakkaa lumihankeen.
Joskus sanoin vastaan siihen etten vaikka saisi syödä kun on nälkä.
Enää en jaksa, antaa v**uilla.
Tänäänkin on taas ottanut päähän esim. se että katsoin elokuvaa, kun mies on koko päivän huudattanut urheilua.
Lähti sitten nukkumaan, haukkui mennessään sarjan jota minä haluan seurata, oli pelottavan vihainen.
No, kun nousi niin katsoin siis elokuvaa ja marssi vaan ja vaihtoi kanavaa.Olen joskus asiasta huomauttanut etten saa katsoa jotain mitä olen aloittanut, mutta siitä seuraa kilahdus. Tai se ei vaan kuuntele tai piittaa.
Miksi ihmeessä olet hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä naisten logiikka, jossa kaikki ongelmat ovat miehen vastuulla. Oma puhumattomuuskaan ei ole ongelma, jota naisen tarvitsisi korjata, koska tosimies kyllä osaa lukea ajatukset ja ymmärtää sanomattakin kaiken.
Ja puhumattomuus ja oletus ajatustenluvusta on tosiaan sun mielestä nimeomaan naisten ongelma? (Itse olen ymmärtänyt, että juuri puhumattomuus on ainakin perinteisesti ollut enemmänkin miehillä yleinen ongelma, ainakin Suomessa.)
Kuitenkin, voisiko oikeasti lopettaa tämän näin mustavalkoisen mies-nais jaottelun. Joillakin on tällaisia ongelmia ja toimintamalleja, niin miehillä kuin naisilla.
Pitää osata lukea ajatukset.