Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua, jos joku tekee läppärillä töitä kahvilassa?

Vierailija
25.03.2023 |

Luin taannoin uutisen, jossa kerrottiin, että joku oli ajettu junan ravintolavaunusta pois, kun hän oli tehnyt siellä töitä. Vaunussa oli ollut hyvin tilaa, eikä henkilö häirinnyt ketään.

Ärsyttääkö sinua, jos kahvilassa tai ravintolassa joku on läppärin ääressä? Jos, niin miksi se ärsyttää?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena ja mielikuvana se voi vähän "ärsyttää" (mainoskuva tulee mieleen). Koska tulee vaikutelma että muodin vuoksi ja päälle muotijuoma. En pystyisi keskittymään hyvin kahvilassa itse ja pöydän likaisuus häiritsisi. Mutta oikeassa elämässä kai sama mitä joku näprää, ehkä on sitten jotain tärkeää menossa tai lukee. Paitsi jos pelkää sähkömagneettisia kenttiä, kuten jotkut.

Sama minulla. Tulee sellainen mielikuva, että yritetään olla niin mahdottoman trendikkäitä, kun tehdään töitä kahvilassa ja ollaan siellä enemmän esiintymässä kuin oikeasti töitä tekemässä. Ja tiedän kyllä, että mielikuva saattaa olla ihan väärä ja siellä ollaan syystä tai toisesta ihan oikeasti tekemässä töitä. Itse vaan niin vaikea kuvitella sellaista tilannetta, kun ei pystyisi kahvilaympäristössä keskittymään, eikä edes ole mitään tarvetta tehdä töitä muualla kuin työpaikalla omassa työhuoneessaan, tai sitten kotona etäpäivinä.

Vierailija
22/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, jos kahvilassa on tilaa muille asiakkaille. Tuntikausien istuminen ja paikan vieminen muilta yhden kahvin hinnalla ei ole asiallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvila ei ole työntekoa varten. Junassa voi tehdä töitä omalla maksetulla paikalla. Hän vie paikan muilta kahvilan asiakkailta. Kahvilasta poistutaan kun on syöty ja juotu.

No onko hyväksyttävää, jos tyyppi surffaa täällä aihe vapaa -palstalla sen sijaan etä tekisi töitä?

Ei tietenkään ole hyväksyttävää. Nyt ei puhuta siitä.

Vierailija
24/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Joskus tosin ihmetellyt, miten joku voi keskittyä, mutta mitäpä se minulle kuuluu.

Vierailija
25/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää, jos joku tyyppi varaa koneensa kanssa puoli pöytää tuntikausiksi ja asiakkaita on jonoksi asti.

Mutta jos kahvilassa on hiljaista, mitä se haittaa. Ja miten tosiaan sitten eroaa, että joku vaikka lukee kirjaa, lukee lehteä, surffaa netissä kännykällä tai vaikka katsoo koneelta leffaa? 

Vierailija
26/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi paikka olisi varmaankin esim. kirjasto? Tosin eväiden syömisen aiheuttamat sotkut saisivat kyllä siivota pois poistuessaan.

Turha toivo.

Vierailija
27/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos työskentelee tyhjän kahvikupin kanssa eikä siksi riitä vapaita paikkoja uusille maksaville asiakkaille. Ostakoot lisää kahvia tai menkööt kirjastoon.

Vierailija
28/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi paikka olisi varmaankin esim. kirjasto? Tosin eväiden syömisen aiheuttamat sotkut saisivat kyllä siivota pois poistuessaan.

Mua kans ärsyttää kun joku tekee töitä läppärillä kirjastossa. Menisivät vaikkapa johonkin kahvilaan

Vierailija
29/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi jumittaa kahvilassa tuntikausia jos olisin ostanut vain yhden kahvin.

Vierailija
30/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä virkatärkeys, viihde, työ vai kirja?

Vierailija
31/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ärsytä, mitä muitten puuhat minulle kuuluu? Toki siis, jos paikka on jostain syystä ainoa mahdollinen lähiseudulla (kuten esim siellä junassa) ja täynnä ja tyyppi valtaa läppäreineen paljon tilaa pitkän aikaa, hän käyttäytyy huonosti. Mutta enhän minä näin satunnaisena asiakkaana voi tietää kuka on ollut siellä kauan ja onko hänellä vielä kahvi tms kesken, joten ei sinällään kuulu minulle.

Vierailija
32/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena ja mielikuvana se voi vähän "ärsyttää" (mainoskuva tulee mieleen). Koska tulee vaikutelma että muodin vuoksi ja päälle muotijuoma. En pystyisi keskittymään hyvin kahvilassa itse ja pöydän likaisuus häiritsisi. Mutta oikeassa elämässä kai sama mitä joku näprää, ehkä on sitten jotain tärkeää menossa tai lukee. Paitsi jos pelkää sähkömagneettisia kenttiä, kuten jotkut.

Sama minulla. Tulee sellainen mielikuva, että yritetään olla niin mahdottoman trendikkäitä, kun tehdään töitä kahvilassa ja ollaan siellä enemmän esiintymässä kuin oikeasti töitä tekemässä. Ja tiedän kyllä, että mielikuva saattaa olla ihan väärä ja siellä ollaan syystä tai toisesta ihan oikeasti tekemässä töitä. Itse vaan niin vaikea kuvitella sellaista tilannetta, kun ei pystyisi kahvilaympäristössä keskittymään, eikä edes ole mitään tarvetta tehdä töitä muualla kuin työpaikalla omassa työhuoneessaan, tai sitten kotona etäpäivinä.

Mä aina ajattelen että nää on sellaisia, jotka on käyneet vaikka jossain tapaamisessa ja sitten odotellessa esim. junaa tekevät töitä siellä kahvilassa. Tai opiskelevat tms. Tai sitten ihmisiä joilla on niin pieni koti, että kaatuu seinät päälle jos aina tekee töitä siellä. Tosin itse menisin kyllä ennemmin kirjastoon kuin kahvilaan töihin.

Vierailija
33/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsytti vähän eilen. Mentiin Helsingin keskustassa aika kalliiseen pikku ravintolaan alkuillasta, kahvi-ja päivällisajan rajamailla. Paikka oli silti jo melkein täynnä. Yksi nainen läppärin ja yhden teekupin kanssa istui neljän hengen pöytää. koko ravintolassa ei ollut oikeasti kuin ehkä 40 asiakaspaikkaa.

Vierailija
34/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole ärsyttänyt eikä nolottanut mikään vuosikymmeniin....asenne ratkaisee.Suomi on todella outo maa näiden niuhojen suhteen. :)

Vierailija
35/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä, vievät ison tilan läppäreineen. Usein valtaavat itselleen neljään hengen pöydän, ei lähdetä eikä tiivistetä muille tilaa jos kahvila alkas täyttyä. Lisäksi kovaan ääneen työasioiden puhuminen puhelimessa tai teamsissa vituttaa, jos menen itse sinne nautiskelemaan lounaasta tai erikoiskahvista, nimenomaan päästäkseni eroon hetkeksi niistä työasioista. Työskentelytiloja löytyy aivan muualta, esim kirjastoista ja junissa on myös etätyöläisille aivan muut paikat kuin ravintolavaunu.

Vierailija
36/36 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsytti vähän eilen. Mentiin Helsingin keskustassa aika kalliiseen pikku ravintolaan alkuillasta, kahvi-ja päivällisajan rajamailla. Paikka oli silti jo melkein täynnä. Yksi nainen läppärin ja yhden teekupin kanssa istui neljän hengen pöytää. koko ravintolassa ei ollut oikeasti kuin ehkä 40 asiakaspaikkaa.

Miksi tämä teitä ärsytti, kun ilmeisesti saitte pöydän, johon istua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi