Onko tämä teistä provo, kuin eräs plussalainen kirjoittaa anopistaan? (ov)
Tämä ei ole provo.
Viikko sitten vietettiin siskon kanssa pikkujoulun. Eilen käytiin miehen kanssa kaupassa joululahjaostoksilla. Meillä on 5 lasta. Anoppi ja appi itse ehdottivat katsoa lapsia kun käydään kaupassa.
Tultiin kauppareissusta. Lapset olivat päiväunilla. Vietiin tavarat meidän makuhuoneeseen piloon. Istuttiin, keskusteltiin, lapset heräsivät. Saivat välipalan.
Sittten anoppi marssii meidän makuhuoneeseen ja toi sieltä pusseja lahjojen kanssa. Edes ei huomattu että anoppi livahti meidän makuhuoneeseen. Sitten vaan kuului : " Katsokaa mitä iskä ja äiti osti teille."
Istuttiin suu auki eikä kumpikaan meistä pystynyt sanomaan mitään. Appikin oli ihan ihmeissään. Lahjoja ei otettu lapseilta koska jo näkivät niitä. Anoppi tuli takaisin pöytään, otti taskustaan lappu ja sanoi mulle: " Tässä olisi joulupukille lista meitä varten ja kai joulupukki voi ostaa lahjoja lapseillekin!" .
Mies kysyi miksi se teki näin. Niin vastaus oli se että kun miniä on päässyt pikkujouluihin niin kyllä meillä pitäisi olla varaa ostaa lapseille lahjoja. Vaikka hän hyvin tiesi että kaksi vuotta sitten viimeksi kävin ravintolassa ja minulla menee korkeintaan 20 ¿. Mieskin on käynyt pikkujoulujuhleissa ja hänellä meni noin 150 ¿.
Anopin mielestä en saa käydä missään. Minun täytyy olla kotona ja hoittaa lapsia ja koti.
Kommentit (11)
kannattaisi tutkia onko taustalla jotain oppimisvaikeuksia.
Muuten jos toi anoppi on olemassa katkaisisin välini siihen.
En mä ymmärrä yhtään tuota tekstiä!
ja kyllä kuulosti erittäin veemäiseltä anopilta!!
Jos ei ole, niin voi vittu. Loppuisi anopin kanssa yhteydenpito välittömästi ja antaisin kyllä kuulua oman mielipiteeni. Varmaan helppo keksiä lapsille uudet lahjat ja löytää siihen tuollaisella katraalla rahat. Puhumattakaan siitä, että mitä helvettiä se anopille kuuluu koska ja miten miniä käy juhlimassa kun on kohtuudesta kyse.
Anteeksi kiroilu, taisin ihan tuohtua.
uskomatonta kyllä, mutta kyllä tuo totta ihan hyvin voi olla.
Meitä on joka junaan.
KAUHEAA KÄYTÖSTÄ ANOPILTA!
Outo ja veemäinen anoppi. En olisi väleissä.
Ja mikä se lista oli, jonka anoppi otti esille? Miksi? Mitä hän tarkoitti sillä?
Oli niin huonolla suomenkielellä kirjoitettu :(
luin tekstin kerran, eikä ongelmia ymmärtämisessä ollut... Siis anoppi oli kirjoittanut lahjatoiveet paperille, siitä se lappu. Antoi lahjat lapsille, koska hänen mielestään heillä on varaa ostaa uudet, kerta käyvät harvoin juhlimassa... Ongelmia ymmärtämisessä??
Vierailija:
Antoi lahjat lapsille, koska hänen mielestään heillä on varaa ostaa uudet, kerta käyvät harvoin juhlimassa... Ongelmia ymmärtämisessä??
Siis kertokaa nyt, miksi anoppi noin teki? Onko se joku suomalainen traditio? Siis kostiko se anoppi sen, että heitä oli rääkätty lapsenvahdeiksi? Vai eikö ne lapsenlapset saa hänen mielestään tarpeeksi leluja? Ja miksi anoppi oli kirjoittanut lahjalistan? Ketä se palveli? Oliko lahjalistassa lasten toiveita, vai anopin toiveita itselleen lahjoiksi?
Vierailija: