Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla tilannetta että perheessänne äänestetään eri puolueita?

Vierailija
25.03.2023 |

Olen itse alusta asti sanonut että äänestän persuja ja aionkin äänestää ja luulin että mieskin, mutta oli käynyt eilen äänestämässä ja äänesti SDP:tä. Oli vihreiden ja SDP n välillä, onneksi sentään tuo SDP. No, ei siinä sinänsä mitään mutta vähän ihmetyttää.
Sanoin miehelle että okei no mutta äänestän silti perussuomalaisia, mies sano et siinähän äänestät mitä äänestät.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Yhtenevä arvomaailma on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. En näe, että pidemmän päälle toimii sellainen liitto edes jossa toinen äänestää vasemmalle ja toinen oikealle. Mitä yhteistä näillä ihmisillä on muutenkaan?

Mielestäni ihmiset voivat olla puoluekannasta huolimatta samalla aaltopituudella ja monesta asiasta samaa mieltäkin. Eri puolueillakin on samoja päämääriä vaikka toteuttamistavat eroavat. Itse tunnen ihmisiä laidasta laitaan ja mm hiekkalaatikolta asti olevat lapsuudenkaverini edustavat nykyään useampaa puoluekantaa. Olemme äskettäin jääneet eläkkeelle ja edelleen pidämme tiiviisti yhteyttä perheinemme. Olisi sika ahdasmielistä jos ei pysty olemasn kuin samaa puoluetta äänestävien ihmisten kanssa.

Onhan eduskunnassa ollut avioparejakin, jotka ovat edustaneet eri puolueita.

Vierailija
62/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei parisuhteissa keskustella arvomaailmasta. Arvot kertovat todella paljon ihmisestä. En ymmärrä yhtään millä tavalla nämä parisuhteet toimivat, jos asioista ei keskustella. Ilmeisesti eletään yhdessä, mutta ei kuitenkaan olla oikeasti henkisesti yhdessä.

Mitä ihmettä? Kyllä meillä keskustellaan paljonkin arvoista, ei kuitenkaan politiikasta. Uskon arvaavani oikein puolueen, jota puolisoni äänestää, mutta varma en voi olla, eikä asia juurikaan edes minua kiinnosta.

Eli sinua ei kiinnosta miehesi ajatukset, eikä kiinnosta tuntea miestäsi kunnolla . Näin minä tämän näen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei parisuhteissa keskustella arvomaailmasta. Arvot kertovat todella paljon ihmisestä. En ymmärrä yhtään millä tavalla nämä parisuhteet toimivat, jos asioista ei keskustella. Ilmeisesti eletään yhdessä, mutta ei kuitenkaan olla oikeasti henkisesti yhdessä.

Mitä ihmettä? Kyllä meillä keskustellaan paljonkin arvoista, ei kuitenkaan politiikasta. Uskon arvaavani oikein puolueen, jota puolisoni äänestää, mutta varma en voi olla, eikä asia juurikaan edes minua kiinnosta.

Eli sinua ei kiinnosta miehesi ajatukset, eikä kiinnosta tuntea miestäsi kunnolla . Näin minä tämän näen.

Näin minäkin ajattelen, että miten mahdollista ettei tuollaisista asioista puhuta parisuhteessa. Ei siis oikeasti kiinnosta tietää mitä se toinen ajattelee. 

Vierailija
64/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mua kiinnosta kenenkään muunkaan äänestämiset. Muista asioistapuhutaan miehen kanssa kyllä paljonkin.

Vierailija
65/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mä äänestin persuja ja mies varmaan kristillisiä.

Vierailija
66/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. En tiedä. En kysy, kun ei minulle kuulu. N52, 33v saman puolison kanssa.

Vierailija
67/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Vierailija
68/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on vasemmistolaisia rasisteja ja äänestävät vasemmistoliittoa.

Minä äänestän KD puoluetta. Ei ongelmaa.

Vierailija
69/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies äänestää keskustaa ja minä perussuomalaisia. Hyväntahtoista naljailua ollaan harrastettu. Lähinnä minä yritän takoa rakkaan mieheni päähän järkeä.. ;) Mutta metsänomistaja kun on.

Vierailija
70/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan äänestää eri puolueita ku otetaan appivanhemmat mukaan

Vierailija
71/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, mitä puoluetta mies äänesti, enkä ole hänelle kertonut, mitä puoluetta itse äänestin. Vaalisalaisuus toimii kotonakin.

Vierailija
72/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitamme vaalisalaisuutta myös kotona.

Vierailija
73/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän Kokoomusta, mies persuja. Ensimmäinen kerta kun olen kääntynyt oikealle. Aiemmin äänestin Sdp:tä, mutta mitä enemmän olen opiskellut ja oppinut ymmärtämään yhteiskunnan toimintoja, sitä enemmän olen alkanut kyseenalaistamaan vassareiden politiikkaa ja vaaleanpunaisessa hattarassa elämistä.

Vierailija
74/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhepiirissä menee äänet hyvin todennäköisesti kuten ennenkin että demarit ja persut.

Vierailija
75/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet olen äänestänyt Vihreitä, mies Kokoomusta. Näissä vaaleissa aion kuitenkin itse äänestää Kokoomusta ja mies on alkanut puhua Vihreistä yhä myönteisempään sävyyn. Ei tämä ole mikään ongelma ollut koskaan. Jonkun hämärän pienpuolueen kannattaminen kyllä hämmentäisi.

Vierailija
76/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me riidellään miehen kanssa monista asioista, mutta tämä on sellainen mitä en ehkä ihan ymmärtäisi. Siis jos oltaisiin täysin eri linjoilla poliittisesti. Kuitenkin poliittinen suuntaus kertoo niin vahvasti siitä mitä arvostaa, mitä pitää tärkeänä, millaisen yhteiskunnan haluaa lapsille jättää jne. Ollaan molemmat miehen kanssa aina äänestetty Kokoomusta (ja ei, emme ole rikkaita, ja olen äänestänyt kokoomusta jo oikeasti köyhänä opiskelijana). Jos mies nyt äänestäisi jokseenkin arvoiltaan lähellä olevaa puoluetta, vaikkapa Keskustaa tai RKP:ta niin asia ei vaivaisi. Mutta jos yhtäkkiä hyppäisi vaikka demareiden kelkkaan, niin kyllä olisin järkyttynyt ja saattaisin jopa miettiä onko suhteella tulevaisuutta. Miehellä on laaja ystävä- ja työpiiri, paljon ystäviä politiikassa. En tunnistaisi enää miestä omaksi itsekseen, jos hän näin täysin kääntäisi takkinsa. Enkä tiedä tunnistaisivatko ystävätkään. Minä en halua jättää velkaa maksettavaksi meidän lapsillemme ja tuhota heiltä tulevaisuutta. Jos mies yhtäkkiä ilmoittaisi, että demareiden ajama velkaantuminen on ok, niin kokisin että hän haluaa viedä hyvän tulevaisuuden myös meidän lapsilta. En ehkä pystyisi elämään asian kanssa.

Vierailija
77/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Perussuomalainen mies enkä voisi kuvitellakaan olevani liitossa/tekemisissä vihervasuri akan kanssa.

Tuntisin varmaan itseni lapseen tai vajaavaltaiseen sekaantujaksi!