Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla tilannetta että perheessänne äänestetään eri puolueita?

Vierailija
25.03.2023 |

Olen itse alusta asti sanonut että äänestän persuja ja aionkin äänestää ja luulin että mieskin, mutta oli käynyt eilen äänestämässä ja äänesti SDP:tä. Oli vihreiden ja SDP n välillä, onneksi sentään tuo SDP. No, ei siinä sinänsä mitään mutta vähän ihmetyttää.
Sanoin miehelle että okei no mutta äänestän silti perussuomalaisia, mies sano et siinähän äänestät mitä äänestät.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Yhtenevä arvomaailma on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. En näe, että pidemmän päälle toimii sellainen liitto edes jossa toinen äänestää vasemmalle ja toinen oikealle. Mitä yhteistä näillä ihmisillä on muutenkaan?

Samaa mieltä. Me äänestettiin miehen kanssa samaa ehdokasta.

Vierailija
42/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olen äänestänyt mitä vaalikone antaa mutta tällä kertaa persuja koska en kestä jos SDP ajaa suomen konkurssiin leväperäisellä rahan käytöllään . Haluan ajatella lastenkin tulevaisuutta .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me äänestämme samaa henkilöä.

Vierailija
44/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en ees kysy mieheltä, ketä äänestää. Ei me olla mitään siamilaisia kaksosia, eikä politiikka arkeamme määritä, ei tosin pyhiäkään..

Minusta outoa, ettei tuollaisesta puhuta parisuhteessa. 

Vierailija
45/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mies on KTM ja äänestää kokoomusta. Olen sosiaalityöntekijä ja äänestän vihreitä tai SDP:tä. Hyvät väännöt saadaan näistä aina aikaan. Mies sanoo että hänen arvonsa ovat pehmenneet suhteemme myötä.

Vierailija
46/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Yhtenevä arvomaailma on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. En näe, että pidemmän päälle toimii sellainen liitto edes jossa toinen äänestää vasemmalle ja toinen oikealle. Mitä yhteistä näillä ihmisillä on muutenkaan?

Tämä!

Vierailija
47/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei parisuhteissa keskustella arvomaailmasta. Arvot kertovat todella paljon ihmisestä. En ymmärrä yhtään millä tavalla nämä parisuhteet toimivat, jos asioista ei keskustella. Ilmeisesti eletään yhdessä, mutta ei kuitenkaan olla oikeasti henkisesti yhdessä.

Vierailija
48/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin tänne aiemmin, minä äänestän Vihreitä ja mies Perussuomalaisia. Meillä on yhteiset harrastukset ja mielenkiinnonkohteet, ollaan lapsen kasvatuksesta samaa mieltä ja ollaan haluttu hänen kasvavan liikuntaa, luontoa ja muita ihmisiä arvostavaksi. Kumpikin kyetään tekemään kompromisseja ja käydään pitkiäkin keskusteluja maailmasta, omista arvoistamme ja mielipiteistämme. Koen tämän rikkautena, en heikkoutena. Samaten paras ystäväni edustaa eri puoluekantaa kanssani ja hänen kanssaan teorian tasolla pyörivät pohdinnat yhteiskunnasta ja tulevasta ovat parasta mitä tiedän. Miten itseään voi haastaa ja kehittää, jos ei kyseenalaista ajatuksiaan ja ympäristöään?

Vierailija
49/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei parisuhteissa keskustella arvomaailmasta. Arvot kertovat todella paljon ihmisestä. En ymmärrä yhtään millä tavalla nämä parisuhteet toimivat, jos asioista ei keskustella. Ilmeisesti eletään yhdessä, mutta ei kuitenkaan olla oikeasti henkisesti yhdessä.

Tätä en minäkään ymmärrä. Politiikka ja puoluevalinta on kuitenkin täysin arvokysymys. Meillä ainakin puhutaan asioista ja politiikasta todella paljon kotona. Olisi myös täysi mahdottomuus, jos kumppani olisi esimerkiksi vasemmistolainen, arvoristiriita olisi niin suuri.

Vierailija
50/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Persuja ja GF Vasemmistoa.

Vierailija
51/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koko perhe äänestää kokoomusta, ja luulenpa, että suku ja ystäväpiirimme aika pitkälti myös.

:)

Otan osaa, onpas ikävää!

Otat osaa mihin? Siihenkö, että meidän porukallamme menee yhä hyvin ja haluamme, että tämä maa nousee suosta?

Demarin osanotto. :D

Vierailija
52/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kanssa äänestetään molemmat vasemmistoa, mutta tiedän että vanhemmat ja myös appivanhemmat äänestävät persuja :D Ei se mitään, ihan hyvin tullaan kaikki toimeen.

Vierailija
53/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi minäkään olla yhdessä sellaisen kanssa, joka antaa äänensä vihervassareille. Keskustella pitää ja kiistelläkin, mutta kyllä politiikasta pitää olla edes suurin piirtein sama linja.

Parisuhteen tärkein asia on yhteinen arvomaailma. Sen jälkeen tulee huumorintaju, joka myös osittain peilaa arvoja.

Huumoria tässä keväässä tarvitaankin, paljon! :)

Vierailija
54/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kyllä meillä keskustellaan paljonkin arvoista, ei kuitenkaan politiikasta. Uskon arvaavani oikein puolueen, jota puolisoni äänestää, mutta varma en voi olla, eikä asia juurikaan edes minua kiinnosta.

Vierailija
55/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihmiset voivat olla puoluekannasta huolimatta samalla aaltopituudella ja monesta asiasta samaa mieltäkin. Eri puolueillakin on samoja päämääriä vaikka toteuttamistavat eroavat. Itse tunnen ihmisiä laidasta laitaan ja mm hiekkalaatikolta asti olevat lapsuudenkaverini edustavat nykyään useampaa puoluekantaa. Olemme äskettäin jääneet eläkkeelle ja edelleen pidämme tiiviisti yhteyttä perheinemme. Olisi sika ahdasmielistä jos ei pysty olemasn kuin samaa puoluetta äänestävien ihmisten kanssa.

Vierailija
56/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, että mitkä ne puolueet on. Mulla menis hermo, jos puoliso kannattais jotain lusmujen tukijoita, sellaista puoluetta, joka ylläpitää järjestelmää, jossa pelkkä oleminen on luonteva vaihtoehto työntekemiselle. Että työtä tekevät maksavat näiden vapaamatkustajien, joita on ihan järkyttävän paljon, ja joilla ei ole kuitenkaan mitään estettä kantaa vastuuta ja tehdä työtä, mutta jotka valitsevat levon, elämisen, niin sellaisen puolueen ei kuuluisi saada ääniä ollenkaan, saatikka sen oman kumppanin ääntä. Sehän on sama kuin puoliso kantaisi rahaa naapuriin. Enkä halua, että kukaan kannattaa tällaista yhteiskuntaa. Ei siinä ole kysymys siitä, että on eri puolue, vaan siitä että on kertakaikkiaan erilaiset arvot. Äänestäminen on vain heijastuma tästä. Ja jos on erilaiset arvot peruskysymyksistä, niin sehän voi johtaa vaikka eroon. Mutta jos on eri puolueet, jotka kuitenkin ovat suurissa kysymyksissä aika samoilla linjoilla, niin eikai siitä mitään haittaakaan ole.

Vierailija
57/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo ja itsekin äänestelen joka kerta eri puolueita, en nyt ihan kaikkia, mutta vaihtelee. Olisi aika sattuma jos mies äänestäisi aina samaa. Vaaleista riippuu. On me monesti äänestetty samaakin puoluetta, samaa ehdokastakin joskus.

Vierailija
58/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan saa äänestää ketä haluaa. Itse äänestä luultavasti kokoomusta. Arvon vielä persujen ja kokoomuksen välillä. Mieheni persuja. Äitini RKP:tä.

Vierailija
59/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta, olleet aviossa n 25v ja toinen on kokoomuslainen ja toinen vasemmistoliiton kannattaja. Kokoomuslainen oli kuntapolitiikassa pitkän ajan. Ei ole kuulema riitaa politiikasta, kumpikin saa pitää omansa.

Vierailija
60/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestä persuja, äitini äänestää vihreitä, veljeni äänestää demareita ja isäni äänestää myös persuja.

N.21

Isin tyttö.