Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla tilannetta että perheessänne äänestetään eri puolueita?

Vierailija
25.03.2023 |

Olen itse alusta asti sanonut että äänestän persuja ja aionkin äänestää ja luulin että mieskin, mutta oli käynyt eilen äänestämässä ja äänesti SDP:tä. Oli vihreiden ja SDP n välillä, onneksi sentään tuo SDP. No, ei siinä sinänsä mitään mutta vähän ihmetyttää.
Sanoin miehelle että okei no mutta äänestän silti perussuomalaisia, mies sano et siinähän äänestät mitä äänestät.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kristillisdemokraatteja, mies kokoomusta. Lapsistani en tiedä, mutta luulen, että kokoomukseen kallistuvat.

Vierailija
22/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Me saadaan äänestää kuka ketäkin haluaa, ja on vaalirauha asian suhteen. Ei me puhuta ketä on äänestänyt, vaalisalaisuus ja se rauha, mutta jutellaan kyllä esim. että joko tietää ketä äänestää ja usein kävellään yhdessä vaalipäivänä äänestämään ja ehkä juodaan yhdessä kahvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään yhdessä vaalikoneita ja valitaan usein sama ehdokaskin. Mielestäni hyvä tapa tsekata, onko samanlaiset arvot. Mies on vähän enemmän oikealla kuin minä. Vihreitä on äänestetty vuosikausia. Nyt menee ääni taktisista syistä SDP. Yhdessä yli 40 vuotta eli toimii meillä.

Vierailija
24/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiriksellä sama ongelma. Ite vvassari ja mies kokkari.

Vierailija
25/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin persuja, mies keskustaa. Mieskin mielipiteiltään persu, mutta keskustan ehdokkaana oli hyväksi mieheksi tietämänsä tuttavansa.

Vierailija
26/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on ihan normaalia. Itse äänestän demareita ja mies vassareita.

Täällä sama. Vaimo antaa äänen demariehdokkaalle, minä vassarille.

Vierailija
27/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani aika varmasti keskustaa äänenstävät, mutta itse kyllä VKK.ta tahi kristillisiä. muut puolueet kuin nuo, näen globalismin työkaluina tai yleisen rappion ja hedonismin lisääntymisen kannattajina; esim kristallit ja piraatit

Vierailija
28/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo nyt ole jokaisen oma asia mitä äänestää. 

Minä äänestin ekaa kertaa Liike Nyt- puoluetta. Mieheni äänestänee Vihreitä, kuten minäkin tähän asti. Tyttäreni ei ole kertonut puoluevalintaansa, mutta veikkaan että Vihreät tai Kokoomus. 

Vierailija
29/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo nyt ole jokaisen oma asia mitä äänestää. 

Minä äänestin ekaa kertaa Liike Nyt- puoluetta. Mieheni äänestänee Vihreitä, kuten minäkin tähän asti. Tyttäreni ei ole kertonut puoluevalintaansa, mutta veikkaan että Vihreät tai Kokoomus. 

Lisään vielä että oikeastaan olisin pettynyt mieheni tai tyttäreni puoluevalinnasta vain jos se olisi Persut. Mutta onneksi ovat fiksuja. 

Vierailija
30/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinpoliittisesta vaalikoneesta löydät ehdokkaat, jotka lupaavat pitää eläinten puolia eduskuntatyössään.

Tuleva eduskunta voi päättää useista miljoonien eläinten oikeuksiin ja hyvinvointiin vaikuttavista asioista. Kansanedustajat voivat olla päättämässä esimerkiksi turkistarhauksen lakkauttamisesta, tuotantotilojen eläinten kohtelusta tai eläinkokeista luopumisesta. Tämän vuoksi on tärkeää, että eduskuntaan saadaan mahdollisimman monta eläinten oikeuksia puolustavaa kansanedustajaa.

https://animalia.fi/vaalikone/#/

Vierailija
31/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään yhdessä vaalikoneita ja valitaan usein sama ehdokaskin. Mielestäni hyvä tapa tsekata, onko samanlaiset arvot. Mies on vähän enemmän oikealla kuin minä. Vihreitä on äänestetty vuosikausia. Nyt menee ääni taktisista syistä SDP. Yhdessä yli 40 vuotta eli toimii meillä.

Meillä sama tilanne. :)

Vierailija
32/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Me saadaan äänestää kuka ketäkin haluaa, ja on vaalirauha asian suhteen. Ei me puhuta ketä on äänestänyt, vaalisalaisuus ja se rauha, mutta jutellaan kyllä esim. että joko tietää ketä äänestää ja usein kävellään yhdessä vaalipäivänä äänestämään ja ehkä juodaan yhdessä kahvit.

Mihin se rauha keskustelemalla katoaa? Aina on avoimesti juteltu mitä ja ketä äänestetään, yleensä samaa puoluetta, joskus samaa, joskus eri ehdokasta. Vaalisalaisuus ei muuten ole mikään pakko, ihan vapaasti saa kertoa ketä äänestää jos tahtoo.

Vierailija
33/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia.. itse äänestän vihreitä, mies demareita, vanhempani kokoomusta tai isäni ehkä jopa KD:tä. Appivanhemmat vassareita tai demareita. Pari kertaa on tullut väittelyä appiukon kanssa, muuten ihan sujuvasti myös perhejuhlat, joissa koko porukka paikalla. Toki pyrimme välttämään politiikkaa, uskontoa jne keskustelun aiheena.

Vierailija
34/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Muualta tullut mieheni ei äänestä persuja, mutta ymmärtää hyvin, miksi minä äänestän, ja on samaa mieltäkin, vaikkei itse voikaan äänestää puoluetta tietyn retoriikan häiritessä liikaa. Näemme lähipiirissämme niin paljon tiettyyn teemaan liittyviä asioita, että ei voi sanoa, että puolueen puheissa ei olisi totuutta mukana.

Vierailija
35/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koko perhe äänestää kokoomusta, ja luulenpa, että suku ja ystäväpiirimme aika pitkälti myös.

:)

Otan osaa, onpas ikävää!

Vierailija
36/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinpoliittisesta vaalikoneesta löydät ehdokkaat, jotka lupaavat pitää eläinten puolia eduskuntatyössään.

Tuleva eduskunta voi päättää useista miljoonien eläinten oikeuksiin ja hyvinvointiin vaikuttavista asioista. Kansanedustajat voivat olla päättämässä esimerkiksi turkistarhauksen lakkauttamisesta, tuotantotilojen eläinten kohtelusta tai eläinkokeista luopumisesta. Tämän vuoksi on tärkeää, että eduskuntaan saadaan mahdollisimman monta eläinten oikeuksia puolustavaa kansanedustajaa.

Meillä on kyllä paljon tärkeämpiäkin asioita pöydällä kuin minkkien ja kanojen elinolot.

Vierailija
37/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kyllähän puoluevalinta kertoo arvoista jotain, joten itse en kyllä olisi ihmisen kanssa, jonka arvot eroavat liikaa omistani. Kokoomusta äänestämme ja samaan ehdokkaaseen päädyimme nytkin.

Vierailija
38/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!

Vierailija
39/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista että äänestetään eri puolueita perheen sisällä, ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä ole?

Vierailija
40/77 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yhtenevä arvomaailma on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. En näe, että pidemmän päälle toimii sellainen liitto edes jossa toinen äänestää vasemmalle ja toinen oikealle. Mitä yhteistä näillä ihmisillä on muutenkaan?