Kun mikään ei riitää suuria voittoja kahmivalle Elisalle: sähköpostilaskut maksulliseksi
Asiakkaat ärtyivät: Teleoperaattori teki sähköpostitse lähetettävistä laskuista maksullisia
Elisan sähköpostitse lähettämät maksut muuttuvat maksullisiksi kaikille asiakkaille viimeistään toukokuussa.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009476259.html
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Hinta 0,99€ nyt. Mutta kun paperilaskusta laskutettiin, vuonna 2016 se oli 1,90€ .
Nyt paperilasku on 4,90€. Eli melkein 60€ vuodessa siitä, että sinua laskutetaan. Sama nousu odotettavissa sähköpostilaskulle.
Vähitellen kaikki laskutukset maksulliseksi. On selvä suunta odotettavissa. Ja sitten laskutuksen lasku nousee. Vähän sama kuin sähkönsiirto, rahastusautomaatti.
Mitenkäs nuo sitten pitäis maksaa. Kaivaa itse aina sieltä omaelisasta vai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta 0,99€ nyt. Mutta kun paperilaskusta laskutettiin, vuonna 2016 se oli 1,90€ .
Nyt paperilasku on 4,90€. Eli melkein 60€ vuodessa siitä, että sinua laskutetaan. Sama nousu odotettavissa sähköpostilaskulle.
Vähitellen kaikki laskutukset maksulliseksi. On selvä suunta odotettavissa. Ja sitten laskutuksen lasku nousee. Vähän sama kuin sähkönsiirto, rahastusautomaatti.
Liskomiesten salajuoni.
Vaihtakaa joukoittain liittymät pois ahne-elisalta. Tällaista tyranniaa ja mielivaltaa vastaan voidaan vaikuttaa vain joukkovoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa joukoittain liittymät pois ahne-elisalta. Tällaista tyranniaa ja mielivaltaa vastaan voidaan vaikuttaa vain joukkovoimalla.
Aina kannattaa valita paras tuote hinta-laatusuhteeltaan. Se nyt on tervettä järkeä
Eiköhän tuossa ole kyse laskutuksen hallinnoinnin tehostamisesta: ilmaiseksi jätetään se palvelu, jota halutaan asiakkaiden käyttävän eli todennäköisesti e-lasku suoraan verkkopankkiin jolloin laskuttaminen on mahdollisimman helppoa.
Osakkeenomistajat lihoo mukavasti, tulos 2022:
Liikevaihto kasvoi 5 prosenttia edellisvuodesta ja oli 563 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen käyttökate parani 4 prosenttia 185 miljoonaan euroon, ja osakekohtainen tulos parani 9 prosenttia 0,60 euroon.27.1.2023
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa ole kyse laskutuksen hallinnoinnin tehostamisesta: ilmaiseksi jätetään se palvelu, jota halutaan asiakkaiden käyttävän eli todennäköisesti e-lasku suoraan verkkopankkiin jolloin laskuttaminen on mahdollisimman helppoa.
Aina voi hallintoa tehostella. Mutta olemassaolevilta asiakkailta maksatetaan asiasta, josta ei ole sovittu.
Kyse on vain voittojen maksimoinnista, joissa ei mitään ylärajaa näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa joukoittain liittymät pois ahne-elisalta. Tällaista tyranniaa ja mielivaltaa vastaan voidaan vaikuttaa vain joukkovoimalla.
Aina kannattaa valita paras tuote hinta-laatusuhteeltaan. Se nyt on tervettä järkeä
Valitettavasti kilpailijatkin on osaltaan surkeita. Esim. täällä käytännön vaihtoehdot on elisa ja dna:n kaapelitv-netti ja dna:n myyjät harrastaa niin agressiivista puhelinmyyntiä etten noihin ainakaan vaihda. Jos ei kahdenkaan kiellon jälkeen mene myyjälle jakeluun etten ole kiinnostunut ja väninä jatkuu "mutku tää meidän tuote lässynlää..." ja joudun iskemään joka kerta puhelun poikki niin pitäkööt tunkkinsa dna:lla. Mahtaa noiden asiakaspalvelu olla muutenkin yhtä hyödyllinen.
Elisa tosiaan ärsyttää hintojensa kanssa. Esim. sähköposti muuttui tuossa maksulliseksi kun ennen se sisältyi nettiliittymän hintaan, ja nyt ne suurentaa sekä lootaa että hintaa pyytämättä ja yllättäen. Siitä nyt puhumattakaan miten nuo puoliväkisin pakotti siirtymään paljon kalliimpaan 5g liittymään jokin aika sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa ole kyse laskutuksen hallinnoinnin tehostamisesta: ilmaiseksi jätetään se palvelu, jota halutaan asiakkaiden käyttävän eli todennäköisesti e-lasku suoraan verkkopankkiin jolloin laskuttaminen on mahdollisimman helppoa.
Aina voi hallintoa tehostella. Mutta olemassaolevilta asiakkailta maksatetaan asiasta, josta ei ole sovittu.
Kyse on vain voittojen maksimoinnista, joissa ei mitään ylärajaa näytä olevan.
Ei ihme että inflaatio kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nuo sitten pitäis maksaa. Kaivaa itse aina sieltä omaelisasta vai
Mulla ainakin jo vuosia tullut e-laskuna. Nyt ahneus iski sähköpostiinkin kun taitaa vitoseen/kk nousta.
On vaan hankala ottaa uutta maksutonta s.postia eikä noista muistakaan tiedä miten pitkään säilyvät maksuttomina.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa ole kyse laskutuksen hallinnoinnin tehostamisesta: ilmaiseksi jätetään se palvelu, jota halutaan asiakkaiden käyttävän eli todennäköisesti e-lasku suoraan verkkopankkiin jolloin laskuttaminen on mahdollisimman helppoa.
Näinhän se on.
Samalla saadaan potkittua muutama työntekijä pois kun asiakkaat hoitavat heidän duuninsa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa e-laskun käyttöön niin säästyy tuolta.
Niin, ja siellähän on ne toiset kulut. Tosin yleensä kuukaisikohtaiset, ei maksueräkohtaiset.
Toistaiseksi. Ne ovat vasta tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa e-laskun käyttöön niin säästyy tuolta.
"Tehostamme palveluamme asiakkaidemme pyynnöstä. E-laskuun tulossa haluttu uudistus, 2,90 euroa/lasku."
terveisin: Elisa laskutus
-mitä muuta voi odottaa?-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa e-laskun käyttöön niin säästyy tuolta.
"Tehostamme palveluamme asiakkaidemme pyynnöstä. E-laskuun tulossa haluttu uudistus, 2,90 euroa/lasku."
terveisin: Elisa laskutus
-mitä muuta voi odottaa?-
Just. Eräs firma kun heikensi palvelua, niin markkinoi sitä "parantaaksemme asiakaskokemusta..."
Hinta 0,99€ nyt. Mutta kun paperilaskusta laskutettiin, vuonna 2016 se oli 1,90€ .
Nyt paperilasku on 4,90€. Eli melkein 60€ vuodessa siitä, että sinua laskutetaan. Sama nousu odotettavissa sähköpostilaskulle.