Hamstraatko hygieniatuotteita?
Kommentit (17)
Ostan kyllä kun näen hyvän tarjouksen vaikka kaapissa ois entisiäkin eikä rahapula uhkaa.
En hamstraa, mutta ostan lisää viimeistään kun viiimeinen purkki otettu käyttöön.
Ei ole varaa. Yksi tuoksuton suihkugeeli taviskoko maksaa melkein 5e ja läheltä ei saa "isompaa" purkkia halvemmalla. Joudun jättämään muille hamsterin.
En hamstraa mitään, en tykkää ajatuksesta, että mulla ois kaapit, hyllyt ja nurkat täysi tursuamassa tavaraa. Sitten kun tarvitsen, ostan kaupasta.
Onkohan rahapula syy vai seuraus?
En hamstraa mutta mulla on esimerkiksi hammastahnaa kaksi tuubia. Kun eka loppuu, on aikaa seurailla tarjouksia ja ostaa taas uusi.
Kaikkea on silleen, että kun edellinen loppuu, on seuraava paketti odottamassa kaapissa. Ei rahapulan takia, vaan siksi että arki sujuu mukavammin kun on aamukahvilla kahvia ja menkat saa hoidettua juoksematta kauppaan.
Tavallaan. Mä tilaan kaiken netistä ja kun teen tilauksen, niin ostan reilumman määrän kerralla. Aina on kaapit täynnä.
Ei rahapulaa, mutta ostan kun tarjous osuu kohdalle. Siinä kohtaa kun työnsin vessanpesuainetta kaappiin, jossa oli 3 avaamatonta pulloa.... tajusin että ei joka mammuttimarkkinoilta tarvi ottaa vessanpesua ja konetiskiainetta, markkinoita on useammin kuin meidän keskivertokulutus.
Shampoita tms on kylppärissä auki useampi, tykkään vaihdella ettei tukka totu ja kaapissa odottamassa muutamia. Mutta ei hamstrauksen asti kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
tajusin että ei joka mammuttimarkkinoilta tarvi ottaa vessanpesua ja konetiskiainetta, markkinoita on useammin kuin meidän keskivertokulutus.
Tämä. Kun en ole yhden kaupan varassa, niin noita markkinoita on jatkuvasti jossain. Turha kerätä omaan kaappiin, kun voi hakea tarpeen tullen. Mun päivittäistuotteet on myös niin halpoja, että ei ne alennukset on ehkä 10 senttiä, ei niiden alennusten takia kannata juosta ympäri kyliä.
Joo. En koskaan maksa täyttä hintaa mistään tuotteesta, jos sen saa halvalla tarjouksesta ja kestää säilytystä. Esim mun suosikki hammastahna on Sensodyne, joka on kallista ja harvoin tarjouksessa. Sitten kun se vihdoin (noin kerran vuodessa) on tarjouksessa, tyhjennän kaupan hyllyn.
En ole vuosiin ostanut normaalihinnalla hygieniatuotteita, pesuaineita tai muitakaan käyttöhyödykkeitä, vaan aina tarjouskampanjoista tai kauppojen alekoreista.
Lemmikkien ruoat, puruluut ja kissanhiekat hankin samalla periaatteella.
Valitettavasti. En enää osta sisustustavaraa mutta kosmetiikka ja hygieniatarvikkeet ovat heikkouteni. Ostan vaikka matkalta "muistoksi" jos en muuta kivaa keksi. Ja hyvät tarjoukset hyödynnän, tietysti.
Käytän vain yhtä suihkugeeliä ja paria shampoota kerralla. Suihkugeelejä nyt 6 tai 7 avaamatonta.. Vessan kaapissa on mistä ottaa kaikkea muutakin tulevaisuudessa tarpeellista. Kosmetiikkani ei ole perusmarketkamaa vaan hinnakkaampaa ja -mielestäni- ylellisempää. Kunpa voisin lopettaa tämän. Tuntuu kurjalta kun kaapissa odottaa vielä 2020 ostettu hoitoaine. Toivottavasti ei mene pilalle !
Ostan useamman silloin kun ostan. Omalle iholle sopivia aineita on välillä työlästä etsiä enkä tykkää muutenkaan käydä kaupoissa. Ostan monta kerralla että ei tarvitsisi kovin usein käydä ostamassa.
En pidä kaupassakäynnistä, joten kun sinne asti raahaudun, ostan riittävästi. Tällä hetkellä käsienpesuaineita tarvitsee ostaa seuraavan kerran juhannuksena. Hiustenpesuaineita riittää toukokuun lopulle (perheessä neljä pitkätukkaista ja sitten minä, jolla ei juurikaan ole pestävää päässä). Kissanruokaa ja koiranruokaakin on aina vähintään kuukaudeksi, mutta ne ei olekaan hygieniatuotteita, unohdetaan ne. Deodoranttia on myös pariksi kuukaudeksi ainakin (teinipojat käyttää aika paljon...). Vessapaperin osalta pyrin siihen, että on aina yksi aukaisematon 24 rullan paketti valmiina. Jos iskee joku noro, niin ei tarvitse sitten paperia säännöstellä.
Toisaalta sitten minulla ei ole lainkaan meikkejä tms, koska en niitä käytä, en edes tarjouksesta osta. Hammastahnaa löytyy aina pari pötköä varmuuden vuoksi vessan kaapista, ja ihan peruskäsirasvaa tulee ostettua aina, jos on tarjouksessa. Nyt esimerkiksi on kaksi tuubia jotain Prismasta ostettua, jota myytiin 0,50€/kaksi tuubia. Noilla pärjätään koko loppuvuosi.
Onhan tuolla hammastahnaa ja jotain muuta, mutta en hamstraa. Äitini hamstrasi, kun olin pieni. Saattoi olla neljä suihkugeeliä kaapissa.