Mitä mieltä olette työkaverista, jota joutuu pelkäämään
ettei vain räjähdä? On muutoin hyvin tyyni ja rauhallinen mutta virheen huomatessaan saattaa räjähtää kuin pommi, huutaa ja karjua ja kiroilla.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei selviä, että kohdistaako huutonsa muille heidän virheistään vai saako hepulin omista virheistään tai käsittelemiensä asiakirjojen esim. asiakkaiden tekemistä virheistä. Työntekijällä ei ole oikeutta moittia toista, vaan asiat hoidetaan esimiehen kautta. Jos kyse on yleisestä reagoinnista asioihin, niin jonkinlaista sietokykyä tällaiseenkin käytökseen olisi työkavereilla hyvä olla. Me kaikki kun ollaan niin erilaisia.
Harvemmin tällaisella tunteensa näyttävällä on aihetta terapiaan vaan nimenomaan niillä, jotka eivät kestä mitään, vaan ovat pumpulissa kasvaneita ja pahoittavat kaikesta mielensä ja ovat vielä yleensä olleet takarivissä huumorintajua jaettaessa.
No etpä taida itse olla ollut eturivissä kun sivistystä ja älykkyyttä on jaettu.
Nyt eletään 2020 lukua, töisä ollaan töissä ja siell läyttäydytään ammattimaisedti. Kotona jokainen voi olla sitten se "oma ilkeä itsensä".
Töissä täytyy myös osata arvostaa ja kunnioittaa muita.
Ihminen joka huutaa ja ilkeilee muille avoimesti eikä edes ymmärrä ettei hänellä ole siihen oikeutta, on usein varsin sivistymätön moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei selviä, että kohdistaako huutonsa muille heidän virheistään vai saako hepulin omista virheistään tai käsittelemiensä asiakirjojen esim. asiakkaiden tekemistä virheistä. Työntekijällä ei ole oikeutta moittia toista, vaan asiat hoidetaan esimiehen kautta. Jos kyse on yleisestä reagoinnista asioihin, niin jonkinlaista sietokykyä tällaiseenkin käytökseen olisi työkavereilla hyvä olla. Me kaikki kun ollaan niin erilaisia.
Harvemmin tällaisella tunteensa näyttävällä on aihetta terapiaan vaan nimenomaan niillä, jotka eivät kestä mitään, vaan ovat pumpulissa kasvaneita ja pahoittavat kaikesta mielensä ja ovat vielä yleensä olleet takarivissä huumorintajua jaettaessa.
No etpä taida itse olla ollut eturivissä kun sivistystä ja älykkyyttä on jaettu.
Nyt eletään 2020 lukua, töisä ollaan töissä ja siell läyttäydytään ammattimaisedti. Kotona jokainen voi olla sitten se "oma ilkeä itsensä".
Töissä täytyy myös osata arvostaa ja kunnioittaa muita.
Ihminen joka huutaa ja ilkeilee muille avoimesti eikä edes ymmärrä ettei hänellä ole siihen oikeutta, on usein varsin sivistymätön moukka.
Edelleenkään aloituksesta ei selviä onko huutanut muille niiden virheistä vai kenen virheisiin huutaminen liittyy ja mitä tämä huutaminen oikeasti on. Ainakin meidän työyhteisössä esimies puuttui yhden työntekijän käytökseen, joka nimenomaan huusi toisille, kun toiset eivät tehneet töitä niinkuin hän halusi. Esimiehellä on myös esimies, jos lähiesimies ei hoida hommiaan. Palstalla on turha valittaa, jos ei suutaan saa asiasta auki. Kuten sanoit ammattimainen käytös kuuluu kaikille - myös sille pelkääjälle ja valittajalle.
Mitä mieltä? Epäammattimaista toimintaa ja myrkyttää ilmapiirin työpaikalla. En olisi työpaikalla kovin pitkään, jos jatkuvasti saisi pelätä.
Mullon just tällänen hullu esihenkilö, onneks enää hetken.
Heti kun joku tiukka paikka tulee, säntää sähisemään ja sättimään minua.
Kohdistaa selvästi aggressioitaan minuun, siis niin selvästi että muutkin ovat huomanneet sen.
Vääristelee sanomisiani ja mustamaalaa minua johdolle.
Etsii virheitä ja mikä on tekemättä tai ihan vaan mistä pääsee huomauttamaan. Ei näe ollenkaan sitä mitä kaikkea hyvää ollaan saatu aikaiseksi haastavissa oloissa. Jos kaikki ei ole 100% täydellisesti, olet epäonnistunut ja laiminlyönyt töitäsi.
Ei siedetä yhtään omasta näkemyksestä poikkeavia mielipiteitä, oma näkemys ja kokemus on ainoa oikea ja ehdottomasti fakta.
Se on oikeassa joka ehtii toisen ensin haukkumaan. Puolustautujaa ei edes kuunnella.
Ihan helkkarin sairas persoona ja koko tää sisäänlämpiävä porukka samasta puusta veistettyjä.
Samalla mitalla takaisin, oppii ettei tuollaisella käytöksellä saa kuin saman takaisin.
Mä oon tuollainen räjähtelijä/rähjääjä. Tiedän pelin menetetyksi jos se pääsee tapahtumaan, mutta väsyneenä ja stressin alla sitä ei aina pysty pidättelemään. Poikkeuksetta siinä on sellainen tilanne, että se henkilö ei omasta mielestään tee mitään väärin. Luulee olevansa hyvinkin perillä asiasta, vaikka ei oikeastaan ole yhtään.
Sitten on hieman variaatioita, että onko kyseessä sanat vai teot, josta minulla keittää yli. Siihen asti olen yrittänyt ystävällisesti, ja silloinkin voin vielä todeta mielessäni, että tollo mikä tollo, ei auta mikään. Ikinä en räjähtele, ellei alla ole jo toistoa asiasta. Se tulee siitä kun ei vaan kertakaikkiaan mene perille. Ja ei, en nauti siitä.
Me annetaan sen räjähtää. Kuulo tosin kaikilla vähän huonontunut, mutta fyysisesti ei ole käynyt päälle.
Minulla oli tuollainen esimies. Siis kuulin hänestä , en koskaan kohtausta nähnyt. Olisin soittanut 112 ja pyytänyt lähettämään oman harkintansa mukaan jonkun noutamaan vaarallisen henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei ole pomosi, kun alkaa huutamaan ja mesomaan niin hymyile ymmärtävästi pyöritä päätäsi ja käännä vaan selkäsi ja lähde menemään.
Ingnooratkaa hänet oikein porukalla.
Porukasta eristäminen (edes hetkeksi) on hyvä metodi.
Voi vaikka sanoa kuten lapsille kotona että jatketaan juttua kun osaat käyttäytyä ammattimaisesti.
Tällä käytöksellä provosoit vain lisää. Jos työkaveri on räjähdysaltis hazardi, voi kirjaimellisesti kerjätä verta nenästäsi. Ylemmyydentunne voi tosiaan kostautua, eikä se tyyppi siinä mieti, että onko sopivaa vähän kouluttaa sinua tai että tuleeko potkut. Esimiehen hommiin kuuluu hoitaa tilanne.
Tai kääntää siihen että muut kiusaa ja itkee pomolle sitä. Yks tämmönen työkaveri oli ja kerran sitte hyökkäsi mun silmille, viimeinen niitti mulle häipyä koko lafkasta ja sekin raivopää häipyi. Missä lienee nykyään aggressioitaan purkamassa.