Millainen aktiivimalli 3 tulee olemaan?
Sen tietää että siihen laitetaan taas kymmeniä miljoonia mutta tulokset samat kuin ennen, mutta hakemusten määrää varmaan lisätään, neljän sijaan täytyy laittaa 10kpl kuukaudessa ja sellaisiinkin työpaikkoihin mihin ei ole koulutusta.
Nykyinen Aktiivimalli 2 on suht jumissa koska niitä sitä varten palkattuja on häipynyt ja jokaisella virkailijalla on nyt yli 200 asiakasta. Kuulin huhun että saattaisi olla jopa 250 joiden asioita yhden virkailijan täytyy hoitaa.
Ei ihme että sieltä otetaan minuun yhteyttä vain kerran kolmessa kuukaudessa.
Kommentit (12)
Ansiosidonnainen pois, työttömät päivittäin työkkärin eteen jonoon, jossa lapioiden jako ja ojaa kaivamaan. Tää on kokoomuksen päiväuni.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen pois, työttömät päivittäin työkkärin eteen jonoon, jossa lapioiden jako ja ojaa kaivamaan. Tää on kokoomuksen päiväuni.
Tuskin kun tuo tarjoittaisi etteivät omat kaverit saa ilmaista työvoimaa.
Kehittävät sellaisen systeemin missä saadaan kavereiden firmoihin ilmaisia työläisiä ja näitä sitten siirrellä joka toinen kuukausi uuteen firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kun tuo tarjoittaisi etteivät omat kaverit saa ilmaista työvoimaa.
Kehittävät sellaisen systeemin missä saadaan kavereiden firmoihin ilmaisia työläisiä ja näitä sitten siirrellä joka toinen kuukausi uuteen firmaan.
Työkokeilut, harjoittelut jne pakollisiksi työttömille niin vuorineuvokset tykkää. Loppuu se vanhanaikainen palkan maksaminen. Paikallinen sopiminen lisäksi niin työn teettäminen kannattaa. Vitosen tuntipalkka on ihan hyvä palkka. Parilla kympillä ostaa jo monen viikon ruuat.
Varmaan sellainen maa-ala jonne voi rakentaa hökkelikylän (hki-vantaan lentoaseman läheisyyteen) ja ruokajakelu jonnekin porttien lähelle. Bussikuljetukset tehtaille töihin ruokapalkalla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Demarien ja vihreiden märkä uni on 100kpl hakemuksia /kk ja lisäksi työttömät polkemaan kuntopyörää demaritanttojen johtamiin hikipajoihin vihreä siirtymän nimissä pelkällä työmarkkinatuella. Lipposen/Filatovin linjalle jatkoa. Demarien keksimä ja porvarien poistama ikikarenssi tekee myös paluun.
Vierailija kirjoitti:
Minun päiväuneni on työntää se lapio kokoomuslaisen paikkaan, jonne päivä ei paista.
Niinhän sitä nytkin joutuu laittamaan hakemuksia paikkoihin mihin ei ole koulutusta.
Varmaan leiritys ja pakkotyö, kokoomus ainakin tätä todennäköisesti rakastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä nytkin joutuu laittamaan hakemuksia paikkoihin mihin ei ole koulutusta.
Niin ajatella, että voi olla jopa iloinen lauseesta. Valitettavasti valintamme ei jne.
Miksi te suostutte tähän ihmiskokeeseen, että se olisi normaalia testailla ihmisiä kuin koelabrassa. Tekee haittaa muillekin, koska ei ollut vapaaehtoinen. Monelle annetaan ymmärtää että se on pakollinen. Uhkailua.
Miksi ei kehitetä vihreään siirtymään soveltuvaa sähköntuotantojärjestelmää työttömille. Eli työttömille voitaisiin päivärahaa vastaan järjestää poljentapäiviä esim 2 tuntia per viikko. Työtön voisi itse valita sopivan ajankohdan esim tunti maanantaina ja toinen tunti perjantaina. Tästä syntyisi sähköä varaajiin ja myös työttömien kunto ei pääsisi rapistumaan. Itse olin ansiosidonnaisella taannoin 3x500 päivää ja kyllä siinä maha pääsi kasvamaan ja kunto rapistumaan
Luulen että Kokoomus ja Persyt yrittävät saada sellaisen systeemin missä tehdään enemmän "työharjoitteluita" 9€ päiväpalkalla.