Mitä tapahtuu jos juo alkoholia joka päivä koko elämänsä ajan?
Kommentit (34)
Aika usein päivittäin pullon juovat alkavat mennä manan majoille siinä viidenkympin korvilla, eli parikymmentä vuotta aiemmin kuin muuten. Osa tietysti vieläkin aiemmin.
Olen absolutisti, laulelen pitkin vuotta joululaulua "hetken kestää elämä sekin synkkää ja ikävää"
Vierailija kirjoitti:
Aika usein päivittäin pullon juovat alkavat mennä manan majoille siinä viidenkympin korvilla, eli parikymmentä vuotta aiemmin kuin muuten. Osa tietysti vieläkin aiemmin.
Naapuri ukko juo alkkaria päivittäin yli. 85v jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla olutta juotiin monin paikoin joka päivä. Se kun säilyi paremmin kuin vesi. Ja ihan normaalia elämää elivät työtä tehden jne.
Jokapäiväinen olut oli keskiolutta miedompaa. Juhlissa juotiin väkevää olutta.
Lisäksi keskiaika ei ainakaan mun käsityksen mukaan varsinaisesti ollut onnellisen ja terveen, pitkän elämän kulta-aikaa.
Lopulta siitä seuraa työttömyys(jos ikinä ollutkaan), raha-asioiden möhliminen, avo/avioerot, lapsiin yhteyden menettämisen, edunvalvontaan joutumisen, maksa- ja haimaongelmat, lopulta syöpä, mutta sitä ennen alkoholidementia, ja hoitokotiin joutuminen. Hoitokotiin kuuluisin joutua ehkä 80+ vuotiaana eikä 45-vuotiaana viinan takia.
Jos aloittaa 15-vuotiaana, niin työssäni olen nähnyt, että näin se kaari yleensä menee. kuolema korjaa tällä tavoin elettynä noin 50-60v välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla olutta juotiin monin paikoin joka päivä. Se kun säilyi paremmin kuin vesi. Ja ihan normaalia elämää elivät työtä tehden jne.
Jokapäiväinen olut oli keskiolutta miedompaa. Juhlissa juotiin väkevää olutta.
Lisäksi keskiaika ei ainakaan mun käsityksen mukaan varsinaisesti ollut onnellisen ja terveen, pitkän elämän kulta-aikaa.
Keskiajalla kaikki oli niin alkeellista ja totaalisen hanurista että oli pakko pämpätä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti, laulelen pitkin vuotta joululaulua "hetken kestää elämä sekin synkkää ja ikävää"
Absolutistin ja päivittäin alkoholia käyttävän välille mahtuu aika paljon erilaisia tapoja käyttää alkoholia. Lisäksi on kovasti ihmisestä kiinni, millainen alkoholin käyttö sopii. Jollekulle absolutismi tekee elämästä kurjaa, toiselle alkoholismi ja kolmannen elämän kurjuudelle alkoholi tai sen puute on yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu täysin määrästä ja geeneistä ja tuurista. Kuningatar Elizabeth joi kuulemma joka päivä neljä annosta.
Ja nyt on kuollut, joten olis varmaan kannattanu jättää viinakset juomatta.
Helt samma som om man inte gör det under hela sitt liv. Livet tar slut. Det står redan i frågan.
Se on niin sattuman kauppaa. Jotku käyttävät koko elämänsä runsaasti alkoholia ja pysyvät terveinä, toisilla taas tulee terveilläkin elämäntavoilla syöpiä ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Monesti/aina päihdepersoona ajattelee noin, sekään ole totta.
Tunnen kaksi alle viisikymppistä joiden elämä päättyi alkoholismiin. Toinen tenutti kuin viimeistä päivää, toinen enemmänkin tissutteli päivittäin.
Joten vastaan näiden esimerkkien perusteella todennäköiset seuraukset alkoholin runsaasta käytöstä; Maksakirroosi, ennenaikainen kuolema, aivojen rappeutuma, rappiolla olo, sekava käytös, riippuvuus
Tokihan joku yksi viinilasi päivässä voisi mennäkin mutta veikkaan ettei sekään niin terveellistä ole etenkään jos joisi tosiaan koko elämänsä ajan sitä alkoholia vauvasta alkaen tuttipullosta sen lasillisen :D Uskoisin että ne viinin terveyshyödyt jota joskus viinissä sanotaan olevan esim. Välimeren ruokavaliossa voi myös kuitata esim syömällä ihan viinirypäleitä itsessään
Alkoholi on liuotin. Aivojen hermoradat mukautuu ensin jatkuvaan käyttöön
ja alkaa ohjata tavallaan ihmisen elämää, eikä tätä itse edes tajua.
Seuraa masennusta ja kaikenlaista mielenterveysongelmaa.
Lopulta jossain vaiheessa haima tai maksa pettää, josta seuraa kuolema.