Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö naiset enää puhu keskenään miehistä?

Vierailija
24.03.2023 |

En nyt tarkoita sitä, että haukutaan omia miehiä, se käytäntö tuntuu olevan edelleen vahvoilla. Vaan että ihan yleisesti ottaen puhuttaisiin miehistä. Että jos ohi kulkee komea mies, asia jotenkin noteerattaisiin, tai työkavereista puhuttaessa mainitaan jos joku on erityisen pantava tms.

Olen itse keski-ikäinen nainen, ja muistan että naiskavereideni kanssa tuollaisista asioista keskusteltiin kyllä. Tuossa meni pari vuotta niin, että minulla ei ollut naispuolisia ystäviä eikä oikein tuttaviakaan, ja ilmeisesti muutamassa vuodessa säännöt on muuttuneet. Olen parissakin eri harrastusryhmässä nyt, joissa puheenaiheet on muuten ihan samanlaisia kuin naisilla ennenkin -mutta miehet loistaa poissaolollaan, paitsi tietysti ne omat miehet.

Todettakoon että aikaisemmat muistonikin ovat ajalta, jolloin kaikki ovat pariutuneita, eli kyse ei ole mistään sinkku vs. pariutunut -jutusta. Vaan ihan kuin naiset olisivat lakanneet näkemästä miehet ympärillään.

Esimerkki: yhdessä harrastusryhmässä on välillä eräs tuuraajaopettaja, sellainen Siltalan pehtoori -tyyppi, komea kuin nuori jumala, vaitelias, hyväkäytöksinen ja fiksu. Kävi ilmi sitten jossain kohtaa, että se on syntynyt vuonna -95. Päivittelin sitten myöhemmin ryhmän naisille, että nyt vasta oikein tajuaa ikänsä, kun huomaa esineellistävänsä miehiä joiden äiti voisi ainakin biologisessa mielessä olla. Nämä käyttäytyivät kuin eivät edes ymmärtäisi mistä puhun, ikään kuin eivät olisi ko. miehen avuja edes noteeranneet.

No, sitten toisessa ryhmässä puhuttiin iästä, ja kerroin tuon tapauksen esimerkkinä omasta ikäkriisistäni. Ja taas kerran puheenaihe vaihtui oitis, vaikka luulisi olevan aika yleismaailmallinen kokemus naisille huomata järkytyksekseen, että himoitsee itseään nuorempia miehiä.

Tuntuu tosi oudolta, että kaikki kampaajakäynnit ruoditaan suurella innolla ja kampaajat haukutaan. Omista lapsista jauhetaan loputtomiin ja anopeistakin -kyse ei siis ole siitä, että ne muut olisivat niin sivistyneitä, että eivät vain puhu muista ihmisistä selän takana. Ainoa aihe, mistä EI puhuta, on miehet myönteisessä sävyssä.

Onko niillä voi lakannut sulamasta suussa vaihdevuosien myötä vai mistä on kyse?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap ihan yhdeltä kaveriltani. Se on ollut 20 vuotta onnellisesti saman miehen kanssa, ja silti jaottelee kaikki miehet panisin/en panisi -kategoriaan. Jälkimmäisen kategorian miehiin se suhtautuu kuten naisiin, eli etäisen välinpitämättömän kohteliaasti.

Ko nainen piti jalkansa niin tiukasti ristissä nuorena, että vissiin jäänyt siksi niin infantiilille asteelle. Vaihtoi kerran jopa työpaikkaa, koska työpaikkansa oli kuulemma muuttunut liian naisvaltaiseksi ja hän tarvitsee maskuliinista energiaa ympärilleen. Voi elämä.

Vierailija
2/5 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiinnosta. Puhun jostain mielenkiintoisemmasta. Harrastuksista, maailman menosta yms. En muutenkaan ruodi ihmisiä ylipäätään, miksi siis puhuisin omasta tai kenenkään muunkaan miehestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v enkä ole moista kokenut. Ihastuksia oli nuorena ja niistä puhuttiin, mutta ei mitään törkyä ole puhuttu kenestäkään.

Vierailija
4/5 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli outo aloitus. Olen ollut 25 vuotta naimisissa ja suurin osa naispuolisista ystävistänikin on pitkissä liitoissa. Olisi se nyt vallan kummallista alkaa keskustella jostain nuorista miehistä heidän kanssaan. Herran jestas sentään.

Vierailija
5/5 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, joka etsii itselleen miestä, ei muusta puhuisikaan.