Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholidementia???

Vierailija
23.03.2023 |

Tarvitsen apuanne. Luin keskustelua Veitola-McCoy -ohjelmasta, jota en ole itse katsonut. Siinä oli juttua, miten töykeä ja ilkeä rock-muusikko oli juontajaa kohtaan.

Käytös muistuttaa todella paljon miten isäni on viime vuosina alkanut käyttäytymään. hän on pahan luokan alkoholisti ja aina ollut kiltti ja ystävällinen minua kohtaan. Nyt hän suoltaa solauvksia sekunnissa jos nähdään. Tekemisissä oleminen on mahdotonta, koska on niin loukkaava ja ilkeä. Ei tunnu käsittävän omaa käytöstään ollenkaan. Onko tämä sitä kuuluisaa alkoholidementiaa? Vai onko hän aina ollut tuollainen, nyt vain näyttää vanhoilla päivillään omat kasvonsa???

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai Andy aina ollut oma persoonansa, kiroillut ja sanonut suoraan. Minusta hän lukemani perusteella meni tässä Maria-ohjelmassa liian pitkälle.

Andyn haastatteluja aika paljon katsoneena voi todeta, että hän todellakin sanoo suoraan mitä mieltä on asioista. Siitä huolimatta hän on myös asiallinen ja puhuu todella järkeviä, vaikka moni ei hänestä uskoisi. Tosin en ole tainnut nähdä yhtäkään hänen haastatteluaan muutaman vuoden sisältä.

Andy on kuulemma kahden kesken ihan eri ihminen. Rooli ei ole päällä.

Vierailija
22/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ilkeily ja suoraan asioiden piikittely kuuluu monella ihan vaan vanhuuteen. Mummoni muuttui iän myötä tosi ilkeäksi, ei huvittanut enää olla tekemisissä vaikka ennen oltiin tosi läheisiä ja mummo oli ennen tosi kiva ja empaattinen. Ei ollut dementiaa, ei pahemmin lääkkeitä eikä alkoholia ollenkaan ikinä.

Älykkyys säilyi loppuun asti ja muisti yms pelasi täysin, ääni vaan muuttui kellossa.

Kai ne väsyy normaaliin käytösmalliin ja alkaa vaan sanomaan mitä huvittaa. Tosiasiahan se on, että ihmiset jättää paljon asioita sanomatta kohteliaisuussyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi tuhoaa ihmisen tunnesäätelytaidot lapsen tasoisiksi ennen pitkää.

Tässä nyt ap:na monta provoilijaa vastannut, mutta tässä oikea ap uskotte tai ette :D

Juu, mietin että voiko todella se alkoholi tehdä sen... Its eolen epäillyt syyksi, koska hän oli nuorempana paljon säyseämpi. Hänen naisystävänsäkin ajatteli samaa.

Todella harmi, jos alkoholi tuhosi faijani luonteen loppuelämäksi. Tuo aika paljon shittiä tähän hänen loppuaikaansa, varsinkin kun en aio olla enää missään tekemisissä.

Aika moni mies (ja nainenkin) kitkeröityy ja happamoituu vanhetessaan. Siihen vielä alkoholi ja muistisairaus päälle, niin homma on selvä.

Alkoholismin pohjalta voi löytyä myös jokin neurologinen ongelma, mikä ei ikääntyvillä ainakaan parane.

Vierailija
24/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Mun mielestä ilkeily ja suoraan asioiden piikittely kuuluu monella ihan vaan vanhuuteen. Mummoni muuttui iän myötä tosi ilkeäksi, ei huvittanut enää olla tekemisissä vaikka ennen oltiin tosi läheisiä ja mummo oli ennen tosi kiva ja empaattinen. Ei ollut dementiaa, ei pahemmin lääkkeitä eikä alkoholia ollenkaan ikinä.

Älykkyys säilyi loppuun asti ja muisti yms pelasi täysin, ääni vaan muuttui kellossa.

Kai ne väsyy normaaliin käytösmalliin ja alkaa vaan sanomaan mitä huvittaa. Tosiasiahan se on, että ihmiset jättää paljon asioita sanomatta kohteliaisuussyistä.

Tuossakin voi olla dementia taustalla, tarkemmin sanottuna otsalohkodementia. Toisin kuin muut dementiat, tuo ei vaikuta niinkään muistiin vaan persoonallisuuteen. Juurikin niin, että ennen säyseä ihminen voi muuttua hyvin agressiiviseksi ja ilkeäksi.

25/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli kyllä tosi pysäyttävää ensin katsoa tuo ohjelma ja erityisesti lukea siitä annettuja kommentteja.

Olen pitänyt erittäin läheistä ihmistä vain tosi ilkeänä ja häijynä. Ollut surullinen ja myös vakuuttunut siitä, että syytöksensä minusta ovat totta. Kun koko ajan on ollut kyse alkoholismiin kuuluvasta piirteestä. Siis sairaudesta. Ei hänen oikeista tunteistaan.

Alkoholistit ovat henkisen väkivallan mestareita. Suorastaan sadisteja.

Vierailija
26/26 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alkkis-isä myös muuttui ilkeämmäksi ajan myötä. Aina oli tosin ollut aika ärhäkkä ja hankala, ja tajusin itse käytöksensä poikkeuksellisuuden vasta kun oli raitistunut, koska vasta silloin alkoi selvinpäinkin olla ilkeä. Mun mielestä myös kognitio laski, eikä pystynyt enää töihinsäkään vaan jäi hieman etupainotteisesti eläkkeelle. Syytti tästä kyllä jotain masennusta kai, ja työtilanne oli oikeasti ymmärtääkseni sellainen että olisi joutunut opettelemaan kuuskymppisenä aika monimutkaisia uusia juttuja, joten sikäli ymmärränkin. Keskustelussa tippui aina heti kärryiltä kun sanoin jonkin kommentin, joka ei ollut täysin odotettavissa, mutta se liittyi kyllä selvästi myös siihen, että hänen kuulonsa oli heikentynyt. Tuohan on kans aika yleistä kuudenkympin paremmalla puolella että keskustelu sujuu hyvin niin kauan, kuin keskustelukumppani ei sano mitään yllättävää tai edes tuo mitään uutta näkökulmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän