Kuinka korkea ÄO vaaditaan siihen että lukiossa ka 9?
Kommentit (41)
Mulla oli 9.2 ja olen ihan tavallinen tomppeli😁
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 9.2 ja olen ihan tavallinen tomppeli😁
Mullakin oli 9,4 ja olen yksi tyhmimpiä tapaamiani ihmisiä. Mulla on vain satumaisen hyvä muisti ja kirjoitustaito.
Ei juuri mitään, keskitaso ja sitä alempi riittää. Älyä mitataan enemmän kirjoituksissa, tai muissa paineistetussa tilanteessa, joissa vaaditaan myös soveltamisen taitoja. Kokeisiin on helppo lukea rajattu alue ja opetella asiat ulkoa.
Soitappa orvolle ja kysy sillä oli -0,18 ja eipä näy nykyään vieläkään olevan Järkeä päässä.
Vaati se myös työtä vaikka olisi kmiat ÄO:t
Itsellä ÄO 148 pistettä virallisen testin mukaan koulu psygalla.
Päästötodistus peruskoulusta 6,1
Hyvin on ura silti mennyt ja pääsyt parhainpan vuonna +120 000€ vuosi ansioon ihan palkollisena.
Joten uskallan väittää, että ÄO ei koreloi suoraan numeroita todistuksessa, vaan vaaditaan myös oikea asenne.
Kyllä sen pitää olla täysi sata! Itsellä tosin oli "vain" 82. Hajotkaa tyhmät.
Hyvällä muistilla pärjää. Onko se sitten osa älykkyyttä vai jotain muuta... Oma keskiarvo lukiossa muistaakseni 9,1. Olen luova ja hahmotan kokonaisuuksia hyvin, mutta esimerkiksi tietokone- ja muissa teknisissä asioissa olen aivan taukki. Osamäärää en käy arvailemaan, koska siitä on näyttöä vain nettitestien verran.
Vierailija kirjoitti:
160
Ysin saa matalammallakin.
Itsellä keskiarvo oli 10.8 ja olen aivan taukki.
Omalla lapsellani oli lukion (Ressu) ka 9,6 eli laski hieman siitä mitä oli 9lk päättyessä eli 10.
Nyt yliopistossa.
Lukion keskiarvo ei korreloi älykkyyttä. Kyse on opetetun asian muistamisesta. Älykkyys on jotain muuta.
Oon Mensan nettitestistä saanu tuloksia 121-139 ja lukiosta sain 9+ keskiarvon tekemättä yhtään mitään milloinkaan. Ja veikkaan et mulla olis siis korkeintaan 120 äo... mulla oli kyllä motivaatiota tehdä kokeet tosissaan ja painaa mieleen kaikki mitä joskus kuulin vaikka lintsasin suurimman osan ajasta. Kävin yleensä koetta edeltäbällä kertaustunnilla kuitenkin. Ei tarvi älyä, tarvii motivaatioo.
Vanhemmat ohjasi psykologille kun epäilivät tyhmäksi, sain 120 mensasta mutta en päässy lukioon ja 6,8 oli ysiluokan jälkeinen ka. Ei vaan ns. kinostellut vattujakaan teininä. Aikuisiällä on työn puolesta ollut erikoistumiset ja koulutukset tekniikan alalla, joten ihan yks ja sama ollut itselle tuo koulumenestys lopulta.
Asenne ratkaisee, muun voi oppia kirjoitti:
Vaati se myös työtä vaikka olisi kmiat ÄO:t
Itsellä ÄO 148 pistettä virallisen testin mukaan koulu psygalla.
Päästötodistus peruskoulusta 6,1
Hyvin on ura silti mennyt ja pääsyt parhainpan vuonna +120 000€ vuosi ansioon ihan palkollisena.
Joten uskallan väittää, että ÄO ei koreloi suoraan numeroita todistuksessa, vaan vaaditaan myös oikea asenne.
Tarvitaan myös hiukan muutakin. Itsellä oli takana aivan liian lyhyt yö, eikä muutenkaan ollut hyvä fiilis: vanhemmat riitelivät yömyöhään, pikkutunneille. Näin siis YO-kirjoituksien aikana. Aamulla sitten vaan kouluun. Jotenkin kai sisuunnuin, "täältä pitää päästä pois". Ja niin pääsinkin, syksyllä oli jo opintopaikka yliopistossa ja vapailta markkinoilta vuokrattu opiskelija-asunto, jaoin kaksion kohtalotoverin kanssa.
Tarvii motivaation lisäksi myös oikean opiskelutekniikan, eikä saa olla lukihäiriötä. Luonteen pitää olla pikkutarkka ja yksityiskohtiin suuntautunut.
Ope
Keskiverto riittää, jos asenne ja motivaatio kohdallaan.
+85