Miten saada pankkiin käteistä rahaa kun lähellä ei ole konttoria enää?
Lähellä ei ole enää yhtään konttoria, jossa voisi hoitaa käteisasioita. Miten saan käteiset rahat tilille? Ja jos jotenkin saan niin kyseleekö ne rahojen alkuperää? Olen saanut rahat myymällä vanhaa tavaraa torissa. Onko se käypä selitys 2000 eurolle vai tuleeko ongelmia?
Kommentit (21)
Olisko lähelläsi OttoPlus tai TalletusOtto ?
Niiden kautta voi tallettaa tililleen rahaa.
Eikö muka ole yhtään automaattia missä voi myös tallettaa.
Pankissa kysellään kyllä jo pienempienkin summien alkuperää. Jos ei talletusautomaattia löydy tai et pysty matkustamaan lähimpään pankkiin, niin sittenhän sun on vaan käytettävä sitä rahaa käteisostoksiin.
S-Pankkiin voi tallettaa kaupan kassalla.
Meillä on tilanne, että käteistä tulee joskus paljonkin. Ei olla koskaan viety niitä pankkiin, vaan käytetään vähitellen ihan tavallisiin ruokaostoihin sun muuhun. Tilille kertyy sitten vastaavasti rahaa, kun pankkikorttia ei joskus tarvitse käyttää kuukausiin.
Käyttäisin käteisen pois käteisenä. Toki, jos jokin tärkeä lasku odottaa, on syytä matkata konttoriin tai automaatille.
Pankki voi kysellä, mutta täytyyhän heidän myös hyväksyä asialliset vastaukset.
Ei kai kukaan enää pankissa talleta, vaan talletusautomaateissa.
jätä se käteinen kotiin hätävaraksi tai sitten talletat automaatilla ne rahat tilillesi. Niitä on lähestulkoon jokapuolella suomea. jos omalla paikkakunnalla ei pankkikonttoreita ole, niin on sitten automaatteja.
Ei kaikkea ole pakko kerralla tallettaa, niin ei tule kyselyjä.
Itse pidän aina reilusti känkylää mukana, ei tarvitse käydä automaatilla kun haluaa vaikka pikaisen suuhoidon työreissulla tai paikallisessa thaikkulassa.
M38
Katsoin talletusautomaatit. Meidän suunnalla on vain ottoja, lähin talletusautomaatti on näin autottomalle liian hankalassa paikassa kaukana. Eli en sitten talleta.
Ap
Etsi lähin talletusautomaatti. Tuossa aikaisemmassa kommentissa taitaa olla luettelo, mutta googlaamallakin löytää.
Itse talletin automaatilla jokin aika sitten rahaa. Automaatti oli erilainen kuin mitä olin käyttänyt kauan sitten. Nyt kaikki talletettavat setelit laitettiin kaikki yhdellä kertaa pinossa luukkuun ja sitten vielä painettiin näytöstä painiketta "sulje luukku". Myös kolikoita voi tallettaa. Valitaan vaan kohta talleta kolikoita ja kaadetaan kolikot kolikkoluukkuun. Automaatti ohjaa koko ajan, mitä pitää tehdä.
Pankki ei ole minulta mitään kysellyt. Tosin talletin vain noin 600 euroa.
Mies käy työnsä puolesta laivalla usein. Ei halua kantaa rahaa mukana. Ostaa isälleen tupakkaa.
Idä maksaa käteisenä ja mä käytän rahat mm ruokakauppaan.
Nopeasti häviää aina
Vierailija kirjoitti:
Katsoin talletusautomaatit. Meidän suunnalla on vain ottoja, lähin talletusautomaatti on näin autottomalle liian hankalassa paikassa kaukana. Eli en sitten talleta.
Ap
kerro miltä paikkakunnalta automaattia etsit
Vierailija kirjoitti:
Ap
varmasti teillä on sellainen jossain keskustassa tai paikassa, jonne postipaketitkin tulevat
Miksi niitä rahoja ei voi vain käyttää?
Kyllä tuo on käypä syy, mutta sinun pitää mennä sellaiseen konttoriin jossa talletus onnistuu ja joissakin paikoissa on automaatteja, markettien auloissa.