4-henkisen perheemme kaikki yhteenlasketut nettotulot ovat 3900 €/kk
Eli summassa kahden työssäkäyvän vanhemman nettopalkat ja lapsilisä nuoremmasta (vanhemmasta ei enää saa). Mitään muita tuloja tai tukia ei ole.
Onko summa mielestäsi paljon vai vähän?
Omistusasunto on ja kaksi autoa (pakko olla työssäkäynnin vuoksi).
Kommentit (104)
Ihan ok on. Toki teini/teinit voivat kuluttaamelko paljon. Itse tiedätte miten hyvin pärjäätte.
Kolmihenkinen perhe, 1900 brutto. Minä ja 2 lasta.
1-henkisen perheeni yhteenlasketut nettotulot ovat 2300€/kk.
Hyvin pärjään, useampi asunto omassa käytössä. Tykkään elämässä vaihtelusta, en halua kääriä rahaa jossain näkymättömissä rahastoissa.
Ilman lapsilisää 1900€/hlö nettona. Suomalaisesta mediaanipalkasta 2800€/kk jää suurin piirtein tuon verran käteen. Eli se ei ole paljon eikä vähän vaan hyvin keskimääräisesti.
Riippuu missä asutte se miten pärjäätte. Meillä 5200€ netto kahdella kolmen lapsen kanssa Helsingissä, ei herkkua pärjätä.
Taloudessani yksi henkilö, nettotulot 3000 €.
No meidän nelihenkisen perheen nettotulot ovat noin 2300e/kk joten siihen nähden summa on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
1-henkisen perheeni yhteenlasketut nettotulot ovat 2300€/kk.
Hyvin pärjään, useampi asunto omassa käytössä. Tykkään elämässä vaihtelusta, en halua kääriä rahaa jossain näkymättömissä rahastoissa.
1 ihminen ei ole perhe.
Minun nettotuloni on noin 4100 €/kk, joten aika vähältähän tuo kuulostaa.
Sama meillä. Lapset teinejä ja kulutus sen mukaista, ei meinaa rahat riittää.
Aila vähän mun mielestä. Vaikea olisi selvitä noin pienellä.
Tosi vähän. Meillä yhteenlasketut nettotulot 6200, ja senkin kanssa tekee tiukkaa. Asustellaan miehen kanssa kahdestaan.
Kyllä saa varmasti tarkkana olla rahan kanssa, mutta hyvällä suunnittelulla pärjää ok?
Summa on nelihenkiselle perheelle vähän. En voi suositella kahden lapsen hankkimista noilla tuloilla. Yhden lapsen kanssa noilla tuloilla pärjää niukasti.
Mutta minkäs sille mahtaa, jos tulee kerralla kaksoset.
Saako kysyä, että millaiset asumiskulut teillä on?
Varmaan riippuu asuinpaikasta. Meillä miehen kanssa nettotulot 6000€, omakotitalo, kaksi koululaista, kaksi autoa, Etelä-Suomi, ei ihan pk-seutu eikä tässä nyt varsinaisesti rikastumaan pääse mutta toimeen tullaan ja säästöönkin jää.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vähän. Meillä yhteenlasketut nettotulot 6200, ja senkin kanssa tekee tiukkaa. Asustellaan miehen kanssa kahdestaan.
Kai teillä kuitenkin on pääomatuloja helpottamassa ahdinkoa?
Meillä nelihenkisessä perheessä (kaksi koululaista) nettotulot 3600 e kk, toisella isompi osuus tuloista. Yksi auto ja omakotitalo pienessä kunnassa. Ei törsätä mutta selvitään hengissä
Ei paljoa eikä vähän. Meillä samalla kombolla n. 4200, hyvin pärjätään.