Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne Suomessa ET muuttaisi työn vuoksi ja miksi?

Vierailija
22.03.2023 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pohjanmaa, Oulua voisin harkita vain sen "ison" kokonsa vuoksi. Lestoja ja fasisteja muualla hitosti.

- Pk-seutu, etenkin Helsinki. Kallista.

- Eräät Pohjois-Savon paikkakunnat. Kateellisia kyyliä joka paikassa.

- Jyväskylä. En ole missään muualla kokenut turvattomuutta kuin Jyväskylässä. Kaapin kokoinen, linnakundin oloinen äijä tuli meiltä kysymään, voidaanko käydä ostamassa viinaa hänelle. Alkoi käyttäytyä uhkaavasti kun tajusi ettei olla. Jopa keskustan ulkopuolella oli vaikka minkä näköistä ihmistä, jotka huutelivat satunnaisille ohikulkijoille törkeyksiä.

Olinko liian kriittinen? Jäi listaan sentään Turun seutu, Pohjois- ja Etelä-Karjala sekä Lappi. Etenkin Turkua/Pirkanmaata voisinkin harkita.

Vierailija
22/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei itä-suomeen? Haluisin tietää syyn. Itse just miettimässä itä-Suomeen muuttoa työn takia.

Venäjä pelon takia? "Junttila"? Ei voi tietää.

Mutta on täällä hyvä asustaa. Vähän isommissa kaupungeissa hyvät palvelut ja joukkoliikenne toimii, muualla tarvitset sitten autoa. Julkisilla pääsee oikeastaan minne tahansa Suomea. Täällä on kaunis luonto! Rauhallista.

Tervetuloa tänne päin! Jos ei viihdy, aina pääsee pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakuntaan en muuttaisi. Ihan ihmisten takia.

Vierailija
24/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei itä-suomeen? Haluisin tietää syyn. Itse just miettimässä itä-Suomeen muuttoa työn takia.

Olen alunperin syntyisin Itä-Suomesta ja nyt vuosia on painostettu palaamaan kotiseudulle. Ei kiehdo tippaakaan maaseudun hiljaisuuteen muuttaminen.

Tosin nytkin elän turruttavan paikalleen jumittunutta elämää ja pikkukylään tai kaupunkiin muuttaminen ei ainakaan parantaisi mahdollisuutta muuttaa elämänkulkua toivottuun suuntaan.

Vierailija
25/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pohjoisemmaksi pitäisi muuttaa, sitä parempi pitäisi työpaikankin olla. Mutta niin rikas en ole, etteikö ihan jokaiselle asuinpaikalle Nuorgamia myöten olisi jonkinlainen hinta määriteltävissä.

Turusta olen lähtöisin ja Pori pohjoisin paikka jossa olen asunut.

Vierailija
26/28 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minnekkään pikkukaupunkiin. Yhden työn voi saada mutta siihen joutuu hirttäytymään kun muuta ei ole.

Vierailija
27/28 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi Suomeen ollenkaan, mutta jos olisi ihan pakko, Helsinki olisi ainoa mahdollinen paikka.

Sama! Olen onneksi eläkeläinen jo, eli työn takia ei tarvitse muuttaa minnekään täältä keskeltä Saksaa.

Vierailija
28/28 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET varmaan muuttaisi jollekin rauhalliselle paikkakunnalle jossa ei ole paljoa ihmisiä jotta häntä ei niin paljoa jahdattaisi koska sattuu olemaan avaruusolento.