Yökylässä Maria Veitola: Andy McCoy
"Veitola huomauttaa takaisin, ettei hän odottanut McCoyn haukkuvan häntä tuntikausia ja uhkaavan sitten väkivallalla.
Toi on vaan läppää. Älä ota sitä vakavissaan. Älä todellakaan, McCoy vastaa."
Lähde: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009469967.html
Miksi halusi p**liukon luo kylään, kun heillä ei ole erityisen hyvät välit edes?
Kommentit (776)
Kaffebulla kirjoitti:
Veitola voisi ottaa vähän miehekkäämmin tuon homman. Kuten Jonekin otti, ja Ville Valo.
Andy on sairas ihminen. Suomen hoivakodeissa kohtaa hoitajat joka päivä tuollaista. Eipä heillekään työnantajat mitään terapioita maksa kun tulee paha mieli ja itku simmuun.
Eli hekö suhtautuvat sit miehekkäästi?
Vierailija kirjoitti:
Siitäpähän sai kuulla kunniansa, kun tunki toisten huusholliin.
Ihmetyttää, että kukaan tuota Veitolaa edes kotiinsa laskee.
Höpö höpö! Ei se minnekään tunge. Kysyy, sopiiko tulla ja jos kutsu käy, niin sitten menee.
Kuka on niin hölmö, että luulee toimittajan tunkevan puoliväkisin kylään? Ihmisellä on suu sitä varten, että voi sanoa, jos ei sovi tulla.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ajaa Kaffebullan ulos täältä? Vai oletko itse Kaffebulla, joka yrität nostaa hänen profiiliaan? Ja mitä se sanoo sinusta, hyvä Kaffebullan kommentoija, että stalkkaat harmitonta pullukkaa ympäri palstaa päivät pitkät...
Tää on tämä yksi ja sama tyyppi joka alkaa aina heti haukkua minua joka ketjussa jos olen kommentoinut yhteenkään huumeketjuun. Tää on joku kannabisaktivisti. Taisin suututtaa sen taas tuolla ketjussa jossa käsiteltiin käyttöhuoneita.
Ahaa, nyt ymmärrän. Kyseinen kirjoittaja lienee näitä VKK-ihmisiä. Ikävää tuollainen stalkkailu, minusta on kiva että edes osa meistä kirjoittaa nimimerkillä.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andy on todella lahjakas ja herkkä taiteilija, jolla on ollut myös paljon kipua elämässään. Hän on käynyt läpi heroiiniriippuvuuden ja päässyt siitä irti, noussut takaisin elämään sieltä mistä suurin osa ei nouse.
Te ette voi ymmärtää mitä hän on kokenut, jos ette ole itse kokeneet samaa.
En nyt sitten tiedä, mihin hän on noussut? Aika matalalentoa on miehen elämä ollut.
Ehkä olisi ollut parempi, jos hän olisi liittynyt 27-vuotiaana kuolleiden joukkoon. Sillon hänet muistettaisiin nuorena ja lahjakkaana. Nyt vaan hirviönä.
Ok, nyt vähän valoja päälle. Ikävä kiukkuinen juoppo, mutta että ihan hirviö? Aika paljon pahempiakin tyyppejä kulkee vapaalla, ja vankeudessa niitä on sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Maria rohkea, kun uskalsi mennä tuollaisen luo.... Maria on kivan oloinen ihminen. Katson aina hänen ohjelmat.
Minusta Maria ei vaikuta kivalta ihmiseltä ollenkaan. Ei sillä.siis, Andyn käytös oli karseaa, mutta tuli myötähäpeä Veitolan omastakin käytöksestä kun katselin jakson jossa väenväkisin utelias Kertun ja Samin mahdollisesta lapsen hankinnasta. Jankkasi ikäerosta kuin palstan ikis. Kertusta huomasi, että tunsi olonsa hiukan epämukavaksi Veitolan seurassa.
Jep, Maria jäi jumiin sen iän kanssa. Andy jaksosta huomasi, ettei Maria oo rock. Ei osaa lukea tilanteita. Nöyryys ja sydämen sivistys puuttuu. Enkä tarkoita, että huono ja epäasiallinen käytös on ok. Maria painoi päälle tilanteissa, joissa jopa toimittajan olisi hyvä ollut laskea vähän habitustaan saadakseen henkilöstä enemmän irti.
Kylläpä nyt on asiansa osaavia toimittajia palsta täynnä. Jännä, ettette te ole Marian paikalla, kun niin paljon paremmin hommat osaisitte. Ihme juttu, et se Maria aina palkataan, vaik on noin tyhmä, sivistymätön ja kaikin puolin ikävä ihminen. Ja ihan tunkeutuu ihmisten koteihin, eikä niillä ihmisillä ole mitään sanavaltaa. Mahtaa olla kaikki kulkut nyt tärimöissä, kun pelkäävät, joska Maria tunkee ovesta ja ihan yöksikin jää!
Me katsojat voimme ja saamme olla toista mieltä kuin mainostajat ja Veitolan hännystelijät.
Kertun ja Samin luona krillasi viimeisen päälle. Huomasi että etenkin Samia harmitti, mutta yritti olla kohtelias.
Odotan kuinka Paavo ja Päivi klaaraavat tämä bossladyn vierailun, alkaako Paavon leuka väpättää vai lupaako, että "nahkurin orsilla tavataan" Pakko katsoa kuinka Veitola lipoo .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Maria rohkea, kun uskalsi mennä tuollaisen luo.... Maria on kivan oloinen ihminen. Katson aina hänen ohjelmat.
Minusta Maria ei vaikuta kivalta ihmiseltä ollenkaan. Ei sillä.siis, Andyn käytös oli karseaa, mutta tuli myötähäpeä Veitolan omastakin käytöksestä kun katselin jakson jossa väenväkisin utelias Kertun ja Samin mahdollisesta lapsen hankinnasta. Jankkasi ikäerosta kuin palstan ikis. Kertusta huomasi, että tunsi olonsa hiukan epämukavaksi Veitolan seurassa.
Jep, Maria jäi jumiin sen iän kanssa. Andy jaksosta huomasi, ettei Maria oo rock. Ei osaa lukea tilanteita. Nöyryys ja sydämen sivistys puuttuu. Enkä tarkoita, että huono ja epäasiallinen käytös on ok. Maria painoi päälle tilanteissa, joissa jopa toimittajan olisi hyvä ollut laskea vähän habitustaan saadakseen henkilöstä enemmän irti.
Kylläpä nyt on asiansa osaavia toimittajia palsta täynnä. Jännä, ettette te ole Marian paikalla, kun niin paljon paremmin hommat osaisitte. Ihme juttu, et se Maria aina palkataan, vaik on noin tyhmä, sivistymätön ja kaikin puolin ikävä ihminen. Ja ihan tunkeutuu ihmisten koteihin, eikä niillä ihmisillä ole mitään sanavaltaa. Mahtaa olla kaikki kulkut nyt tärimöissä, kun pelkäävät, joska Maria tunkee ovesta ja ihan yöksikin jää!
Me katsojat voimme ja saamme olla toista mieltä kuin mainostajat ja Veitolan hännystelijät.
Kertun ja Samin luona krillasi viimeisen päälle. Huomasi että etenkin Samia harmitti, mutta yritti olla kohtelias.
Odotan kuinka Paavo ja Päivi klaaraavat tämä bossladyn vierailun, alkaako Paavon leuka väpättää vai lupaako, että "nahkurin orsilla tavataan" Pakko katsoa kuinka Veitola lipoo .
Spoilaan sen verran, että Veitola ei kyläile Paavon luona, vaan pelkästään Päivin luona.
Luoja miten naisvihaisia pa*koja te heterot olette. IKINÄ kykene kritisoimaan miestä. Miksi vaihdatte nimenne sukupuolen mukaan joka sekoaa, käyttää aineita ja uhkailee heikompiaan? Kitisette ulkomaalaisista, mutta eka sivu täynnä mitäs menit mitäs menit mitäs menit mitäs menit.
Miehet ei KOSKAAN ole vastuussa käytöksestään. Hoette koko ajan miten naiset ovat susia, mutta miesten väkivaltaisuus ja epävakaus on aina jonkun muun vika. Älkää tulko enää pillittämään miten miehiin kohdistuva väkivalta pitää ottaa tosissaan, kun miehet itse yllyttää väkivaltaan ja puolustaa sitä. Tällaista sukupuolta pitäisi haluta kasvattaa?
Mies on kaksinaamainen susi ja vaarallinen. Ei koskaan ota vastuuta mistään. Oikea kiero käärme. Näiden nimiä jatkatte!
En ymmärrä tuollaista ollenkaan, että toisten piikkiin ajellaan taksilla ja yhtään rahaa ei ole. Kyllä ärrältä ostaa röökit ja lonkerot, muttei senttiäkään pysty maksamaan niistä. Ja komentelee, että nyt sä tilaat mulle drinkin. Epäilen, että tuskin maksoivat itse edes ravintolassa ruokiaan tai niitä taiteilijatarvikkeita. Hävetti niin kauheasti tuollainen lokkeilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoilaan sen verran, että Veitola ei kyläile Paavon luona, vaan pelkästään Päivin luona.
Ai niin nehän asui eri asunnoissa koronan vuoksi, edelleenkö
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten naisvihaisia pa*koja te heterot olette. IKINÄ kykene kritisoimaan miestä. Miksi vaihdatte nimenne sukupuolen mukaan joka sekoaa, käyttää aineita ja uhkailee heikompiaan? Kitisette ulkomaalaisista, mutta eka sivu täynnä mitäs menit mitäs menit mitäs menit mitäs menit.
Miehet ei KOSKAAN ole vastuussa käytöksestään. Hoette koko ajan miten naiset ovat susia, mutta miesten väkivaltaisuus ja epävakaus on aina jonkun muun vika. Älkää tulko enää pillittämään miten miehiin kohdistuva väkivalta pitää ottaa tosissaan, kun miehet itse yllyttää väkivaltaan ja puolustaa sitä. Tällaista sukupuolta pitäisi haluta kasvattaa?
Mies on kaksinaamainen susi ja vaarallinen. Ei koskaan ota vastuuta mistään. Oikea kiero käärme. Näiden nimiä jatkatte!
Lääkkeet! :)
Vierailija kirjoitti:
Aha, sukunimihullu tuli tännekin räyhäämään.
Juu, sairaushan tuokin.
Ja hei;
IHAN KAIKKI heterot sitä ja tätä...
Vierailija kirjoitti:
Eikä Veitola tunge kenenkään luo väkisin, kyllä nuo on ihan ennalta sovittuja juttuja, joista voi myös kieltäytyä XD
En tiedä, onko Veitolan ohjelmiin osallistuneille julkimoille ollut tapana maksella edes nimellispalkkioita, mutta kuulkaa kaikki, on satavarmaa, että ennen kuin Ändi on tähän ohjelmaan lähtenyt, rahasta on neuvoteltu ja sitä on Ändille myös maksettu jo ennakkona.
Heitän villinä veikkauksena, että ohjelmanteon aikana jokaiselta kuvausryhmän jäseneltä on siirtynyt omaisuutta pummi-Antin haltuun: "Heitä rööki, mä pidän tän stendarin, tää on magee. Mä diggaan sun Danish Guy kalsareista, mageen väriset, mä haluun ne. Ai toi on sun isoisoisoäidin sormus, magee dzuuwelri, anna se mulle. Mä oon Andy, mä oon käyny Japanissa ja sä et tajuu mitään. Heitä rööki.."
Antti on ollut ysäriltä saakka surullinen näky täällä stadissa. Ja ei, häntä ei seuraile tai häiritse mitkään kansanjoukot, koska ihmiset osaavat varoa tuota liimanäppiä. Olen vanha Hanoi-fani, mutta siltikin jos Antti lähestyisi minua millään asialla, olen varautunut esittämään kielitaidotonta turistia ja katoamaan kuin ninja-Kissanainen Antin näköpiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemättä Andyyn jonka käytös oli silmiinpistävän huonoa ja epävakaata, jäin miettimään Veitolaa. Hänessä on jotain kylmää, narsistista, ilkeää, tarvetta hallita. Voi olla vaan omaa tulkintaani mutta jotain tälläistä hänestä aistin.
Tarvetta hallita ja käyttää valtaa. Lämpö ja empatia puuttuu. Narsistisissa ihmisissä on aina tietynlainen vaarantuntu, heidän lähellään ei ole turvallista olla. On tunne että milloin tahansa voi tulla isku vyön alle. Andyn ja Veitolan kohtaamisesta jäi tunne että siinä kohtasi kaksi narsistia joilla oli tarve kamppailla vallasta.
Minulle ei rullut tuollaist oloa. Mielestäni Maria on ollut empaattinen ym. monien kanssa. Ymmärrettävästi Andyn kanssa oli varautunut. Kuka tahansa olis.
Toi on muuten jännä, että ihmistyötä tekevät tavalliset ihmiset tuskin olisivat ikinä joutuneet Veitolan itselleen petaamaan tilanteeseen ja jos olisivat, niin olisivat osanneet sujuvasti laukaista tilanteen. Veitola vanhana aspergerina ja jäykkiksenä ei osannut tai halunnut yhtään joustaa. Vihaisen juopon kanssa ei aleta siinä tilanteessa riitelemään siitä kuka määrää, vaan esitetään hetki alistuvaa ja annetaan raivon laantua. Yleensä juoppo tällä tavalla saa aikaa palautua raivostaan ja on jälkeenpäin ystävällisempi ja avoimempi, koska tajuaa, että hänelle annettiin mahdollisuus säilyttää kasvot.
Ehkä Marialla ei ole tarpeeksi kokemusta tuollaisista ihmisistä. Ei monillakaan (onneksi?) ole. Oma isäni oli valitettavasti Andyn kaltainen.
Pitkä päihteiden käyttö, pehmenee paikat. Varottava esimerkki miksi korkki kiinni pitää kannattaa ja muutkin aineet veks,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andy on pankinjohtajan poika ja muutenkin ylemmästä keskiluokasta. Luulisi, että olisi jotakin perintöä saanut, vai onko tehty perinnöttömäksi?
Jos on jotain perintöä saanut niin ne on jo juotu
Ja ne perinnöt jostain pelkosenniemen pankinjohtajalta 80 luvulla ei tainnut olla nykytasoa
Sehän asui Pelkosenniemellä vain hetken, sitten muutti Ruotsiin duuniin ja sieltä edelleen Suomeen.
Andynkin sai vapautettua asepalveluksesta kun soitti yhden puhelun. Monroen sentään piti esittää hullua että laput irtosi, tosin se ei ollut 80-luvun alun Suomessa vaikeaa kun kaveri meni paikalle meikeissä ja muistaakseni huumeissa.
Siis mä olen joskus kuullut tai jostain lukenut et Andy olisi ollut armeijassa yksi Suomen taitavimmista sissiradisteista? Et olisi joissain testeissä suoriutunut parhaiten. Semmosissa missä pitää kuunnella semmosta tosi nopeaa piipitystä ja muuttaa ne kirjaimiksi, morsetusta tms. Olikohan totta vai joku perus tornari, joita intissä kuuli tarpeeksi?
Joo Antti myös juoksi Cooperin 11 minuutissa ja tulos oli 6666 metriä ja ampui 300 metriltä rynkyllä 100/100.
Oliko muuta legendaa tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemättä Andyyn jonka käytös oli silmiinpistävän huonoa ja epävakaata, jäin miettimään Veitolaa. Hänessä on jotain kylmää, narsistista, ilkeää, tarvetta hallita. Voi olla vaan omaa tulkintaani mutta jotain tälläistä hänestä aistin.
Tarvetta hallita ja käyttää valtaa. Lämpö ja empatia puuttuu. Narsistisissa ihmisissä on aina tietynlainen vaarantuntu, heidän lähellään ei ole turvallista olla. On tunne että milloin tahansa voi tulla isku vyön alle. Andyn ja Veitolan kohtaamisesta jäi tunne että siinä kohtasi kaksi narsistia joilla oli tarve kamppailla vallasta.
Minulle ei rullut tuollaist oloa. Mielestäni Maria on ollut empaattinen ym. monien kanssa. Ymmärrettävästi Andyn kanssa oli varautunut. Kuka tahansa olis.
Toi on muuten jännä, että ihmistyötä tekevät tavalliset ihmiset tuskin olisivat ikinä joutuneet Veitolan itselleen petaamaan tilanteeseen ja jos olisivat, niin olisivat osanneet sujuvasti laukaista tilanteen. Veitola vanhana aspergerina ja jäykkiksenä ei osannut tai halunnut yhtään joustaa. Vihaisen juopon kanssa ei aleta siinä tilanteessa riitelemään siitä kuka määrää, vaan esitetään hetki alistuvaa ja annetaan raivon laantua. Yleensä juoppo tällä tavalla saa aikaa palautua raivostaan ja on jälkeenpäin ystävällisempi ja avoimempi, koska tajuaa, että hänelle annettiin mahdollisuus säilyttää kasvot.
Ehkä Marialla ei ole tarpeeksi kokemusta tuollaisista ihmisistä. Ei monillakaan (onneksi?) ole. Oma isäni oli valitettavasti Andyn kaltainen.
Maria vaikuttaa ihan asiantuntijalta, olen ihmetellyt kuinka hän valitsee ihmiset, kun suurin osa käy terapiassa ja mitä kaikkea. Kaikkiko käyvät nykyään kallon kutistajalla. Maria ymmärtää niin maan p*rkeleesti.
Eikö sitä ohjelman tekoa olisi voinut keskeyttää jos joku haukkuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Siitäpähän sai kuulla kunniansa, kun tunki toisten huusholliin.
Ihmetyttää, että kukaan tuota Veitolaa edes kotiinsa laskee.
se on ohjelma ja eihän sinne väkisin mene vaan joku haluaa että tullaan yökylään.
Kyllä itseasiassa monella alalla on työnohjausta, joissa käsitellään näitä hankaliakin asioita. Lisäks monet käyvät terapiassa, kun ovat kokeneet työnsä liian kuormittavana. Ja hyvä näin! Se on viisautta, että hakeutuu avun piiriin niin pian kuin mahdollista. Siitä ei ole hyötyä kenellekkään, että sulkee ahdistuksensa sisäänsä. Joillekin se voi näyttäytyä vahvuutena, mutta sitä se ei kuitenkaan ole.