Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että äidin rooli on ratkaiseva narsismin synnyssä?

Vierailija
22.03.2023 |

Vaknin on itsekin narsisti so he knows what hes talking about. Laitettiin yliopistoon 9-vuotiaana.

Dr Vaknin appeared in a BBC documentary in the 90s and revealed he had been diagnosed with the disorder. He also claims he is 'one of six or seven people in the world with an IQ of 190

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoblaablaa.

Vierailija
22/25 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten esim. kolmen lapsen perheessä voi olla niin, että vain yksi lapsista on narsistinen? Vaikka kaikki olisivat samojen vanhempien kasvattamia.

Sitä yhtä on voitu kohdella eri tavoin esim. äidin toimesta, kuin mitä niitä muita.

En kirjoittanut tuota mutta olen juurikin kolmen lapsen perheestä ja yksi meistä lapsista on narsisti. Tosin hänellä on vain jokin määrittämätön persoonallisuushäiriö dg, mutta on siis ihan selkee tapaus. Aiemmin sai epävakauteen terapiaa, mutta ei hyötynyt siitä mitään, hänelle terapeutit ei kelvanneet kun ei uskoneet kaikkia hänen selityksiään. Oli myös mielestään parempi kuin ne muut ryhmäterapioissa koska hänellä on ollut "syy" kaikkeen tekemäänsä ja aina ollut muiden syy. Ja jutut mitä on tehnyt ovat ihan uskomattomia, ei normaali ihminen pysty edes kuvittelemaan jos ei ole ollut narsistin kanssa tekemisissä. Kateellinen, pahantahtoinen ja pahimpiin tekoihin motiivina on puhdas kosto koska kokee, ettei asiat mene niinkuin hän haluaa.

Mielestäni hän on perinyt vaikean temperamentin isältämme, ollut siis jo lapsesta asti sellainen, että KOKEE saavansa epäreilua kohtelua jne. ja oikeuttaa itselleen sitten kaikenlaista. Siis syntyi jo sellaisena, jolla on iso alttius.

Vanhemmat ja etenkin äitimme yritti hänen eteensä paljon enemmän kuin meidän kahden muun eteen edes tarvitsi. Sossutkin yritti vaikka mitä. Hän KOKEE että häntä kohdeltiin epäreilusti ja koko maailma on hänelle epäreilu.

Yksi esimerkki, mistä saa kuvaa ihmisestä ja näistä hänen tekemisistään: Olin yrittänyt ottaa etäisyyttä hänen alettuaan kiristää minulta haluamaansa, mitä milloinkin, piti olla koska tahansa käytettävissä ja varoa sanojaan, lainata autoa, lainata rahaa, lainata lapsiani jotta voisi kilpailla heidän suosiostaan... Hän sit tulee ilmoittamatta kylään ja lapsi avaa oven, olen yksin kotona lasten kanssa ja arvasin ja sit huomasin hänen varastavan käteistä rahaa minulta kierrellessään muina muijina asunnossa. Sanoin että hei, että olen säästänyt käteistä omaan tarpeeseen ja hän väittää lainaavansa koska tarvitsee enemmän. Sanon ok, mutta pyydän lähtemään. Narsisti alkaa raivota, "mulla on asiat niin paremmin enkä edes auta häntä". Huutaa lapsilleni miten kamala olen. Menin lasten kanssa sivummalle ja toivon että lähtee rahojen kanssa. Narsisti tulee perässä huutamaan ja iskee kolme kovaa iskua avaimilla mua kylkeen raivotessaan.

Rahoja ei tietysti koskaan maksa takas...

Joitain ei edes tarvitse kohdella epäreilusti että kokevat niin ja ovat vaan perseestä. Sillä tavalla se satuttaa läheisiä, ettei tahdo enää auttaa eikä voikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rooli lapsen psyykkisessä kehityksessä on tärkeämpää kuin mikään muu. Isälläkin on merkitystä, mutta hänen roolinsa korostuu paljon myös äidin kautta. Jos isä ei ole tukena äidille, äiti ei jaksa olla tukena lapselleen.

Vierailija
24/25 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarina ei kerro onko se spoiled brat erilainen narsisti. Se jota ei ole kaltoinkohdeltu lapsena. Ainakaan samalla tavoin.

Vierailija
25/25 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten esim. kolmen lapsen perheessä voi olla niin, että vain yksi lapsista on narsistinen? Vaikka kaikki olisivat samojen vanhempien kasvattamia.

Koska vanhemmat eivät välttämättä kohtele lapsiaan tasavertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme