Kuinka paljon sinulla menee rahaa kampaajakäynteihin?
Kuinka usein pitäisi käydä kampaajalla, että hiukset olisivat ns. aina hyvin? Itselleni on ollut hyvin vieras ajatus käydä esim. kerran kuukaudessa tai edes kahdessa kampaajalla. Tässä tarvitsisin varmasti jonkin käsitteellisen muutoksen ajattelussa - ei ole liikaa maksaa pari sataa parin kuukauden välein..? Mutta kun on! Siis katsoin äsken mitä maksaisi tyvivaalennus, sävy ja leikkaus, ja aika harvasta paikasta saa alle 200 euron (asun pk-seudulla). Helsingin keskustan trendikkäissä kampaamoissa tämä palvelu saattaa olla 250-350e. Siis järkky hinta, anteeksi vaan. Tai sitten olen vaan köyhä perheellinen opettaja
Monella opiskelijallakin on kalliit pidennykset, joiden huoltaminen onkin ihan oma lukunsa. Onko tämä hiusskene vaan jotain, mitä en ymmärrä :D
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Käyn vaan tasaamassa latvat. Terve tukka on kaunis tukka, ei siihen mitään värjäyksiä tarvita.
Näin. Montako senttiä tasaat?
Vierailija kirjoitti:
oon jo naimisissa ei enää tarvitse rahaa suoltaa näihin hömpötyksiin.
Minä laittauduin naimisissa ollessa, mutta eron jälkeen en ole enää välittänyt värjätä hiuksia ja leikkautan ne vain 2-3 kuukauden välein.
Miehet käy parturissa naisia useammin noin viiden viikon välein. Mistä tällainen epätasa-arvo kertoo?
Vierailija kirjoitti:
0€ kun en käy kampaajalla, vain parturissa parin kuukauden välein.
Kuinka vastasit esitettyyn kysymykseen noin niinkuin omasta mielestä
Vierailija kirjoitti:
Miehet käy parturissa naisia useammin noin viiden viikon välein. Mistä tällainen epätasa-arvo kertoo?
Omista valinnoista. Kampaaja/parturikäyntien tiheyden saa jokainen itse valita.
Täällä saa aina lukea, kuinka vain harva käy kampaajalla. Kuitenkin on vaikea saada aikaa ainakaan samalle viikolle. Vasta kuuden kampaaja tärppäsi, kun otti vastaan normaaliaikaa tuntia aikaisemmin.
0 euroa. Olen opetellut itse lyhentämään pitkien hiusten latvat ja leikkaamaan curtain bangs otsatukan. En värjää, oma sävy on paras muutenkin.
Ostin hiussakset, maksoivat noin 20 euroa. Olen säästänyt satoja euroja ja suosittelen muillekin varsinkin nyt, kun kampaanoissa on ihan ryöstöhinnat.
Käyn kahden kuukauden välein värjäyttämässä harmaat piiloon + leikkaus,hinta 105e
En ole käynyt kampaajalla 20 vuoteen. Tasaan latvat olkapäille ja muutaman kerran keväisin suihkuttelen aurinkoraitaa. Ostan mieluummin tyylikästä vaatetta säästyneillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa aina lukea, kuinka vain harva käy kampaajalla. Kuitenkin on vaikea saada aikaa ainakaan samalle viikolle. Vasta kuuden kampaaja tärppäsi, kun otti vastaan normaaliaikaa tuntia aikaisemmin.
Tämä on kyllä erikoista, kun av-juttujen perusteella 90% naisista leikkelee kutrinsa itse, mutta kuitenkin kampaajilla on aina ruuhkaa ja todellisessa elämässä en tiedä yhtään naista, joka ei koskaan kävisi kampaajalla. Veikkaan, että näihin kampaajaketjuihin spämmää yksi tai kaksi naista, jotka kuvittelevat, että on jotenkin hieno asia, jos ei käy kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vastasit esitettyyn kysymykseen noin niinkuin omasta mielestä
Täsmällisesti ja oikein. Sulla joku ongelma?
Värjään ja leikkaan muutaman kuukauden välein, ehkä 4 kertaa vuodessa, käynnin hinta noin 120 euroa.
Puolipitkät hiukset. Käyn kampaajalla Helsingin Töölössä 2kk välein ja hinta on noin 160 euroa per kerta. Melkein 1000 euroa vuodessa käytän kampaajalle. Olen ylpeä kauniista hiuksistani ja maksan mielelläni kampaajalleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä erikoista, kun av-juttujen perusteella 90% naisista leikkelee kutrinsa itse, mutta kuitenkin kampaajilla on aina ruuhkaa ja todellisessa elämässä en tiedä yhtään naista, joka ei koskaan kävisi kampaajalla. Veikkaan, että näihin kampaajaketjuihin spämmää yksi tai kaksi naista, jotka kuvittelevat, että on jotenkin hieno asia, jos ei käy kampaajalla.
Olen ihmetellyt samaa, että miten on aina niitä itse leikkaan nolla euroa. Oikeasti täällä ei ole massoittain kirjoittamassa edes, näkee peukutuksista. Vähän sama ilmiö kuin jos joku kysyy jossakin timbuktussa asuvaa, niin heti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko pesu ja föönaus 18€, joka 6 kerta myös leikkaus, silloin 42€, kaksi kertaa vuodessa raidat 92€. Laskin, että vuodessa menee n.1200€ kampaajalle.
Nyt kiinnostaa! Pesetkö lisäksi kotona käyntien välissä vai pärjäätkö föönauksella koko viikon? Harrastatko hikiliikuntaa?
Mulla hiukset aina pörrööntyy treenistä ja muutenkaan hiki ei kampausta paranna. Joten pakko rytmittää hiustenpesut liikuntaharrastusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa, että miten on aina niitä itse leikkaan nolla euroa. Oikeasti täällä ei ole massoittain kirjoittamassa edes, näkee peukutuksista. Vähän sama ilmiö kuin jos joku kysyy jossakin timbuktussa asuvaa, niin heti löytyy.
Täh. No minäkin leikkaan itse. On paksu, puolipitkä ja lievästi kirjattava tukka, ei siis näy jos ei ihan viivasuoraan menekään. Yksi kampaajakin kerran ilmoitti että ei tätä millään saa suoraan leikattua.
Aivan sama siis maksanko 50-60€ vai saksinko itse Fiskarseilla. Noin kerran kahdessa vuodessa käyn kampaajalla toteamassa tämän aina uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh. No minäkin leikkaan itse. On paksu, puolipitkä ja lievästi kirjattava tukka, ei siis näy jos ei ihan viivasuoraan menekään. Yksi kampaajakin kerran ilmoitti että ei tätä millään saa suoraan leikattua.
Aivan sama siis maksanko 50-60€ vai saksinko itse Fiskarseilla. Noin kerran kahdessa vuodessa käyn kampaajalla toteamassa tämän aina uudelleen.
Kihartava siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko pesu ja föönaus 18€, joka 6 kerta myös leikkaus, silloin 42€, kaksi kertaa vuodessa raidat 92€. Laskin, että vuodessa menee n.1200€ kampaajalle.
Nyt kiinnostaa! Pesetkö lisäksi kotona käyntien välissä vai pärjäätkö föönauksella koko viikon? Harrastatko hikiliikuntaa?
Mulla hiukset aina pörrööntyy treenistä ja muutenkaan hiki ei kampausta paranna. Joten pakko rytmittää hiustenpesut liikuntaharrastusten mukaan.
Olen jo 50+ ja minulla on ohut tukka. Käyn torstaisin kampaajalla ennen töihin menoa, hänen käsittelynsä jälkeen näytän paljon, paljon paremmalta kuin jos itse laitan. Mulla on to-pe asiakastapaamisia, muina päivinä teen lähinnä etätöitä. Pesen tukan yleensä lauantaisaunassa ja maanantaina jumpan jälkeen.