Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriitatilanteet

Vierailija
22.03.2023 |

Miten toimisin järkevästi ristiriitatilanteissa joissa vastapuoli heittelee joka kerta samoja epäreiluja ja loukkaavia sloganeita; "sä luulet ettei sussa ole mitään vikaa" ja "sä luulet olevasi täydellinen" jne. Asiat jäävät aina selvittämättä kun keskustelu vaihtuu minun "täydellisyyteeni" jota en todellakaan luule edes olevani. Rakentavia ajatuksia kuulisin mielelläni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tilaa. Keksi itsellesi muuta tekemistä tämän ihmisen kanssa väännön sijaan.

Vierailija
2/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta olisi ehkä järkevää keskustella silloin, kun riitatilanne ei ole päällä. Jos samat asiat toistuvat koko ajan, niin taustalla on varmasti jotain jota voisi yrittää purkaa.

Jos toiselle on syntynyt kuva että luulet olevasi täydellinen, niin voisiko takana olla se että sinä et kerro tunteistasi ja fiiliksistäsi avoimesti? Että pidät jonkunlaista muuria todellisten tunteidesi/itsesi ja niiden ilmaisun välillä? Toinen helppo selitys on tietenkin se, että moralisoit helposti, jos toinen on jollain tavalla mokannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pähkäillyt, että olen ehkä varbaalisesti vahvempi ja hän kokee olevansa alakynnessä, ja siksi heittelee aina näitä samoja lauseita(iskuja vyön alle). Turhauttaa, kun tietää aina jo valmiiksi miten keskustelu etenee.

Vierailija
4/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ilkeät ihmiset! Ihan simppeli juttu!

Vierailija
5/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pähkäillyt, että olen ehkä varbaalisesti vahvempi ja hän kokee olevansa alakynnessä, ja siksi heittelee aina näitä samoja lauseita(iskuja vyön alle). Turhauttaa, kun tietää aina jo valmiiksi miten keskustelu etenee.

Mistä nuo riitatilanteet syntyvät, onko kyse työkaverista, kaverista vai sukulaisesta? Vaikea kuvitella, koska omassa elämässäni en lähtökohtaisesti koskaan riitele. 

Vierailija
6/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina on parempi jättää asia sanomatta kuin sanoa.

Voisit miettiä rehellisesti, miltä sinusta tuntuisi jos joku sanoisi sinulle sen saman jonka aiot sanoa toiselle. Arvostelu ja komentaminen ovat asioita, jotka nostavat niiden kohteena olevan ihmisen kiukun pintaan sekä itsensä puolustamisen aina, jos ei ole kyse valaistuneesta "zen-Jeesus" ihmisestä.

Ehkä asian voi sanoa, jos todellakin on tarpeellista sanoa, eri tavalla. Ystävällisemmin, ja aloittamalla lause "Minusta tuntuu siltä...

Pidä itseäsi koekaniinina ja kokeile miltä tuntuisi, jos joku sanoisi sinulle näin tai näin... Mistä et suuttuisi. Toinen voi kylläkin silti suuttua. Ehkä se on vain hyväksyttävä.

Jonkun viisaan ihmisen hyvä neuvo: Oletko paremmin oikeassa kuin onnellinen? Ne eivät kulje käsi kädessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi