Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko siihen, että ihmisen keho heijastaa persoonaa?

Vierailija
21.03.2023 |

Jotkut uskovat, että meidän ulkoinen olemus on persoonamme kaltainen. Olen miettinyt voisiko se pitää paikkansa. Mieleltään nuorekas ja leikkisä olisi vanhempanakin ikäistänsä nuoremman näköinen. Emäntämäinen/isäntämäinen henkilö olisi vankkarakenteinen, ehkä helposti painoa keräävä jos tykkää passata vieraita. Herkkä ihminen vähän sorjempi ruodoltaan. Tähän tyyliin. Onko mahdollista?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se persoona heijastaa millainen keho on. Hyvä elämänhallinta näkyy terveenä vartalona. 

No kyllä ihminen voi olla sairas, vaikka hänellä olisi kuinka hyvä elämänhallinta. Ihme huuhaauskomuksia tuollaiset.

Huoh. Niin se joku 1/10000 yksittäistapaus on asia erikseen. Kyllä se terve mieli ja keho näkyy terveenä vartalona. Lisäksi tuo miten kaikki laitetaan sairauksien syyksi on aina hauska anekdootti :DD

Vierailija
22/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se persoona heijastaa millainen keho on. Hyvä elämänhallinta näkyy terveenä vartalona. 

No kyllä ihminen voi olla sairas, vaikka hänellä olisi kuinka hyvä elämänhallinta. Ihme huuhaauskomuksia tuollaiset.

Huoh. Niin se joku 1/10000 yksittäistapaus on asia erikseen. Kyllä se terve mieli ja keho näkyy terveenä vartalona. Lisäksi tuo miten kaikki laitetaan sairauksien syyksi on aina hauska anekdootti :DD

Toivottavasti sä y l i l a u t apelle et ole paljon kahtakymmentä vuotta vanhempi. Muuten alkaa olla toivo mennyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Toki kasvoista voi heijastua eletyn elämän raskaus tai kepeys ja kehosta näkyä elintavat monin tavoin.

Vierailija
24/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sisäinen olemus voi olla suureksi osaksi eri. Ulkoinen oma juttunsa. Ja joskus habitukseen vaikuttaa muutkin asiat. Keski-ikäisenä ei varmasti ilmennä nuorta enkelimäistä itseään kovin hyvin.

Vierailija
25/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minunkin kehoni jotain kertoo minusta vaikka tosiella tapaa se pääsee nyt oikeuksiinsa verrattuna siihen, kuinka kuljin onnettomuuttani ennen vielä omin jaloin.

Vierailija
26/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet voivat aiheuttaa kehossa esim liikakiloja lääkitykset jne mutta ilkeydet joita tällä palstalla on useita tai vain muutama ei lähde laihdutuksienkaan kautta. Paha sydän on ruma ja se näkyy kauas.

Ei ne kilotkaan ole aina kaikki kaikessa, että niitä tarvitsisi ikävän kautta tulkita.

Hieman pyöreästä ihmisestä voi ajatella että hän varmaan tykkää pienistä elämän iloista, kuten hyvästä ruoasta.

Vierailija
27/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen itse huomannut, että asia on usein näin: keho on persoonan kaltainen.

Ensivaikutelma tulee ulkonäöstä, olemuksesta, ja yleensä siitä voi päätellä melko hyvin, millainen ihminen on kyseessä.

Olen itsekin juuri se, miltä näytän. 😁👌

Vierailija
28/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Elintavat näkyvät vartalossa. Tästä voi päätellä miten ihminen huoltaa ja välittää kehostaan. Lihavuudesta ja punakkuudesta voi päätellä että kehossa jyllää matala-asteinen tulehdus elintapojen seurauksena. Samoin keskivartalolihavuudesta ja yleisestä kireydestä voi päätellä ihmisen olevan stressaantunut.

Tällaiset ihmiset ovat yleensä priorisoineet elämässä muut kuin liikunnalliset ja ravitsemukselliset asiat ykköseksi. Tällaiset ihmiset usein myös valittavat ajanpuutetta selityksenä lihavuuteensa vaikka elämä on valintoja. Jonkinlaista mukavuudenhalua ja yksinkertaisuutta edustaa siis tällaisia kehoja kantavat ihmiset.

Vierailija
29/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä persoonasta, mutta kyllähän se eletty elämä väkisinkin jättää kehoon jälkensä. Ryhti (tai sen puute), massa, liikeradat... kokonaisuus kyllä välittää tietynlaisen mielikuvan ihmisestä aina. Joskus jopa raadollisen rehellisesti.

Ja pahinta on, ettei nuo kerro välttämättä ihmisen aidosta sisimmästä ja luonteesta/elämäntavoista tuon taivaallista vaan ainoastaan siitä minkälainen ihmisen elämä on ollut.

Sehän ei välttämättä ole ollut lainkaan omannäköinen miltään osin. Silti tuo ulospäin näkyvä keho herkästi määrittää myös tulevaisuuden koska ihmiset suhtautuu ihmiseen sen perusteella mitä näkevät.

Vierailija
30/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosijjaa

Vierailija
31/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet voivat aiheuttaa kehossa esim liikakiloja lääkitykset jne mutta ilkeydet joita tällä palstalla on useita tai vain muutama ei lähde laihdutuksienkaan kautta. Paha sydän on ruma ja se näkyy kauas.

Ei ne kilotkaan ole aina kaikki kaikessa, että niitä tarvitsisi ikävän kautta tulkita.

Hieman pyöreästä ihmisestä voi ajatella että hän varmaan tykkää pienistä elämän iloista, kuten hyvästä ruoasta.

Kaikki tietänevät se "marttamaisen" emäntätyypin: pullukka, lyhyt hiusmalli, tomera ja aikaansaapa.

"Martta" ei ole koskaan hoikka, pitkähiuksinen, herkkä ja eteerinen!

Vierailija
32/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedä persoonasta, mutta kyllähän se eletty elämä väkisinkin jättää kehoon jälkensä. Ryhti (tai sen puute), massa, liikeradat... kokonaisuus kyllä välittää tietynlaisen mielikuvan ihmisestä aina. Joskus jopa raadollisen rehellisesti.

Ja pahinta on, ettei nuo kerro välttämättä ihmisen aidosta sisimmästä ja luonteesta/elämäntavoista tuon taivaallista vaan ainoastaan siitä minkälainen ihmisen elämä on ollut.

Sehän ei välttämättä ole ollut lainkaan omannäköinen miltään osin. Silti tuo ulospäin näkyvä keho herkästi määrittää myös tulevaisuuden koska ihmiset suhtautuu ihmiseen sen perusteella mitä näkevät.

Voihan sitä itse elää päänsisäisessä haavemaailmassaan. Muut näkevät todellisuuden.

Vierailija
33/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööhh no ei suoranaisesti. :D

Esim. ennakkoluulot ei välttämättä pidä paikkaansa. Ihmiset on jo luonnostaan, jos kaikki söisi saman määrän ravintoa jne, niin todella eri näköisiä ja eri mallisia. Olisi typerää väittää että kaikki on luonnostaan samanlaisia.

Esim. jos söisin niin, että mulla ei olisi yhtään ylimäärästä läskiä kehossa, niin mut arvioitaisiin hennoksi/luultaisiin usein esim todella heikoksi fyysisesti, vaikka todellisuudessa olisin jopa voimakas jos vertaa esim. luonnostaan harteikkaampiin ihmisiin. Lisäksi mut voitaisiin luokitella jonkin laiseksi, mitkä ei pitäisi paikkaansa, mutta osa voisikin pitää paikkaansa. Esim. itse olen ilman ylimääräistä läskiä kuulemma hauras, todella kaunis jne jne. Esim. kun olin masentunut ja kaunis nuori, sitä ei otettu vakavasti, enkä saanut apua. Jos huonomman näköinen ihminen on masentunut, niin se voidaan ottaa vakavasti, tai joskus jopa luullaan että esim. pyöreä olisi automaattisesti vaikka masentunut vain painon vuoksi.

Paljon asioita mitä voi päätellä ulkonäöistä, osa niistä voi pitää paikkansa, osa ei, ja paljon asioita joita ei päältä päin näe.

Vierailija
34/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööhh no ei suoranaisesti. :D

Esim. ennakkoluulot ei välttämättä pidä paikkaansa. Ihmiset on jo luonnostaan, jos kaikki söisi saman määrän ravintoa jne, niin todella eri näköisiä ja eri mallisia. Olisi typerää väittää että kaikki on luonnostaan samanlaisia.

Esim. jos söisin niin, että mulla ei olisi yhtään ylimäärästä läskiä kehossa, niin mut arvioitaisiin hennoksi/luultaisiin usein esim todella heikoksi fyysisesti, vaikka todellisuudessa olisin jopa voimakas jos vertaa esim. luonnostaan harteikkaampiin ihmisiin. Lisäksi mut voitaisiin luokitella jonkin laiseksi, mitkä ei pitäisi paikkaansa, mutta osa voisikin pitää paikkaansa. Esim. itse olen ilman ylimääräistä läskiä kuulemma hauras, todella kaunis jne jne. Esim. kun olin masentunut ja kaunis nuori, sitä ei otettu vakavasti, enkä saanut apua. Jos huonomman näköinen ihminen on masentunut, niin se voidaan ottaa vakavasti, tai joskus jopa luullaan että esim. pyöreä olisi automaattisesti vaikka masentunut vain painon vuoksi.

Paljon asioita mitä voi päätellä ulkonäöistä, osa niistä voi pitää paikkansa, osa ei, ja paljon asioita joita ei päältä päin näe.

Ota huomioon, että omakin tekstisi sisältä ennakkoluuloja.

Vierailija
35/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että omakin tekstisi sisältä ennakkoluuloja.

??? Ai, ai minkälaisia?? Olen itse ollut pyöreä ja hoikka, ja pyöreänä enempi kuullut olevani jotenkin ei niin hyvinvoiva vaikka olisin ollut paremmin  voiva, kuin hoikempana.

Vierailija
36/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ihmisen ulkoinen olemus ei ole mitenkään sidonnainen persoonaan. Kotkut kyllä tyypittelevät näin ihmisiä mutta voi yllättyä.

Vierailija
37/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole terve vartalo mutta sen sijaan on parempi kehonhallinta kuin sinulla.

terv. syöpäsairas ammattitanssija

Vierailija
38/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hakoteillä. Minä olen fanaattinen liikunnan ja terveysruoan harrastaja eikä kiinnosta ruoan hyvyys mitenkään. Olen lihavampi kuin pyöreä.

Vierailija
39/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietänevät se "marttamaisen" emäntätyypin: pullukka, lyhyt hiusmalli, tomera ja aikaansaapa.

Just näin, samaa mieltä "marttatyypistä".

Vierailija
40/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaus ei kuitenkaan kerro ihmiden persoonasta tai luonteesta hölkäsen pöläystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi