Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko merkki muistisairaudesta tälläinen käytös?

plus50
21.03.2023 |

Olen tuntenut ihmisen jo vuosia mutta tämä tälläinen käytös panee kyllä miettimään. Monta kertaa aina lähtiessä käymään autolla jossain asioilla niin ei ikinä vastaa puhelimen viesteihin? Tehnyt tätä monta vuotta jo aina siitä asti kun tunnettu.

Ärsyttävää käytöstä kun mihinkään tekstiviestiin tai edes puhelimensoittoihin ei ikinä vastaa? En näe mitään järkisyytä ihmisen käyttäytyä näin tökerösti toisia kohtaan. Siksi olenkin alkanut miettiä.

Oman äitini kohdalla voisin sanoa että hähen muistisairaus eteni monta vuosikymmentä. Ja sitä oli sivusta harmittavan vaikeaa seurata kun oli hänellä kuulossakin vikaa ja keskustelut sen mukaista.

Onko merkki muistisairaudesta tälläinen käytös?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muistisairaus vaan tapa. Olen tuntenut ihmisen, joka toimi aina noin.

Mielenkiintoista. Kerro ihmeessä enemmän eli onko hän 'zombi' vai miksi käyttäytyy kuin olisi?

Ellei kyse ole muistisairaudesta niin kuin itse täällä ihmistä epäilen? Kun en ole oikein tietoinen: miksi käyttäytyy niin oidosti ja tylysti ihmisiä kohtaan.

Vierailija
22/25 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Obs.tiedoksi* Tämä vastaukseni jääköön historian havinaan.

En tule lisäämään mitään kommentteja enää ja suurella todennäköisyydellä. En hae sympatiaa täältä tai mistään muualtakaan en edes teetä. Säästän siis aikaani, pc-näppäimistöäni tai älylaiteittani sekä sormiani sekä aivoparkaani! Hyviä tekstejä olisi hauska vielä täältä lukea mutta ei tuo perseellään istuminen enää vain huvita! Täällä tuskin enää jatkossa käyn (paitsi poikkeuksellisesti!) aina ehkä kenties vain ihan muuten vaan (elämyshakuisesti ja passiivisen käyttäjän roolissa) tai jos on joku kiinnostava keskustelu sattunut osumaan mua silmään..Auts!

*Obs.tiedoksi.2* Kun en vastaa täällä enää kysyjän kommentteihin: oon liian aktiivinen ajattelija, henkisesti vilustunut, helmaperseilyynlaiska, onnellisenväsynyt, ko.aiheista epäkiinnostunut tai kaikkea tätä (ja paljon muutakin!) yhtä aikaa.

(eng. "If I don't answer I'm too smart to do so." - Have a nive day, tomorrow and what ever there?! Make my day..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että on lähtenyt asioille? Paitsi jos on kumppani ( yhdessä asuu) Ei mun ystävät ilmoita mulle menevänsä kauppaan tjn. Varsinkin, kun tapahtunut usein, ettei vastaa silloin. Mikä on niin tärkeä asia, ettei ehdi kaupan jälkeen jutella. Haiskahtaa yks juttu.

Vierailija
24/25 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus50 kirjoitti:

"Ihmiset ovat ihme jumittajia, aina valitetaan vaikka mitä tehtäisiin. Kannattaa muuttaa hiukan syrjemmälle, Suomi on täynnä kirkonkyliä joissa ei enää taatusti rakenneta mitään. Saa nauttia kuolleesta pysähtyneisyyden tilasta etenkin kun maalla ei ole nykypäivän vaatimuksia täyttäviä palveluita ihmisille". Luin täällä paikallisesta ilmaislehdestä kommentteja palstalta. Niin hyvin voin yhtyä tuohon kirjoittajaan.

Niin hullua!? kun joillekin se on se taivas? Ei minulle. Ei varsinkin kuin ihmiset käyttäytyvät kuin 'zombit'..

No pysy perkele pois, mitä sä muiden tekemisistä saarnaat. Ihme muija!

Vierailija
25/25 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oire muistisairaudesta on sellainen, joka on MUUTOS aikaisempaan. Tuo on vain hänen tapa, jos on toiminut noin aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän