Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaostokset - Oikeasti edullisin vaihtoehto?

Vierailija
21.03.2023 |

Onko kukaan laskenut, mikä on autottomalle kaupunkilaiselle edullisin vaihtoehto ostaa ruokaa?

Mulla on vaihtoehtoina

A) Käydä kivijalassa olevassa lähikaupassa hakemassa ruokatarpeita päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä
B) Tehdä viikon kaikki ruokaostokset kerralla suunnitellusti Prismasta, kotiinkuljetus 9.90
C) Tehdä viikon kaikki ruokaostokset kerralla suunnitellusti Cittarista, kotiinkuljetus 9.90
D) Tilata Ruokaboksi ja hakea lähikaupasta maito, jugurtti, hedelmät, leipä, leivänpäälliset

Muita vaihtoehtoja, mitä?

Haluaisin tämän sujuvaksi ja taloudelliseksi. Lidl ei ole mulle vaihtoehto, sillä autottomalle hankala sijainti eikä kotiinkuljetusta. En myöskään pysty hyödyntämään S-marketin ilta-alea, sillä en pääse kauppaan silloin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelen bussilla isompaan kauppaan hakemaan noin viikon ruuat kerralla. Maksaa ylimääräistä 2,10€/kerta, koska ehdin samalla hinnalla (tunnin vaihtoaika) vielä takaisinkin päin. Minulle edullisin vaihtoehto. 

Vierailija
42/46 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätt enkelt. Om du köper någon annanstans än i kvartersaffären, finns den snart inte längre kvar. Sedan höjer de andra priserna.

Köper du private label ur kvartersaffären, finns där snart inget annat sortiment.

Vill du hålla dina alternativ, handlar du riktiga producenters varor ur kvartersaffären, därifrån du inte behöver köpa annat än det du för ögonblicket behöver.

10 € för att köra matkassar hem är hutlöst. Hos oss kostar det inget extra om man köper tillräckligt mycket. Man handlar dock alltid helt fysiskt i olika affärer så jag vet inte gränserna utantill.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisin on tietenkin se, mihin menee vähiten rahaa. Eikö tämän voi päätellä ihan alakoulumatematiikallakin?

Vierailija
44/46 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta viikkoon Prismasta ottaisin. Voisin kyllä hakea siinä välissä aina muutaman banaanin ja appelsiinin, että on tuoretta, niin siitä lähikaupasta. Mutta 90%+ ostoksista kotiinkuljetuksella huolellisesti suunniteltuna.

Vierailija
45/46 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina mennyt vähiten rahaa ruokakauppoihin silloin, kun joku kauppa on ollut kävelymatkani varrella. Osa näistä kaupoista on ollut aika pieniä. Siinä pystyy hyödyntämään tarjoukset paremmin eikä tarvitse ostaa ruokia pilaantumaan. Kerta viikkoon systeemissä ainakin pientalouksissa joutuu kuuden päivän päästä syömään joko epämääräistä tai pilaantunutta ruokaa, vaikka kuinka hyödyntäisi pakastimenkin.

Ei vaan meillä koskaan ole mitään epämääräistä tai pilaantunutta. Pilaannuttaminen on ihan itsestä kiinni. Suunnittelutaidon puutetta.

Om du beställer och någon annan plockar rasar ditt argument samman, vilket var det som inlägget handlade om.

Vierailija
46/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että olet autoton perheellinen, ja lähellä vain joku K-lähikauppa, vähän pieni ja vähän kallis.

Meillä päin Prisma on ollut halvin ruokakassivertailussa, jos ei Lidliä kerran voi käyttää.

Ottaisin kotiinkuljetuksen kerran viikossa Prismasta, ja hakisin satunnaista täydennystä lähikaupasta. Suunnittelisin perheelle viikon ruokalistan etukäteen ja tekisin sitten tilauksen netissä sen perusteella.

Teinkin näin korona-aikana. Valitettavasti minulle oli usein valittu melkein päivämäärällä olevia tuotteita, joten viikon suunnitelmani meni aina sekaisin, kun sunnuntaina tilatuista ruuista kaikki olisi pitänyt syödä jo tiistaina. Sikäli erittäin huonoa ja lyhytnäköistä palvelua, koska sen takia lopetin palvelun kun pystyin.

Tuo päivämäärä -kysymys on toinen ongelma kotiinkuljetuspalvelussa; ei pysty itse valikoimaan hyllystä pisimmän päiväyksen tuotteita.

Tätä suurempi ongelma on hevi -osaston tuotteet. Itse ostaessa pystyy katsomaan, että niissä on mahdollisimman vähän hukkaan menevää osaa eikä virheitä: ei ylisuurta naattiosaa purjossa, tummia latvoja brokkolissa tai pehmeää painaumaa paprikassa. Kaupan keräilijä ottaa tuotteet vain järjestykssä päältä, tutkimatta tarkemmin.

Edellä mainitusta syystä ja paljon vihanneksia syövänä, vierastan ruoan tilauspalveluita. Onko sinulla ap mahdollista kulkea julkisella läheltä kotiasi Cittariin, Prismaan tai Lidliin? Kahdellakin kertalipulla kustannus olisi vähemmän kuin 9.90.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi