Nuoreni ei tule selviämään kirjoituksista ja hävettää
Hänellä on suuria motivaatio-ongelmia lukemisen kanssa ja menee täysin valmistautumatta kokeisiin. Hävettää jo valmiiksi selittää kaikille sukulaisille ja tuttaville keväällä, että hän reputti.
Lukion arvosanat ovat olleet 5 ja 6 tasoa tähän asti.
Kommentit (42)
Sinun tai lapsesi ei tarvitse raportoida sukulaisille, jos ette halua.
Jos ei pääse läpi kirjoituksista, sitten ei pääse. Niiden jälkeen voi miettiä seuraavia steppejä ja mitä pitää ehkä tehdä toisin sitten uusinnoissa.
Mun lapsi menee takuulla läpi hyvin arvosanoin, mutta käyttää silti huumeita ja on itsetuhoinen.
Siihen aikaan kun kirjoituksia ei voinut hajauttaa vaan kaikki aineet oli kirjoitettava yhdellä kertaa: menin saksan to-kokeeseen kirjaa avaamatta. Syy: jouduin tekemään töitä pitkän englannin kanssa, siis lukemaan ja harjoittelemaan valtavasti, että sain hyvän arvosanan.
Saksan yo-koe meni lukioarvosanojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna selittää itse. Laitat puhelimen kaiuttimelle ja nuori saa selittää itse mitä tuli tehtyä.
Mikä selitysvelvollinen se nuori on? :D
Siinä on mahdollisuus ottaa vastuuta ja kertoa miksi on pettänyt perheensä ja sukunsa.
Et ole tosissasi.
Mä reppasin aikanaan keväällä -76 englannin kokeen ja kirjoitin sen syksyllä uudestaan,ei ollut mikään katastrofi itselleni eikä perheelle.
Pielavedellä on jossain ilmeisesti Mustassa Hevosessa biorytmilaite, jollaiset ovat kiellettyjä, ehdottoman kiellettyjä!!!
Se pitää särkeä lopullisesti...emeritus siivoja käy "laittamassa laitteeseen" ilman lupaa oman päänsä mukaan mitä sattuu johtopäätöksiä ihmisistä...Ailaa saatetaan luulla seaurakunnissa armoitetuksi mutta todellisuudessa Ailan voima ja rukouskyvyt tulevat tuosta pahuuden laitteesta.
Biorytmilaite on helvetin kone, joka surmaa ihmisiä. Laite on särjettävä ja hävitettävä lopullisesti!
Laitteen LAILLISTETTU rikkoja voi ilmestyä Pielavedellaä ja laitetta EI SAA KÄYTTÄÄ ENÄÄ EDES ENNEN SÄRKEMISTÄ. laitteen käyttö tuo käyttäjälleen kuoleman!!! Laitteen voi särkeä ja ROMUTTAA Myös Pielaveden paikallinen asukas. Hän ,joka laitteen minä tahansa päivänä romuttaa on laitteen laillinen särkijä...jota ei saa estää!!!
Tähän mennessä biorytmilaitteesta on revitty irti vain piuhoja mutta laite on romutettava!!! romutus tuhoaa sen lopullisesti.
Emeritus siivoaja eli Aila voi vinkua, että pitää saada käyttää laitetta mutta sen käyttö on ehdottomasti estettävä kaikilta myös Ailalta ja Jormalta! Laite tuhoaa käyttäjänsä mielenterveyden. Pielaveden terveyskeskuksen emeritus siivoaja on tästä selvä esimerkki.
Minä kyllä myös häpeäisin. Jos voisit keksiä jonkun valheen, vaikka että tuli raskaaksi tai sairastui syöpään eikä voi opiskella. Muuten kaikki tajuavat että on heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä reppasin aikanaan keväällä -76 englannin kokeen ja kirjoitin sen syksyllä uudestaan,ei ollut mikään katastrofi itselleni eikä perheelle.
varmaan oli perheellesi silti häpeä ja kärsimys. Isäsikin itki yksin yöt läpeensä.
Ne kirjoitukset voi silti mennä läpi. Itselläni arvosanat vaihteli 5-9 välillä. Ruotsi oli 5 ja jännitin että meneekö kirjoitukset läpi, en lukenut paljon. Ruotsi meni läpi ja englanti, jonka piti olla vahvin, meni tasoani huonommin. Sain kirjoitettua kaikki aineet, vaikka motivaatio oli täysin hukassa, sillä pidin 2v väliä lukiosta ja jatkoin tauon jälkeen.
Sano nyt vielä, että lapsi alunperinkin meni sinne lukioon teidän vanhempien pakottamana/ painostamana.
Sinua ja sukua vartenko se nuori on mennyt lukioon?
Hohh hohh hoijaa näitä provoja....
Kero hänelle, että kyllä hän edelleen on lapsesi vaikka reputtaisi.
Eipä taida olla mitään lasta kunhan satuilee 🤣
Vierailija kirjoitti:
Nostan
nostat kuuden minuutin jälkeen, miksi?
Oliko lukio alunperinkään hänen oma valinta vai painostettiinko menemään sinne?
Tulee mieleen oma äitini, joka yo-juhlissa piilotti todistukseni, koska häpesi sitä ilmeisesti. Taistelin lukion loppuun koulukiusaamisesta ja vanhempien alkoholismista aiheutuneen masennuksen keskellä, arvosanat melkein suunnitellut paitsi reaali meni penkin alle.
Äiti itse lukion keskeyttänyt merkonomi, mikä on ihan hieno vaihtoehto sekin, mutta tuossa tökkii se että vaaditaan suorituksia joihin ei itse venynyt, ja yritetään elää omaa elämää uudestaan tuon kautta.
Minun äidillä oli tapana hokea meidän lasten juhlista että kyllä ylioppilaaksi kirjoittaa, mutta että kuka järjestää juhlat. Ymmärrän kyllä äitiäkin, mutta kyllä se silti jotenkin omaa tunnelmaa latisti kun olin juuri kirjoittanut kuusi ällää :D.
Meillä nuorella vaikeuksia saada edes peruskoulu läpi, eli sinänsä ymmärrän. Koitetaan vaan tukea ja kannustaa ja pakottaa hoitamaan pakolliset, että sais edes vitoset.
Voit kertoa sukulaisille, että lapsella monta rautaa tulessa (vaikkei olekaan) ja että suorittaa kokeita osissa. Ei tule sitten yllätyksenä se, ettei valmistu vielä keväällä.
Ei kukaan ole selitysvelvollinen kenellekään koulumenestyksestään tai sen puutteesta.