Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa paljon enkä tiedä miten tästä pääsee eroon :(

Vierailija
20.03.2023 |

Jäin jokin aika sitten työttömäksi. Asun vielä kotona. Sisko käy siellä muutaman kuukauden ikäisen lapsen kanssa kolmisen kertaa viikossa ja jostain syystä lapsi tuo mieleen oman lapsuuden, joka ei ollut niin onnellinen. Oon nyt yrittänyt tehdä niin, että oon pois osan ajasta, kun sisko useita tunteja lapsen kanssa, mutta yhä silti masentaa :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on neuvottu että ulkoilu kevätauringossa ja liikunta auttaa. Mutta luulen että sulle olisi hyväksi löytää uusi työ. Ja jos mahdollista älä pakene siskosi ja hänen lapsensa alta, jos teillä on terve perhedynsmiikka voi kanssakäyminen läheisten kanssa auttaa. Tuskin he sinua epäonnistuneena pitävät. (Jos perheesi on toksinen pyri ensi tilassa muuttamaan omillesi.)

Vierailija
2/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on neuvottu että ulkoilu kevätauringossa ja liikunta auttaa. Mutta luulen että sulle olisi hyväksi löytää uusi työ. Ja jos mahdollista älä pakene siskosi ja hänen lapsensa alta, jos teillä on terve perhedynsmiikka voi kanssakäyminen läheisten kanssa auttaa. Tuskin he sinua epäonnistuneena pitävät. (Jos perheesi on toksinen pyri ensi tilassa muuttamaan omillesi.)

Ei varmasti, mutta sisko hieman muuttunut äitiyden myötä ja tämä aiheuttanut sen, että hermostunut huutavan lapsen takia. On pyytänyt tätä anteeksi, mutta silti tuntuu, etten kestä tällaista masentuneena ja pelkään, jos näitä tulee lisää :( Ja tosiaan viime aikoina tulvinut mieleen lapsuuden aikaisia traumoja, jotka liittyvät muihin sisaruksiin ja koulukiusaukseen. Pelkästään se, kun sisko mainitsi, että pitäisikö hankkia toinen lapsi, ettei nykyinen ole yksin maailmassa, toi heti mieleen jonkin huonon muiston omasta lapsuudesta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän tuon, joku voi olla myös kateellinen sisaruksille perheestä tai puolisosta. Koita keskittyä omaan hommaan vain.

Vierailija
4/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti, mutta sisko hieman muuttunut äitiyden myötä ja tämä aiheuttanut sen, että hermostunut huutavan lapsen takia. On pyytänyt tätä anteeksi, mutta silti tuntuu, etten kestä tällaista masentuneena ja pelkään, jos näitä tulee lisää :( Ja tosiaan viime aikoina tulvinut mieleen lapsuuden aikaisia traumoja, jotka liittyvät muihin sisaruksiin ja koulukiusaukseen. Pelkästään se, kun sisko mainitsi, että pitäisikö hankkia toinen lapsi, ettei nykyinen ole yksin maailmassa, toi heti mieleen jonkin huonon muiston omasta lapsuudesta :(

Höh :( onpa ikävää! Oletko koskaan saanut terapiaa tai muuta keskusteluapua? Kuulostaa siltä että sinulla on paljon vanhaa painolastia mielen päällä.

Vierailija
5/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen helposti haluaa pyrkiä epämieluisasta olotilasta pois. Se ei ole ratkaisu, vaan yleensä pitkittää ei-toivottuja tuntemuksia. Sen sijaan asian hyväksymistä ja tunteiden tuntemista ilman niistä poispyrkimistä voisin suositella. Kun tunteet tulee tunnetuiksi, ne menee pois.

Vierailija
6/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh :( onpa ikävää! Oletko koskaan saanut terapiaa tai muuta keskusteluapua? Kuulostaa siltä että sinulla on paljon vanhaa painolastia mielen päällä.

Olen puhunut psykologin kanssa jo vuosia sitten. Myös siskojen kanssa puhunut niistä, mutta tästä ei apua, koska eivät muista tapahtumia ja yksi syyttää äitiä, kun oli tiukempi lapsuus eli ei ottanut itse vastuuta teoistaan. Nyt nuo ajatukset vain jostain syystä tulivat mieleen uudestaan, kun tavannut usein siskoni lasta ja ajatellut hänellä vasta olevan edessä lapsuusvuodet ja varmasti onnellisempi tulee olemaan. Varmaan vaikuttaa sekin, kun ei itsellä nyt oikein mitään.

Vierailija
7/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

gregor kirjoitti:

Ymmärtäähän tuon, joku voi olla myös kateellinen sisaruksille perheestä tai puolisosta. Koita keskittyä omaan hommaan vain.

En ole kateellinen, koska en ole koskaan halunnut lapsia.

Vierailija
8/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään kestä, kun lapsi huutaa välillä kirkkaalla äänellä ja kovaa, koska särkee takaraivoa. Johtunee siitä, koska minulla on purentavaiva, jonka seurauksena kovat äänet aiheuttavat särkyä pään takaosassa ja korvissa. Tämänkin takia yritän pysyä pois. Vaikka ei asia näin korjaudu vaan pitäisi hankkia purentakiskot. Kävin hammaslääkärissä jokin aika sitten ja siellä ongelma todettiin ja lukenut myös, että ääbet saattavat aiheuttaa vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan