Onko asioita joista ihminen ei voi nähdä unta?
Siis herää väistämättä juuri kun se on tapahtumaisillaan?
Kommentit (28)
Jossain on sanottu, että ihminen ei voi kokea unessa sellaista mitä ei ole oikeasti kokenut. Eli esim kuoleminen
Vierailija kirjoitti:
Jossain on sanottu, että ihminen ei voi kokea unessa sellaista mitä ei ole oikeasti kokenut. Eli esim kuoleminen
No en minä ainakaan ole koskaan lentänyt tai omistanut kahdeksaa kättä ja molemmista nähnyt unia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvot. Ihminen kykenee näkemään unta vain ihmisistä jotka on nähnyt. Aivomme ei osaa tuottaa uusia kasvoja. Minulla ei ole kasvomuistia joten ihmiset unissani on kasvottomia. Tilalla on pelkkää suttua tai ovat päättömiä. Tunnistan ihmiset ruumiinrakenteesta ja vaatteista.
Täh, mä en usko tähän. Unissa pyörii vaikka millä mitalla kasvollista porukkaa ja eivät todellakaan ole tuttuja mistään
Olet ne kaikki kasvot nähnyt elämäsi aikana. Aivomme on tietokone jonne tallentuu kaikki. Sinä et ehkä muista niitä koska ne on tallentuneet alitajuntaan, mutta jokaisen olet jossain nähny, vaikkapa televisiossa, lehdissä, ohimennen. Jätät suurimman osan näkemästäsi informaatiosta käsittelemättä turhana. Näet esimerkiksi koko ajan nenäsi ja se on keskellä näkökenttääsi, mutta aivosi poistaa sen, koska se häiritsisi näkemistäsi eikä sen tuijottelu ole mitenkään tarpeellista informaatiota olemisesi kannalta.
Mä en tajua miksi mun unissa kaikki on niin vanhaa - esim. kuvaputkinäyttöjä, VHS-kasetteja ja asun edelleen kuin teini vanhempieni kanssa vaikka siinä unessa olen yhtä vanha kuin nytkin 🧐
Harjoittelemalla pystyy uniaan alkaa ohjailemaan ja voi itse päättää unen sisällöistä. Niin voi nähdä unta asioista joista ei muuten ikinä uneksi. Lue Patricia Garfieldin Luovaan Unennäköön - kirja
Vierailija kirjoitti:
Kenkien tai muun vaatekappaleen löytäminen. Vääriä kenkiä ja vaatteita kyllä löytyy pilvin pimein, muttei niitä omia.
Multa katoaa usein vaatteet päältäkin enkä löydä enää mistään mitään vaatteita. Ja nakuna hävettää.
Kenkien tai muun vaatekappaleen löytäminen. Vääriä kenkiä ja vaatteita kyllä löytyy pilvin pimein, muttei niitä omia.