Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko toipunut burn outista ilman saikkua/irtisanoutumista? Kerro vinkkisi

Vierailija
19.03.2023 |

Olen aika pahan burn outin keskellä, mutta tällä hetkellä sairasloma olisi sama asia tilanteessani, kuin irtisanoutuminen. Toki mietin sitäkin. Voiko tästä parantua kuitenkin ilmankin? Otan kiitollisena kaikki vinkit vastaat 🙏🏻

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parantunut, mutta paranemassa. Kävin hyvällä työterveyspsykologilla 5 kertaa, luin/kuuntelin self-help kirjoja pari tuntia päivässä ja kävelyä joka päivä. Tein suunnitelmia tulevaisuuden varalle, isoja muutoksia.

Vierailija
2/8 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole parantunut, mutta paranemassa. Kävin hyvällä työterveyspsykologilla 5 kertaa, luin/kuuntelin self-help kirjoja pari tuntia päivässä ja kävelyä joka päivä. Tein suunnitelmia tulevaisuuden varalle, isoja muutoksia.

Kiitos kommentistasi! Helpottavaa kuulla, että olet paranemaan päin. Luo toivoa, että ehkä itsekin joskus voin paremmin. Muistatko enää mitä self help kirjoja luit, olisiko suositella niistä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvuksissa on hyvä kirja. Siinä on paljon käytäntöä teorian lisäksi.

Vierailija
4/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi parempi työpaikka, jossa rauhallisempi työtahti ja etätyöskentelyä. Toipumiseen meni noin pari vuotta.

Vierailija
5/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti uupuva yrittäjä. Olen oppinut rentoutustekniikoita, mm syvähengittelyn. Harjoitan myös hiljentymistä ja kristillistä meditointia(vanha perinne kristillisyydessä). Stressinhallintakeinoja opetellut. Hyväksymis ja omistautumisterapialuennot ja rentputusharjoitukset(youtube) hyviä. Kun oli pahin aika, opettelin siirtämään huolet huolihetkeen, tosi toimiva! Ja ylipäätään itsemyötätunto harjoitteet ovat auttaneet. Suhtaudun vähemmän tunteella vaikeisiin asioihin, osaan eriyttää tunteet ja ajatukset "vain" tunteina ja ajatuksina. En siis lähde niihin niin helposti enää mukaan.

Tässä muutama minulle tärkeä opittu, ja edelleen opeteltava, taito. Stressiä ei pysty välttämään aina, mutta oma suhtautuminen siihen on auttanut. Ja tietenkin vapaa- aikana teen jotain mikä virkistää kuten puutarhan hoito.

Vierailija
6/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille tähän vastanneille! Tänään oli taas niin vaikea päivä töissä, että aloin harkitsemaan toden teolla tyhjän päälle hyppäämistä.

Vierailija
7/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin ensin 2 viikkoa saikulla, sitten kävin juttelemassa työpsykologin kanssa 6 kertaa, ja sitten siirryin toiselle osaatolle samassa työpaikassa jossa työ on vähemmän kuormittavaa.

Kyseenalaistin myös omat ajatukseni ja päätin että jatkossa vähempi saa riittää ja ettei minun tarvitse suorittaa kotona/vapaa-ajalla mitään. Teen vain aivan välttämättömät kotityöt ja muuten saa olla vaikka viikkokausia esim imuroimatta ja eineksiä saa syödä.

Tänään tulee muuten tv2 klo 21 The Happy Worker-dokumentti. Kannattaa katsoa.

Vierailija
8/8 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut burnoutia, mutta työssä jaksamista paransi hyvinvointivalmennus kurssi liiton kautta.