maailmantilanne ahdistaa valtavasti
- Kolmas maailmansota (Venäjä-Ukraina, Kiina-USA, Israel-Iran, Pakistan-Intia)
- Ruoan hinnan nousu
- Sähkön hinnan nousu
- EUsta tulevat kalliit määräykset
- lainan korot ja pankkikriisin uhka
- Ilmastonmuutos ja ympäristöongelmat
- Maahan osuva (500 m) asteroidi v. 2029
- Tic-Tac ufot
- Tekoäly
- ym ym.
Miten te kestätte tätä, mieli meinaa levitä.... Onneksi lapsi ei valvota, että saa edes nukutuksi ;(
Kommentit (63)
Mun ei tarvi välittää, koska ei ole jälkipolvea. Olen liian kiltti kelpaamaan parisuhteeseen.
Onko Suomessa enää yhtään ihmisiä jotka eivät olisi "ahdistuneita" jostain asiasta?
Jeesus tulee pian noutamaan seurakuntaansa, ei tarvitse hätäillä.
Olen itse ollut ajoittain niin ahdistunut ilmastoasioista, että edes ruoka ei ole maistunut. Nykyään olen löytänyt jonkinlaisen rauhan asian kanssa, vaikka lapset todennäköisesti jääkin tekemättä. Muihin uhkakuviin sanoisin, että niitä on ollut aina ja ne ovat enemmän tai vähemmän yksittäisen ihmisen hallinnassa. Jos niitä ei kestä nytkään, ei niitä olisi kestänyt aiemminkaan.
Asuttu vuosi Espanjassa, täällä keskitytään omaan elämään eikä maailmanmeno kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut ajoittain niin ahdistunut ilmastoasioista, että edes ruoka ei ole maistunut. Nykyään olen löytänyt jonkinlaisen rauhan asian kanssa, vaikka lapset todennäköisesti jääkin tekemättä. Muihin uhkakuviin sanoisin, että niitä on ollut aina ja ne ovat enemmän tai vähemmän yksittäisen ihmisen hallinnassa. Jos niitä ei kestä nytkään, ei niitä olisi kestänyt aiemminkaan.
Olipa paha virhe, siis EIVÄT ole yksittäisen ihmisen hallinnassa. /edellinen
-Irrottaudu välillä kokonaan joistakin aiheista. Rajaa aiheita. Jätä osa kokonaan, jos mahdollista, vaikka kaikesta oppii. Liian monta aihetta yhtä aikaa sekoittaa ja tulee soppa ajatuksiin. Keksi hyvä kirja tai muu video. Katso ulos ikkunasta joskus.
-Hanki jotain asioita, jos haluat "varautua", vaikka lämmin peitto tai varajuomat. Uusi kuumemittari jne.
-Yritä muistaa että osa mielellään (tai "ammatikseen") kouhkaa ja preppaa. Ihan kaikki jutuista ei ole ihan totta. Osa pelottelua. Usein löytyy neuvottelijoita maapallolla, jos joku vaan haluaa. Tai mietimme uusia ratkaisuja.
-Asteroidi ei taida osua ja ehkä sen kaari osataan laskea ajoissa. Ehkä tiedetään niistä aina lisää ja lisää. Bunkkeriin suojaan?
-Älä katso tiktokia, etsi muu alusta jota katsoa. Kaikki ufot eivät ole pahiksia on runsaasti hyviksiä. Ihmisen omat valinnat merkitsevät enemmän lopputuloksessa ja turvallisuudessa. Ja tietoisuus.
-Tekoäly. Langaton laite ehkä pahin, kännykkä, jos liikaa käyttää. Tietokoneeseen saa langallisia osia, toivottavasti. Silti pidämme kuulokkeita koko ajan.
-Hinta-asiat herättävät meidät. Ehkä tajutaan mistä saadaan inhimillisempi maailma.
-Yritä saada positiivisia ajatuksia päähän ja muita aiheita. Ehtii vähemmälläkin tietomäärällä edetä. Kaikille ei sovi kuitenkaan piik.ki.
Ja vähennä stressiä tai kuormitusta. Aina ei ole niin kiire.
Ja sinä teit tähän maailmaan lapsen koska...? Mitäs läksit, tämä kehityskulku on ollut nähtävissä jo vuoden.
0,5/5
Täällä sitä ollaan ja kuolema tulee kuitenkin vaikka kuinka hyvin asiat olis.
Et ole sähkön hintaa tainnut seurata viime syksyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
-Irrottaudu välillä kokonaan joistakin aiheista. Rajaa aiheita. Jätä osa kokonaan, jos mahdollista, vaikka kaikesta oppii. Liian monta aihetta yhtä aikaa sekoittaa ja tulee soppa ajatuksiin. Keksi hyvä kirja tai muu video. Katso ulos ikkunasta joskus.
-Hanki jotain asioita, jos haluat "varautua", vaikka lämmin peitto tai varajuomat. Uusi kuumemittari jne.
-Yritä muistaa että osa mielellään (tai "ammatikseen") kouhkaa ja preppaa. Ihan kaikki jutuista ei ole ihan totta. Osa pelottelua. Usein löytyy neuvottelijoita maapallolla, jos joku vaan haluaa. Tai mietimme uusia ratkaisuja.
-Asteroidi ei taida osua ja ehkä sen kaari osataan laskea ajoissa. Ehkä tiedetään niistä aina lisää ja lisää. Bunkkeriin suojaan?
-Älä katso tiktokia, etsi muu alusta jota katsoa. Kaikki ufot eivät ole pahiksia on runsaasti hyviksiä. Ihmisen omat valinnat merkitsevät enemmän lopputuloksessa ja turvallisuudessa. Ja tietoisuus.
-Tekoäly. Langaton laite ehkä pahin, kännykkä, jos liikaa käyttää. Tietokoneeseen saa langallisia osia, toivottavasti. Silti pidämme kuulokkeita koko ajan.
-Hinta-asiat herättävät meidät. Ehkä tajutaan mistä saadaan inhimillisempi maailma.
-Yritä saada positiivisia ajatuksia päähän ja muita aiheita. Ehtii vähemmälläkin tietomäärällä edetä. Kaikille ei sovi kuitenkaan piik.ki.
Tätä toivon. Täähän ratkaisisi monta muutakin ongelmaa siinä samalla.
Mulla menee jostain syystä niinpäin, että vaikka pessimistis-realistina uskonkin että päin yrsettä mennään, niin suhtsudun että ok, jos mennään niin mennään, että sittenpähän näkee miten käy. Ja en tosiaan tiedä miksi ei pelota- muuten olen kyllä aina ollut taitava pelkuroitsija.
Kerrassaan merkillistä, kun suurin osa noista ei vaikuta elämääni mitenkään. Hintojen ja korkojen nousu toki, muttei niin paljon, että joutuisin mitenkään kulutustottumuksiani muuttamaan. Enkä taatusti ole ainoa laatuani.
Aina ihmiset ovat odottaneet jotain katastrofeja ja ennustaneet. Lisäksi aina on ollut sotia ja epävarmuutta, tauteja.
Ennen muuten tauteihin kuoli suurin osa ihmisistä, jo ihan ennen aikuistumistaan. Kymmenestä lapsesta ehkä kolme tai kaksi jäi henkiin. Se oli aika yleistä.
On kaikkea ollut maailmassa. Nyt meillä menee aika hyvin siihen nähden jos aletaan vertaileen.
Älä pelkää vaan elä nykyhetkessä. Nauti lapsestasi elämässä ja eläkää siellä omaa elämäämme. Tämä elämä on kuitenkin vain ohimenevä hetki joka tapauksessa. Kaikki on nyt hyvin ja elämää et voi paljoa kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut ilmastoasioista?
😂😂😂
Oletko mies ja vieläpä tunteeton psykopaatti?
Ajatuksissa kaikki on aina pahempaa kuin mitä sitten todellisuudessa, ja yleensä kauhuskenaariot ei edes toteudu.
Lääkkeillä mennään, muuten ois maata päällä