Some ja ilkeilykulttuuri tappaa ihmisiä
Jatkuva toisten haukkuminen, arvostelu ja alas painaminen aiheuttaa masennusta ym. ongelmia, jotka voivat johtaa kuolemaan. Nämä anonyymit mollaajat muuttuvat myös aggressiivisemmiksi oikeassa elämässä ja riski pimahtamiseen sekä väkivaltaan kasvaa.
Moni ihminen kuolee myös ottaessaan selfietä.
Jos voisin, hävittäisin maailmasta koko perkeleen somen!
Kommentit (143)
Niin, naisilla on tapana selkäänpuukottaa ja juoruilla toisistaan. Some on teille siihen loistava ympäristö.
Mulla oli joskus blogspotissa blogi jossa jaoin kirjoituksiani joita olivat mm. pakinatyyppiset kirjoitukset ja runot. Jaoin linkkiä tähän facessa. Jopa näitä reittejä pitkin tuli joskus ilkeilyä kun facessakin itsestäni oli lähinnä pari naamakuvaa.
Eräskin tuli facessa arvostelemaan kasvojani miten näytän down syndroomaa sairastavalta. Kun olen lähinnä persoonallisen näköinen ja silmät ovat aasialaistyyppiset. Samalla haukkui, että yritän näyttää japanilaiselta tytöltä...niin sori, se on muun naama vain tuollainen, en yritä näyttää miltään.
Mihin tällainen vaikutti lähinnä niin siihen etten mielelläni lähde mihinkään keskusteluihin mukaan. En jaksa kuunnella mitään ihme juttuja varsinkin kun en esittele itseäni vaan kuviakin on vain kaulasta ylöspäin. Näiden tyyppien vastapainoksi on sitten heitä jotka ihailevat suunnattomasti joka sekin on hassua kun olen vain tavallinen tyyppi kuitenkin. Pientä etäisyyttä pidän kyllä tuohon menoon.
Olen elävä esimerkki siitä, ettei kukaan kuole somettomuuteen. Eikä jää edes yksin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisilla on tapana selkäänpuukottaa ja juoruilla toisistaan. Some on teille siihen loistava ympäristö.
Itsekin elin illuusiossa että juoruilu on lähinnä naisten puuhaa. Sitten erehdyin käyttämään hetken y l i l a u t a a
Vierailija kirjoitti:
Olen elävä esimerkki siitä, ettei kukaan kuole somettomuuteen. Eikä jää edes yksin.
Jonkinlainen some tämä mammapalstakin on
Ja hyvä palsta onkin kun osaa ohittaa tyhmät ketjut ja keskittyä asiallisiin tiukkaakin keskustelua sananvapauden parhaassa hengessä oleviin ketjuihin. Mitään ei pidä pitää maton alla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sinne someen mennä jos ei kestä kritisointia? Tai sitten vähän miettiä mitä sinne someen tungetaan? Somekiusattujen kanssa kannattaa miettiä mitä julkaisee, massoja ei voida kontrolloida.
Ei tarvitse itse edes olla missään somessa niin silti voi joutua sinne pyöriteltäväksi ja mustamaalattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin elin illuusiossa että juoruilu on lähinnä naisten puuhaa. Sitten erehdyin käyttämään hetken y l i l a u t a a
Joku ylilauta on kevyttä tavaraa kun vertaa siihen mitä kaikkea paskaa jodelissa, snapchatissa, tiktokissa jne jne touhutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen some tämä mammapalstakin on
Ei oikeastaan, koska kukaan ei pysty tunnistamaan sinua. Keskustelupalstoja oli olemassa jo paljon ennen sosiaalista mediaa ja jopa ennen internetiä bbs:n muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sinne someen mennä jos ei kestä kritisointia? Tai sitten vähän miettiä mitä sinne someen tungetaan? Somekiusattujen kanssa kannattaa miettiä mitä julkaisee, massoja ei voida kontrolloida.
Ei tarvitse itse edes olla missään somessa niin silti voi joutua sinne pyöriteltäväksi ja mustamaalattavaksi.
Ei sellaisesta pidä välittää millään tavalla.
Somevittuilu on jo siirtynyt oikeaan elämään. Ollaan tosi ilkeitä, itsekkäitä ja arvostelevia ihan naamatusten niin tutuille kuin tuntemattomille. Harvassa on ihmiset, jotka auttaa, kannustaa, iloitsee toisen puolesta ja kuuntelee toista empaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Somevittuilu on jo siirtynyt oikeaan elämään. Ollaan tosi ilkeitä, itsekkäitä ja arvostelevia ihan naamatusten niin tutuille kuin tuntemattomille. Harvassa on ihmiset, jotka auttaa, kannustaa, iloitsee toisen puolesta ja kuuntelee toista empaattisesti.
Totta. Somen sisällöntuottajat luovat tuota kulttuuria itse mikä on tosi huono juttu.
Ihmiskunta on sairastunut jostain. Ei ongelma välttämättä somest johdu. Mikä ihmisiä vaivaa kun näin toimii ? Tekeekö kukaa hyvää ?
Some ja henkinen väkivalta, kaksi asiaa mitä naiset käyttävät huomattavasti enemmän kuin miehet.
Muistakaa, että yleensä kun joku kiusaa sinua, niin hän on jostain kateellinen sinulle sisimmässään.
Ylipäätään ulkonäön ympärillä pyöriminen on ihan turhaa ja suorastaan vahingollista. Vie energiaa muilta asioilta.
Nykyään ei arvosteta sellaista mystisyyttä. Sellaista salaperäistä olemusta vaan kaikki ja koko elämä pitää yrjötä heti kaikille ventovieraillekin.
Kuka siellä pakottaa olemaan? Kuka pakottaa julkaisemaan peffakuvia tai bikini-kuvia?
Play stupid games, win stupid prizes.
Sen vuoksi onkin hyvä, ettei ketään pakoteta roikkumaan somessa vastoin tahtoaan. Aikuisilta jotka antavat lastensa käyttää jotain kiinalaisten mädätyssovelluksia pitäisi ottaa lapset huostaan ja heti. Jopa sovellusten kehittäjät kertovat avoimesti sovellusten vaaroista, mutta eihän itsekin punkkupäissään illat jossain facebookissa roikkuville äityleille mene selvä asia kaaliin.
Uhriutumisella jotkut pahantahtoisimmat somettajat hakevat klikkejä ja tuloja. Alhaisimpia tyyppejä mitä on.