Ihmiset ei varmaan osaa kuvitella, mikä tekee ns. paskaduunista paskaa, nyt kerron
On siis palvelualan duuni, vuorotyö ja työ itsessään raskasta.
Mun aiempi esihenkilö laittoi mulle aina perättäiset vapaat ja myös töitä sillei sovitusti, että en tee täysiä tunteja jaksamisen takia. Välillä just kolmen perättäisiä vapaita. Ja näin laittoi muillekin.
Sain jopa sovittua, että mulla on säännöllinen harrastus tiettynä päivänä viikosta ja saan sen aina vapaaksi.
Nyt mun esihenkilö vaihtui.
No se olikin paljon odotettu, että olisin saanut pitää sen saman sovitun vapaan, että voin käydä harrastuksessa. Mutta laittoi mulle heti täydet tunnit, kaikkia vuoroja sekaisin ja on ainoastaan yksi vapaapäivä kerrallaan.
Viikot on nyt sit tämmöisiä: 6-14, 6-14, vp, 16-23, 16-23, vp, 15-22. En tajua, miten jaksan
Olen tehnyt nuorena paljonkin ns. paskaduuneja. Ei tehty mitään kirjallista työsopimusta, en tutustunut alan työehtoihin enkä kuulunut mihinkään ammattiliittoon, oma vikani. Tein töitä alipalkattuna, työajat vaihtelivat yllättäin. Oli myös juhlapyhä- ja viikonloppupäivystyksiä, joista maksettiin 50% tuntipalkasta aina työvuorojen vaihtuessa.
Käytännössä olin siis kiinni aina vkl-päivystysvuoron sattuessa ( mikä pienessä firmassa osui usein).