Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asunnonvälittäjä kertoo kaikkien asunnossa käyneiden nimet nykyään?

Vierailija
19.03.2023 |

Ei ennen ollut tällaista. Joko on joku säädös muuttunut tai välittäjä turvaa asemaansa välityspalkkioon. Yksinoikeus myyntiin on ainakin tällä välittäjällä 4 kk, mikä on mielestäni aika pitkä aika. Ei kukaan pidä sanaa ilmoitusta 4 kuukautta, johan jo vuodenaika ehtii muuttua siinä välissä. Mutta välittäjän yksinoikeus kestää silti tuon ajan. Eli jos välittäjä ottaisi ilmoituksen myynnistä pois, mutta joku asunnossa käynyt ilmoittaisi haluavansakin ostaa sen, niin välittäjä voisi viitata siihen, että tämä henkilö kävi asunnossa ja hän on tehnyt myyntityötä tälle henkilölle ja on siksi oikeutettu välityspalkkioon.

Vai mistä on kyse? En ole viitsinyt välittäjältä suoraan kysyä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katottiin poikaystävän kanssa yks asunto, ei tykätty, halusi meidän kuitenkin kirjaamaan kaikenmaailman yhteystiedot ennen kuin päästiin lähtemään. Oli yksityisnäyttö mutta kuitenkin, ihmettelin kyllä mihin hän niitä tietoja niin kovasti tarvitsee. Tuli fiilis että on aika epätoivoinen myyjä.

Esimerkiksio siihen, että yrittää "välittää" teille vastaisuudessakin jonkin toisen kohteen tai palaa vielä tähän näyttöön ja kysellen, että eikä se nyt kuitenkin olsi juuri teille sopiva. - Saattaa tietysti myös kieltäytyä näyttämästä jotain kohdetta teille kun hänellä on jo arvioi siitä millaisia te olette.

Vierailija
22/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri, naapuri, naapuri jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri, naapuri, naapuri jne

?

AP

Vierailija
24/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kovin hyvää vastausta. Eikö täällä ole ketään kiinteistövälittäjää?

AP

Vierailija
25/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upi

Vierailija
26/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse lähdin kerran näytöltä kun välittäjä ei suostunut esittelemään ellen antanut yhteystietojani hänelle ylöskirjattavaksi.

Tää on tullut käytännöksi, koska näytöillä on alkanut sattuun niin paljon varkauksia. Se, että ei anna yhteystitojaan, kertoo että on pahat aikeet.

Päästäisitkö itse kotiisi tietämättä nimiä?

Vierailija
27/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Privanäyttö yhdelle kerrallaan on ainoa tapa karsia rosvot ja renkaanpotkijat.

Vierailija
28/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse lähdin kerran näytöltä kun välittäjä ei suostunut esittelemään ellen antanut yhteystietojani hänelle ylöskirjattavaksi.

Tää on tullut käytännöksi, koska näytöillä on alkanut sattuun niin paljon varkauksia. Se, että ei anna yhteystitojaan, kertoo että on pahat aikeet.

Päästäisitkö itse kotiisi tietämättä nimiä?

Myy tyhjänä, niin ei ole pelkoa varkauksista

Vierailija
29/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asiakas vaatii nykyään kävijöiden tunnistamista.

Tähän tarjotaan lääkkeeksi yksityisesittelyitä, jotka onkin jo osalla välitysliikeitä jo ainoa esittelyn muoto. Varkaudet ovat tulleet niin yleisiksi ja se on välitysliike, joka ne maksaa.

Asian tiimoilta on tulossa myös laki, joka pakottaa tunnistamaan henkilökorteista kaikki kävijät ja kirjaamaan ne säilytettäviksi.

Vierailija
30/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut henkilötietojani asuntonäyttelyssä,ja olen niistä jonkun verran kuitenkin käynyt.

Vierailija
31/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihan hyvä muutos. Joskus noissa asuntonäytöissä käy aivan ihmeellistä porukkaa, uteliaita naapureita yms 😁 Muutenkin asuntonäytöissä käy porukkaa, jotka vaan käy huvikseen tai nykyinen asunto myymättä. Selityksiä löytyy.

Vierailija
33/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä kovin hyvää vastausta. Eikö täällä ole ketään kiinteistövälittäjää?

AP

Tulee parempia vastauksi kun luet ensin ne välittäjän kanssa tekemäsi toimeksiantoehdot. 

Vierailija
34/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä uudistus. Mietin itse joskus asuntonäytöillä kiertäessä, että mitenhän paljon näytöillä pöllitään kamaa. Itse siis eräälläkin näytöllä katsoin vaatekaappiin ja perheen korut lävähti eteen. Ei esittelijää lähelläkään ja tuosta ne olisi voinut poimia. 

Tuttavalta varastettiin korurasia, joka oli kirjahyllyssä ovien takana. 

Vierailija
35/35 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIVOTTAVASTI ASUNTO KAUPUSTELIJOIDEN  KÄYTÖS ON MUUTTUNUT JETRON JA KAISAN AJOISTA HEILLÄ KUN HUIJAUS OLI PÄÄLIMMÄISENÄ . SIIRTYIVÄT KUMPIKIN RAVINTOLOITSIJOIKSI KUVITTELIVAT ETTÄ SIINÄ PYSTYY HUIJAAMAAN  VIELÄ ENEMMÄN. NYT SYYTTELEVÄT KORONAA KUN OVAT KONKASSA. HE VEIVÄT LUOTON KOKO KIINTEISTÖ KAUPUSTELUUN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi