Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö kakkoskierrokselle ( lastenhankinnan suhteen) ?

Vierailija
19.03.2023 |

Elämä tuntuu jotenkin ontolta, kun lapset on jo suht isoja (10 ja 14) Työelämä tökkii ja kroppa on romuna. Edessä on joko uuden ammatin opiskelu tai lasten hankkiminen. Ikää on kuitenkin vielä reippaasti alle 40. Olen ollut työelämässäkin jo vuosikausia ja täysin kyllästynyt siihen oravanpyörään.

Onko elämääni sittenkin tärkeintä äitiys ja lapset? Vaikka kovasti olen yrittänyt itselleni uskotella muuta..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hommaa ammatti josta tykkäät

Uudet lapset sekoittaa sun lasten elämän

Vierailija
2/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just huomasin kaverini olevan taas raskaana. Edellisestä suhteesta on 4 jo kouluikäistä lasta, nyt uudesta suhteesta on yksivuotias ja hän on jälleen raskaana! Vaikuttaa onnelliselta ja tyytyväiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys on saatava nousuun!!!!

Vierailija
4/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uudet lapset sekoittaa lasten elämän? Olemme siis ydinperhe, ei uusio. Nyt en ihan ymmärrä?

Lapsilla on jo aikalailla omat kuviot, luulen että pikkusisarukset vaan rikastuttaisi heidänkin elämää.

Mitä opiskeluun tulee, niin mikään ammatti ei liiemmin houkuttele..

Nykyisestä työstäni tykkään, mutta fyysisesti on liian raskasta eläkeikään saakka.

-ap

Vierailija
5/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuo mukavan tauon työelämään ja tietysti muutenkin tuovat sisältöä. Olen saanut kuusi ihanaa lasta ja hoitanut jokaista mahdollisimman pitkään kotona. Se on ollut elämän parasta aikaa.

Mukavaa kevättä!

Vierailija
6/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos nykyinen työsi on liian raskasta eläkeikään saakka, niin miten se lapsen hankkiminen tähän vaikuttaa? Kaipaat siis taukoa työstä ja ajattelit, että lapsia tekemällä se onnistuisi? Mutta sitten kun lapsi kasvaa, sun pitää taas palata siihen vanhaan työhösi, joten ei se siihen auta. Jos haluat lapsia, tee niitä. Jos haluat työhön muutosta, hae opiskelemaan ja jää opintovapaalle aikuiskoulutustuella.

Vierailija
7/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin aina että lapset kasvaa isoiksi ja sitten alkaa uusi ,uljas oma elämä! Näin ei käynytkään, en jotenkin kuitenkaan nauttinut siitä itsenäisyydestä ja vapaudesta. Halusinkin ison omakotitalon maalta ja paljon lapsia. Tsemppiä , nämä on isoja päätöksiä :)

Vierailija
8/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushan se ei yhtään rasita kroppaa

Vierailija
9/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos nykyinen työsi on liian raskasta eläkeikään saakka, niin miten se lapsen hankkiminen tähän vaikuttaa? Kaipaat siis taukoa työstä ja ajattelit, että lapsia tekemällä se onnistuisi? Mutta sitten kun lapsi kasvaa, sun pitää taas palata siihen vanhaan työhösi, joten ei se siihen auta. Jos haluat lapsia, tee niitä. Jos haluat työhön muutosta, hae opiskelemaan ja jää opintovapaalle aikuiskoulutustuella.

Olen jättäytynyt jo omasta työstäni pois ja teen tällähetkellä ihan muita hommia. Lähinnä elättääkseni itseni ja osaltani perheeni. Uusi ammatti on jokatapauksessa hankittava, ellen sitten tosiaan hanki vielä suurperhettä.

Ehkä aloitan opinnot ja katson mihin tää elämä vie..

Vierailija
10/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaushan se ei yhtään rasita kroppaa

Raskaus todellakin rasittaa kroppaa, itselläni vaan on projekti päällä saada terveys mahdollisimman hyvään kuntoon. Se on todellakin ehtona, ennenkuin voi alkaa suunnittelemaan perheenlisäystä. Lisäksi vaivani on työperäinen, eli haittaa lähinnä tietyissä toistuvissa asennoissa.

-ap

Vierailija
11/11 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset tuo valtavasti sisältöä elämään. Parhaita aikoja on ollut se, kun lapset olleet pieniä. Mä olen myös joutunut hyväksymään sen että en ole mikään ura äiti, vaan perinteinen hoivaajatyyppi. Sekin on muuten hienoa aikaa, kun on eri ikäisiä lapsia talossa. Teinejä ja vauvoja. Elämää parhaimmillaan, kun näkee ne kaikki vaiheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan