Joku kysyi, miksi minä vanha ihminen olen täällä nuorten keskustelupalstalla. Siispä ikägalluppi
Olen käsittänyt, että täällä ei ole ikäräjaa. Ehkä olen väärässä.
Kommentit (39)
Ei tämä oikein nuorten palsta ole, enemmän on työttömiä ja eläkeläisiä ja kotiäitejä. Ja naapurimaan röllejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 on vielä työikä.
Vaihtoehto yli 70 ja yli 80 puuttuu. Olen 77.
( Vanhin vaaliehdokas jonka bongannut 83)Ranskassa kansa lähti kadulle protestoimaan kun eläkeikää suunnitellaan nostettavan 62 vuodesta 64 vuoteen. Suomessa ei ole näkynyt vastaavanlaisia mielenosoituksia eläkeikään nostettaessa vaikka täällä se on useimmille jo 65 vuodessa. Miksi ihminen ei saisi jäädä eläkkeelle terveenä ja virkeänä nauttien vapaudesta?
Suomalaiset ovat terveinä eläkkeelle jäätyään 20 vuotta. On siinä maksamista joillekin nautinnoista.
Toivottavasti sinäkin nautit vielä terveenä eläkkeelläolosta ne 20 vuotta. Vuorotellen maksamme aina vanhemman sukupolven eläkkeitä, kerran tulee sinunkin vuorosi olla saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 on vielä työikä.
( Vanhin vaaliehdokas jonka bongannut 83)
61, 71, 101 jne ovat kaikki yli 60
Mutta itse kritisoin sitä, että raja-iät kuuluvst kahteen kategoriaan. Mitä vastataan, jos on tasan 40?
Olen tasan 40v. Mihin kohtaan pitäisi vastata?
Nyt taisi kyselyn tekijältä puuttua "akateeminen osaaminen" ;-)
Tämä gallup selittää miksi tällä palstalla esiintyy niin paljon seuraavia mielipiteitä:
Homofoobbisuus, transvastaisuus, vegaaniviha, uskovaisuus, rasistisuus,
Koittakaa ihmiset päivittää mielipiteenne nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä gallup selittää miksi tällä palstalla esiintyy niin paljon seuraavia mielipiteitä:
Homofoobbisuus, transvastaisuus, vegaaniviha, uskovaisuus, rasistisuus,Koittakaa ihmiset päivittää mielipiteenne nykyaikaan.
Ilmastonmuutokseen uskomattomuus, tiedevastaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut laittaa pienemmät luokat, koska on iso ero olla 21 tai 39 ja 41 tai 59. Mutta paljonhan täällä on meitä, jotka tulimme palstalle jo vuosituhannen vaihteessa, kun lapset ja perhe olivat ajankohtaisia. Itse olin välillä vuosia kokonaan pois, mutta jossain vaiheessa 2010-luvun puolivälin jälkeen erehtyin tänne takaisin ja nyt käyn lähes päivittäin.
N59
Pistän paremmaksi: Olin kehittämässä tätä intternettiä yliopistolla jo 80-luvulla.
- mummo -
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika olen.
Jos olet oikeasti tuon ikäinen niin mene hyvä lapsi tältä palstalta pois. Täällä kotioloissa ihan mukavatkin äidit muuttuu hirviöiksi ja ovat tosi ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 on vielä työikä.
( Vanhin vaaliehdokas jonka bongannut 83)61, 71, 101 jne ovat kaikki yli 60
Mutta itse kritisoin sitä, että raja-iät kuuluvst kahteen kategoriaan. Mitä vastataan, jos on tasan 40?
Kyllä kaikki ovat yli 60. 61- vuotiaana olin vielä työelämässä, ei yhtään lääkettä.
Olen ihan eri ihminen nyt, 77. Joutuu lääkkeitä napsimaan ja vanhuuden höpslys lähestyy. Ois voinut olla vaikka yli 70 tai 75
Vierailija kirjoitti:
Homofoobbisuus, transvastaisuus, vegaaniviha, uskovaisuus, rasistisuus,Koittakaa ihmiset päivittää mielipiteenne nykyaikaan.
Nelikymppiset vaaliehdokkaat kirjoittelevat noita asioita vastaan, voivat tosin olla kiihkouskovaisia.
Just katsoin yhden 41 v päivityksiä, homovastaista, transuvastaista tekstiä ja lahkolaisenamyös kirkkovastaista. Liha on hänestä ainoaa oikeaa ruokaa.
Olen 77, en ole homo- enkä transuvastainen, täälläkin yritän puolustella. Rivoimmilla ehdokkaillakaan ei ole oikeaa tietoa, vain sukupuolijutut ajatuksissa päällimmäisinä.
Syön kasvispainotteisesti, punaista lihaa en ollenkaan. En ole uskovainen, kirkko tekee hyvää lapsi/vanhustyötä, lahkolaisia en ymmärrä.
Tietämättömyys ja ennakkoluuloisuus voi nuoremmilla pikemminkin olla esillä.
Niin kun nyt ilmastonmuutosvastaiset ja tiedevastaiset vaikka puolue VL, noin viiskymppisiä nyt, tulevat vanhoiksi sitten näette mitä oikeen jäärät on.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti tuon ikäinen niin mene hyvä lapsi tältä palstalta pois. Täällä kotioloissa ihan mukavatkin äidit muuttuu hirviöiksi ja ovat tosi ilkeitä.
Ne äidit ovat hirviöitä kotonakin.
Yrittäjät työllistävä ihmisiä, jotka maksavat sitten veroissaan eläkeläisille etuja ja muullekin yhteiskunnalle. Monilla pienyrittäjille ei ole ainakaan aluksi varaa maksaa eläkekassoille, sekin pitäisi tehdä lakisääteiteiseksi-