Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kysyi, miksi minä vanha ihminen olen täällä nuorten keskustelupalstalla. Siispä ikägalluppi

Vierailija
19.03.2023 |

Olen käsittänyt, että täällä ei ole ikäräjaa. Ehkä olen väärässä.

Joku kysyi, miksi minä vanha ihminen olen täällä nuorten keskustelupalstalla. Siispä ikägalluppi

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikärakenteen täällä kyllä on huomannut ihan jo siitä, että eläkkeitä puolustetaan raivolla.

Työttömiä ja solvataan ja eläkkeitä ei saa kritisoida.

Voi teitä pappoja ja tätejä.

Olen eläkeläinen ja puolustan vahvasti sekä työttömiä että palkansaajia. Kumpiakaan ei saa kurjistaa ja orjuuttaa. Puolustan myös lapsiperheitä.

Puolustan myös meidän eläkeläisten oikeutta eläkkeisiimme, etenkin puolustan työeläkeläisiä ja sairauseläkeläisiä.  Sen sijaan en hyväksy sitä, että eläkemenoissa kaikkein nopeimmin kasvava menoerä valtiolle ovat yrittäjäeläkkeet. Kannatan siis yrittäjien eläkeuudistusta.

Uskallan väittää, että olen yhteiskuntamme toiminnasta paljon, paljon paremmin perillä kuin nuoremmat ikäpolvet ja niinpä näkemykseni perustuu aina tietoon, ei henkilökohtaiseen etujen tavoitteluun tai populismiin.

Yrittäjät  työllistävä ihmisiä, jotka  maksavat sitten veroissaan eläkeläisille etuja ja muullekin yhteiskunnalle. Monilla pienyrittäjille ei ole ainakaan aluksi varaa maksaa eläkekassoille, sekin pitäisi tehdä lakisääteiteiseksi-

Vierailija
22/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä oikein nuorten palsta ole, enemmän on työttömiä ja eläkeläisiä ja kotiäitejä. Ja naapurimaan röllejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias poika olen.

Vierailija
24/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 on vielä työikä.

Vaihtoehto yli 70 ja yli 80 puuttuu. Olen 77.

( Vanhin vaaliehdokas jonka bongannut 83)

Ranskassa kansa lähti kadulle protestoimaan kun eläkeikää suunnitellaan nostettavan 62 vuodesta 64 vuoteen. Suomessa ei ole näkynyt vastaavanlaisia mielenosoituksia eläkeikään nostettaessa vaikka täällä se on useimmille jo 65 vuodessa.  Miksi ihminen ei saisi jäädä eläkkeelle terveenä ja virkeänä nauttien vapaudesta?

Suomalaiset ovat terveinä eläkkeelle jäätyään 20 vuotta. On siinä  maksamista joillekin nautinnoista.

Toivottavasti sinäkin nautit vielä terveenä eläkkeelläolosta ne 20 vuotta. Vuorotellen maksamme aina vanhemman sukupolven eläkkeitä, kerran tulee sinunkin vuorosi olla saamapuolella.

Vierailija
25/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 on vielä työikä.

61, 71, 101 jne ovat kaikki yli 60

Mutta itse kritisoin sitä, että raja-iät kuuluvst kahteen kategoriaan. Mitä vastataan, jos on tasan 40?

Vierailija
26/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan 40v. Mihin kohtaan pitäisi vastata?

Nyt taisi kyselyn tekijältä puuttua "akateeminen osaaminen" ;-)

Vierailija
27/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä gallup selittää miksi tällä palstalla esiintyy niin paljon seuraavia mielipiteitä:

Homofoobbisuus, transvastaisuus, vegaaniviha, uskovaisuus, rasistisuus,

Koittakaa ihmiset päivittää mielipiteenne nykyaikaan.

Vierailija
28/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v.

Vierailija
29/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä gallup selittää miksi tällä palstalla esiintyy niin paljon seuraavia mielipiteitä:

Ilmastonmuutokseen uskomattomuus, tiedevastaisuus...

Vierailija
30/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut laittaa pienemmät luokat, koska on iso ero olla 21 tai 39 ja 41 tai 59. Mutta paljonhan täällä on meitä, jotka tulimme palstalle jo vuosituhannen vaihteessa, kun lapset ja perhe olivat ajankohtaisia. Itse olin välillä vuosia kokonaan pois, mutta jossain vaiheessa 2010-luvun puolivälin jälkeen erehtyin tänne takaisin ja nyt käyn lähes päivittäin.

N59

Pistän paremmaksi: Olin kehittämässä tätä intternettiä yliopistolla jo 80-luvulla.

- mummo -

Vierailija
31/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upi

Vierailija
32/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias poika olen.

Jos olet oikeasti tuon ikäinen niin mene hyvä lapsi tältä palstalta pois. Täällä kotioloissa ihan mukavatkin äidit muuttuu hirviöiksi ja ovat tosi ilkeitä.

Vierailija
33/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60 on vielä työikä.

61, 71, 101 jne ovat kaikki yli 60

Mutta itse kritisoin sitä, että raja-iät kuuluvst kahteen kategoriaan. Mitä vastataan, jos on tasan 40?

Kyllä kaikki ovat yli 60. 61- vuotiaana olin vielä työelämässä, ei yhtään lääkettä.

Olen ihan eri ihminen nyt, 77. Joutuu lääkkeitä napsimaan ja vanhuuden höpslys lähestyy. Ois voinut olla vaikka yli 70 tai 75

Vierailija
34/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset vaaliehdokkaat kirjoittelevat noita asioita vastaan, voivat tosin olla kiihkouskovaisia.

Just katsoin yhden 41 v päivityksiä, homovastaista, transuvastaista tekstiä ja lahkolaisenamyös kirkkovastaista. Liha on hänestä ainoaa oikeaa ruokaa.

Olen 77, en ole homo- enkä transuvastainen, täälläkin yritän puolustella. Rivoimmilla ehdokkaillakaan ei ole oikeaa tietoa, vain sukupuolijutut ajatuksissa päällimmäisinä.

Syön kasvispainotteisesti, punaista lihaa en ollenkaan. En ole uskovainen, kirkko tekee hyvää lapsi/vanhustyötä, lahkolaisia en ymmärrä.

Tietämättömyys ja ennakkoluuloisuus voi nuoremmilla pikemminkin olla esillä.

Vierailija
35/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun nyt ilmastonmuutosvastaiset ja tiedevastaiset vaikka puolue VL, noin viiskymppisiä nyt, tulevat vanhoiksi sitten näette mitä oikeen jäärät on.

Vierailija
36/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 60v 🧦

Vierailija
37/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32e

Vierailija
38/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
39/39 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikeasti tuon ikäinen niin mene hyvä lapsi tältä palstalta pois. Täällä kotioloissa ihan mukavatkin äidit muuttuu hirviöiksi ja ovat tosi ilkeitä.

Ne äidit ovat hirviöitä kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän