Tammenterhojen viikonloppu ;o))
Tässä linkki eiliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8925526&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (17)
Just sai poika syötyä ja nyt ruvetaan paistelemaan joulutorttuja yllärinä ukolle. Lähti eilen keikalle yöksi (rekkaa ajamaan) ja on kohta tulossa kotiin. Tän kauden ekat tortut täytyy sille paistaa kun niistä kovasti tykkää. Pikaisesti launataina.
Monttu, kiva ettei tarvinnut osastolle jäädä ja kaikki oli ok.
MIEHEN TUPAKOINTIG: Ei onneksi polta :-)
ENSISÄNKY: ei vuokrata, käytetään sitä äitiyspakkausta alkuun.
KANTOLIINASTA: tahtoisin sitä kokeilla, vielä ei ole sitä Vauva-lehden tilaajalahjaksi luvattua liinaa näkynyt... Tuskin vielä synnärillä, katsotaan sitten kotona onnaako.
No nyt täytyy mennä kun mies soitti että on tulossa. Palaan taas.
t. Mirabella ja Albert rv 34+5
Heräsinpä aamulla kasin aikaan siihen että meidän olohuoneessa pidettiin mäkihyppykisoja!! Hyppelivät nojatuolilta alas matolle, johon levitetty pari piirustusalustaa mäeksi. Alkavat vissiin oleen kunnossa!!!! :) Kävin vähän komentamassa ja sit kömmin hetkeksi vielä sänkyyn. Yöllä heräsin vaan kerran ja nukahdinkin suht samantien illalla ilman pyörimisiä ja kutinoita. Yes! Olokin on ihan toinen! =)
Kohta meilläkin aletaan leipomaan ekat joulutortut. Taikinalevyt jo sulamassa..
Miehentupakointig: polttaa, mutta ulkona n. puoli askia päivässä! :( En jaksa enää kauheesti marmattaa. Aina silloin tällöin tekee pyhän lupauksen että lopettaa ja pari kertaa tosissaan yrittänytkin mutta ei vielä ole onnistunut.
Kantoliinag: Rintarepun kannattajia! Reppua edellisten kanssa käyttänyt ja on ollut erittäin toimiva meillä.
Voishan sitä liinaa kokeilla, jos joku mulle osais neuvoa käyttötavan ja solmimiset. En meinaa ainakaan ostaa; ehkä saisin sellaisen yheltä ystävältä lainaan. Liinojen pituudetkin tuntuu jo siltä että aivan solmussa oisin sen kanssa.. :)
Zatu: kiva kuulla että jollain muullakin menee välillä hermot moottoriturpaan! :)
Jaahas, nyt torttujen paistoon!
t.H ja Iines rv33+0!!!
Käytiin tänään joulukauden avajaisissa katsomassa joulupukkia tytön kanssa aamulla. Uskalti sentään puhuakin pukille. Oli ihan mukavaa vaikka ilma ei kovin jouluinen olekaan.
Vähänkö rupee ärsyttämään kun meillä myös ukko muualla hommissa tänään ja sano ett' tulee kotiin kahdeksitoista(lähtenyt jo aamuyöstä) mutta eipä vaan ukkoa näy... miehet... aina sama juttu.
ja itseänikin väsyttää kun täällä olen nyt jonkun vatsataudin kourissa, olo on aika inha. sentään vähän jo helpottanut viimeyöstä. Mutta väsyttää..
Zatu: Minä jo kävin kahden viikon välein neuvolassa, muta nyt se ajatteli laittaa kolmen viikon välin.. en tiedä miks. KAit ne siit' ä taas tihenee. Olis vain kiva käydä vaikka useamminkin kuuntelemassa vauvaa
Beijaflor: kiitos vinkistä. täytyypi käydä katsomassa ohjeita :)
Mirabellako se niitä joulutorttuja leipo nam! mekin tehtiin viikko sit laitettiin osaan omppuhilloa ja osaan luumua ja kaikki on jo syöty!
Nenn: ihan olet oikeassa tuosta vauva ajasta. Se kyllä todellakin kestää niiiiin vähän aikaa että täytyis yrittää osata nauttia joka hetkesta :) jopa ehkä niistä yöllisistä huudoista ;)
Mutta minä lähden nyt vähän lepäilemään ja juomaan jotain.
hyvää viikonloppua!!!
äityli ja rinsessa 31+3
[color=darkviolet]Kuka tunnustaa, joku pitkähiuksinen blondi liehitteli viime yönä mun ukkoo!! Heh :D kaikenlaisia unia sitä näkeeki.
( . ) peipi yhä väärin päin. Mojovasti polkee jalkaa välillä ja saa tuntuun hassulta että kurjalta pöksyjen suunnassa.
Tekis mieli jottai sipsejä. Pitänee viikonlopun kunniaksi vaikka käyä hakeen niitä ja vois pitkästä aikaa ottaa dippiäkin :b
Mulla on alkanu nimet vaan pyöriin liikaaki päässä. Ukko tuumas etteihän ne vielä oo ajankohtasia. Niin no ei, mut jotenki haluaisin tuohon kaavakkeeseen hätäkastenimiin " oikeet" nimet. Enempi jostai syystä on pojan nimet pyöriny mielessä, vaikka asukista ei ookkaan tietoo. Ehkä siksi, koska mun mielestä hankalempi keksiä. A-kirjaimella ehkä pitäs alkaa (ukon nimikin alkaapi). Yks nimi mulla sen suhteen pyörii vaan mielessä ja mun mielestä se ois just passeli. Mut arvatkaapa hyväksyykö ukko. .no ei :/ sen mielestä liian vanha ja ei vaan hyvä. *mur*
Akka pölöttää omassa huoneessaan ja ukko on katolla, pellittää piippua. Ett jotai " hyötyäki" oli sit lumien lähöstä. Vaikka tosi ankeeta tuolla oli puuhastella mittää. Vähä sit siistin pihaa kunnei huvittanu lähtee köpötteleen. Tosin nyt ois kyllä hyvä kävellä, ku peipin pää ei paina alhaalla.
Rentouttavaa lauantain jatkoo kaikille :)
Z ja peipi 31+1
Tuntuu että olis herännyt monen päivän horroksesta kun vihdoin tuo sade hellitti ja pääs lenkille koiran kanssa, ihanaa oli hengittää raikasta happea!
Energiaakin ihan eri tavalla vaikka heräsin vasta 10 jälkeen ja ekaks tuntui ettei tästä päivästä tuu taas mitään....:)
Nyt on jo palat leikelty mun suunnittelemaan vauvan-peittoon, pahin piperrys takanapäin kun sain " ei-niin-terävillä" saksilla leikattua nallekuviot siihen etuosaan....
Piti pitää pieni lounastauko ettei unohdu innostuksissa tuo syöminen!
Mies on nyt koko viikonlopun töissä joten aikaa jää " omille" jutuille, tosin eihän me nyt toistemme kyljessä kyhnätä kokoajan vaikka oliskin kotona....
Eilen oli ilonaihetta ilalla kun jännitin voitanko Huuto.netissä huutamani keinutuolin ja sain sen!
Nätti, valkoinen keinutuoli ja aika edulliseen hintaankin, olen jo kauan haaveillut sellaisesta vauvanhuoneeseen imetys-ja nukutustuoliksi.
Mies lupas sen mulle joululahjaksi ja pääsee siten helpommalla kun sillä on aina niiiiin vaikeeta ostaa mulla lahjaa!
Täällä oli muitakin jolla vaikeuksia miettiä siipalle lahjaa, ite ajattelin kyhätä jonkinlaisen " isyyspakkauksen" joko joulu-tai sitten synttärilahjaks miehelle kun sillä on nekin vähän ennen joulua!
Löysin sellaisen pipon jossa lukee " isiä vähän väsyttää" (paitsi olivat loppu joten saan sen vasta muutaman viikon kuluttua!) ja sitten ajattelin ostaa jonkun mukin, ehkä t-paidan jollain tekstillä ym.
Mitäs te muut, ootteko ajatelleet antaa miehelle isyyspakkauksen tai vastaavaa? (en muista onko tämä kysymys jo tullut täällä...)
Nyt ei järki taas juokse joten palaan tuonne ompelukoneen ääreen....
Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaahan paksusti!
Pupina & Möykky 33+1
Tämä viikko on mennyt niin vauhdilla ja vilskeessä, että ei ole edes pinoja ehtinyt kuin vilkaisemaan.
Tiistai-iltana huomasin että meidän nuorempi fretti on kipeä, laihtunut muutamassa päivässä, oksentanut kaiken mitä syö ja nukkui vaan. Keskiviikkoaamuna päästiin lääkäriin ja todettiin suolitukos (aika yleinen freteille kun syövät kaiken mitä löytää ja ahdas suolisto). Noh, fretti joutui leikkauspöydälle ja kaikki meni hyvin. Torstaiksi olin sopinut että lähden äitini kanssa käymään Ikeassa ja tietysti leikkauksen jälkeen tuota meidän pikkupötköä piti ruokkia lääkeruiskulla toipumisruoka-velliä 1ml tunnin välein. Noh, lopputulos oli että lähdettiin Ikeaan, Inka-fretti mukanamme. Miehelleni naureskelin että täähän on hyvää harjoitusta, ihan oli vauvan hoitoon verrattavaa puuhaa =). Nyt on fretti jo huomattavasti paremmassa kunnossa ja vaikuttaa että toipuu ja selviää. Eläinlääkärilasku sitten kirpaisikin aika lailla; yli 300¿ loppulasku =/.
PUPINA: missä noita " isiä vähän väsyttää" -pipoja on kaupan? Se sopisi tuolle mun miehelle hyvin, kun kaveriporukassakin meillä oli aikoinaan tapana kiusata miestäni kun hän oli aina vain väsynyt eikä jaksanut tehdä mitään =), esim. juhannuksena on kyllä tosi rankkaa juhlia 3 päivää =).
Miehen tupakointiG: Onneksi ei tupakoi, mutta nuuskaa käyttää ja sekin välillä ärsyttää. Ei hän sitäkään onneksi " säännöllisesti" käytä, yleensä jos joku laivalta tuo tai ostaa itse risteilyltä niin sitten käyttää sen aikaa kun sitä riittää.
EnsisänkyG: Mä ajattelin että aluksi pikkuinen nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa pinnasängyssä. Ajattelin laatikkoon yrittää ommella pehmusteet niin olisi kotoisamman oloinen.
Kantoliinasta: mitä eroa kantoliinalla ja rintarepulla on? Onko käytössä erilaiset? Oon ajatellut että jompaa kumpaa käyttäisin jos pikkuinen siinä van viihtyy. Olisi kätevä kun lähtee postia hakemaan portin pielestä tai heittämään hevosille päiväheiniä ym tuollaisia lyhyitä pihahetkiä hoitaessa, ei tarvitsisi aina rattaita virittää ja vauvakin näkisi maisemia erilailla =).
Nyt taidan aloittaa päivän kutomishetken ja rentoutua sohvalla, valmiina on jo vauvalle pipo ja tossut, toinen tumppu on kesken, toisen sain eilen valmiiksi =).
-Outi ja pikkueepo 33+3
Täällä yks ihan nuutunut ilmoittautuu. Iski pari päivää sitten joku flunssapöpö kiinni. Alkoi kurkkukivulla ja nyt on nokka tukossa ja päätä särkee. Pinna on ollut tosi kireellä, kun pojalla aikamoinen uhma päällä ja saa ihan joka asiasta taistella. Ja mies vielä ollut taas koko ajan menossa, hyvä kun ehtinyt kotona käydä nukkumassa... Sainpas purkaa ja sanon, että on tässä jo helpompi olo =) Kiitos!
Eilen piti silti lähteä joulun avausta katsomaan, vaikka olo oli mitä oli. Poika oli ihan innoissaan joulupukista! Pukille vaan höpötteli omiaan ja sit harmitti, kun pukin piti jatkaa matkaa. Innoissaan tuo jäbä oli myös ilotulituksesta. Tosin paljon mitään ei näkynyt sen usvaverhon takaa, mutta pauke oli sitäkin kovempi. Reagoi tuo masumatkaajakin siihen jytinään ja tuntu, et se tulee mahanahkasta läpi, kun niin kovin liikehti =o
Pelottikohan pikkuista?
Oon lukenut pinoja, mutta mitään en taas tunnu muistavan äkkiseltään...
SänkyG: Vauva menee suoraan pinnasänkyyn ihan kuin esikoinenkin aikoinaan. Tosin vuoraan hieman pienemmäksi tyynyjen kanssa. Ja voi olla, että nukkuu myös vieressä sängyssä.
TupakointiG: Mies ei onneks polta. Ja itse asiassa miehen takia ite lopetin aikoinaan tupruttelun, vaikka vaikeaa se oli. (Joskus vieläkin nään unia, missä tupruttelen antaumuksella ja salaa jossain, heh! Livenä ei kyllä enää tee mieli. Nyt 4,5 vuotta polttamatta.)
KantoliinaG: Mulla on PikkuRuu-liina ja aattelin sitä edes yrittää käyttää, kun rintareppu tuntui esikoisen aikaan niin hankalalta. Jää tuo reppu sit miehelle, hän siinä poikaakin aina kantoi. Sairaalaan en vielä liinaa ota mukaan ja pitäis noita sidontojakin harjotella. Nyt luonnistuu jotenkin vaan tuo kietaisuristi2.
Viikolla oli uusiakin nimiä tullut mukaan, tervetuloa uusille! Kiva, että vielä löytyy lisää porukkaa, vaikka kohta ollaan jo loppusuoralla =)
Nyt ei kuulkaas koppa toimi, niin peräännyn suosiolla =)
Hyvää vointia kaikille toivotellen!
-tau- & masumatkaaja jo viikoilla 32!
Taisi olla OMK80 kun kyseli " isiä vähän väsyttää" -piposta: Leppävaaran kauppakeskus Sellossa myydään eri teksteillä olevia pipoja siinä ekassa krs. Spice Ice:n vieressä!
Kyseisellä tekstillä oli tietenkin loppu kun eilen piti ostaa, mutta se firma löytyy myös netistä, www.mobster.fi, yritin sieltä kurkata muttei osunut silmään, muita kylläkin.... Hinta on kummassakin paikassa 10 ¿.
Myyjä sanoi että niille tulee n. kerran viikossa lisää, käyn taas ens viikolla kyselemässä!
t.Pupina
Kävin äsken äippäpolilla tarkastuksessa. On supistellut ja koskee selkää. Supistukset ei koske mahapuolelle vaan selän. Ja vaaleanrusehtavaa vuotoa. Sanoin soittaessani et selkäkipu voi johtua vanhasta vammasta mut pyysivät silti näytille. Ei ollut tapahtunut kummempia, kohdunkaula oli lyhentynyt n.1cm mut kun sitä on jäljellä viel n.4-4,5cm niin ei meinaa mitään. Toisen kerran lääkäri oli sitä mieltä et tyttö olis tulossa, eri lääkäri kuin ennen, niin vissiin sit meille tyttö tulee. Vaavi menee keskikäyrällä. Yritin kysellä mahdollista synnytyspainoa, sanoi vaan et se riippuu aika paljon siitä mitä loppuajasta syö.
Väsymys on kova. Ja vähän väliä etova olo. Ehkä johtuu siitä et perheessä on ollut hieman nuhaa ja yskää. Liekö tulossa jonkinlainen masutauti. Toivottavasti ei.
TupakointiG: Mies ei polta enkä minä.
SänkyG: Kaksi muuta nukkuneet alusta asti pinnasängyssä ja aion laittaa myös tämän tulokkaan heti omaan sänkyyn.
Nyt pitää mennä huilaamaan. Selkä on tulessa ja aika etova olo. Vointeja kaikille.
birgit ja pörrö 31+2
Heips,
Äsken ku testasin ni oli taas proteiinit yhdellä plussalla. Mietin et tietääkö kukaan pitäskö se kattoo aamupissasta tai jotain? Syöminen ei vissiin proteiineihin vaikuta? Vähän taas hermostuttaa, kun alko tossa ulkona särkee rintaa tai ylämahaa ja terkka just sano ylävatsakipujen olevan mahdollinen oire raskausmyrkytyksestä..pitää vissiin maanantaina soitella terkalle jos huomenna on vielä selvää plussaa.
Kertokaa jos tiiätte jotain tarkempaa proteiinien testailusta!!!
Beijaflor
Kylläpä viikko on vierähtänyt haipakkaan! Aika rankka viikko takana, kun pojalla (ihan kohta 2 v.) iski kunnon uhma. Kierre oli valmis, kun poika heräsi tällä viikolla joka päivä viimeistään 6:lta ja ei nukahtanut enää, joten häntä sitten itketti ja suututti tavallista herkemmin KAIKKI. Olen vähän hämmentyneenäkin seurannut näitä uhmahetkiä, kun on jotenkin outoa, että aina niin aurinkoinen poika saa tunnin mittaisia huutokohtauksia jostain " pikkuasiasta" esim. banaanista :)
No kasvuahan se kaikki on!
Tervetuloa minunkin puolestani uudet terholaiset!
Tupakkag: mies tupakoi. Itse lopetin kun esikoiselta testi näytti plussaa. Keväällä tulee kolme vuotta täyteen tupakatta.
Sänkyg: todennäköisesti perhepedissä ensimmäiset kuukaudet, pinnasänky laitetaan kuntoon myös. Lisäksi kotona käytössä ylimääräinen vaunujen koppa, joka toimii loistavana ensi sänkynä tarvittaessa. Sitä on hyvä siirrellä tarvittaessa paikasta toiseen ja on lisäksi pikku pesä ihan vastasyntyneelle.
Mutta nyt lähden hesarin hakuun!
Taneli+ perttuvauva 34!
Nyt on pikkumies sitten kokenut elämäsnsä ekan oksennustaudin. Alkoi pulautella puolen yön jälkeen ja sitä kesti aamu seitsemään. Aluks huus vaan ihan hysteerisenä ja paniikissa, mut mies sai rauhoittumaan. Onneks tuo mies oli kotona ja oli pojan kanssa, kun ite en jaksanut valvoa kuin pari tuntia ja sit tuli itelleenkin vähän huono olo ja väsy. Nyt on aikamoinen päänsärky ja ihan " usvanen" olo. Poika onneks touhuaa jo ihan kuin ei mitään. =)
Saas nähä säästytäänkö ukon kanssa taudilta vai päästäänkö mekin laatoittamaan.
Muuten ei mitään ihmeellistä. Eilen illalla paistoin taas joulutorttuja ja sain jopa pakastimeenkin asti osan =) Eilen tein piparitaikinankin jääkaappiin valmiiksi, mut katotaan nyt tuleeko tänään leivottua.
Onneks tuo ukko-kulta on tänään koko päivän kotona ja häviää vasta iltasella =)
-tau- 32+1
[color=darkviolet]Heh :) tosi hyvä lentävä lause laitettu Vaukirjaseen. Lohdutuksena varmaan odottajille, jotka keppuroi unettomina sängyssä.
Mä heräsin puol seiskalta ja otin karjalanpaistin pois uunista. Ei ois enää nukuttanu ja mietinki nousisko kuuhaamaan. Herättiin sit puol ysin likellä akan hyökätessä meiän sänkyyn ja ei ois millään päässy ylös.
Ihanaa, tänään on saatu makkaria uuteen uskoon :) :) ukko laitto hyllytasot seinään ja kirjat on nyt siellä. Vähä järkkäilin makkarin kaappejakin siinä sivussa. Palasiksi vaan ja polttaa iän ikuinen kirjahyllyn tekele.
Pinnasänkyä ei viel tuotu systeriltä, mut taian sen tulevalla viikolla hakee. .vaikkakin tässä on vielä aikaa niin haluan hyvissä ajoin ommella pinnasuojat.
[color=blue]I-pakkaus [color=violet]oon suunnitellu tekeväni, mut luulenpa ett jää tekemättä silti.
[color=blue]Pupina [color=maroon]tuolla monsterin sivulta en löytäny kyseisellä tekstillä olevaa isi pipoo, mut " maailman paras isä" tekstillä kyllä.
[color=blue]OMK [color=violet]no on sulla ollu harjottelua sitten fretin kanssa ;) Mulla ei oo kokemusta liinoista eikä repuista. Repun tilasin, ku löysin 20,- hintasen. Aattelin ettei mee iso summa hukkaan jossei peipi tykkääkkään siinä olla tai ei tuu käytettyä.
Musta ei ois ihteeni kahlihteen tuhannen pitkään liinaan. Oon varma, ett tuskastusin kuumuuteen ja kaikkeen.
[color=blue]Tau [color=maroon]toivottavasti pöpö jo sai teiän mökistä lähöt bd bd.
[color=darkviolet]Pakko lähettää jo tää ku valot räpsyy siihen malliiin. .
[color=blue]Birgit [color=maroon]toivottavasti kaikki on ok suppareista ja ihme vuodosta huolimatta bd bd. Sulla on kyllä tosi paljon kohunkaulaa, että tuskin se tosta noin vaan katoo. Mulla molemmissa lekuri-
tarkastuksissa ollu 3 senttiä. Mut kai nuo vaihtelee riippuen odottajistaki?
[color=blue]Beijaflor [color=violet]ainakin soitat heti aamusta neuvolaan. Mulla ei oo tietoo noista oireista sen kummemmin, mut ei parane vaan ootella jos oireet lisääntyy.
[color=blue]Taneli [color=maroon]tsemiä uhmataisteluihin. Ite oon täällä vähä nuutuneena kyläilyreissun jäliltä, ku kolme lapsosta leikki railakkaasti. Ei siinä muuten mitään, mut se meni lopulta siihen, että pienintä syrjittiin ja ajettiin leikeistä pois. Pienin uhmakkaasti kiusasi isompia ja itkuunhan se lopulta päätty. Patteria vasten oli velipoika työntäny toisen :/ Voit arvata, ett täällä kotona on h i l j a s t a, ku akka pölöttää yksinään ;)
[color=darkviolet]Peipi on ollu jo jonku aikaa hiljaa. Mennä iltasumpille, jos se siittä heräis :)
[color=Red]Terveiset Terhoille Pohjanmaanreissulta. Täältä vanhempien koneelta kirjoittelen.
Päästiin perjantaina hyvin perille, vaikka sää oli mitä oli; vettä tuli koko matkan ajan ja oli tosi pimeää ajella. Matka otti sen 7 tuntia ja selkä meinas puutua ajovaiheessa kovinkin. Jaloittelutaukoja pidettiin kaksi; yksi ruokatauko ja yksi kuskinvaihtotauko, jolloin hetken jaloittelin pihalla. Takaisin pitäisi vielä jaksaa ajaa tässä joku päivä...
Mies sitten sairastui johonkin ihmeelliseen flunssaan sopivasti perjantai-iltana saunan jälkeen. Nousi kuume, laski kyllä Buranalla, mutta nyt on ollut sahaavaa kuumetta siitä saakka. Tänä aamunakin 38,8 astetta, vaikka oli yöllä ottanut Burana 600mg. Tarkoituksemme oli lähteä ajelemaan kotia kohti huomenna, mutta mies kävi tänään paikallisessa TK:ssa hakemassa sairaslomaa, joten lähdemme vasta kun mies on " ajokunnossa" eli tiistaina tai keskiviikkona. Minulla olisi kyllä tiistaina lääkärineuvola, mutta soitan huomenna ja siirrän aikaa.
Eilen oli äidin 50-vuotispäivät. Oli kyllä hauskat bileet, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Juhlat alkoivat iltapäivällä ja yhteentoista saakka illalla porukka viihtyi. Vieraita laskettiin olleen noin 80kpl. Täytyy kyllä sanoa, että tänään on ollut jalat aika kivasti turvoksissa eiliset seisomisen jälkeen. Olen myös nukkunut molemmat yöt aika huonosti; johtuen miehen kuumeilusta vieressä (ja sen vuoksi levottomasta unesta) sekä " oudosta" sängystä. Patja on liian kova ja yöllä särkee varsinkin lonkkia.
Mirabella: Kiitos hyvän matkan toivotuksista. Ei se matka niin kamala ollut, kun ensialkuun pelkäsin. Siis se 7 tuntia autossa.
Miehen tupakointi GALLUP: Ylpeänä kerron, että mies päätti minun raskaaksi tultuani, että hän lopettaa tupakoinnin ennen vauvan syntymää ja nyt hän on onnistuneesti ollut 3 viikkoa polttamatta nikotiinipurukumin ja -laastareiden avulla.
Pupina: Minä olen saanut synnyttyäni (lähes 30v sitten) lahjaksi tädiltäni tuon Annansilmä-Aitan neliskanttisen rottinkisängyn. Se on tässä välissä ollut käytössä yhdellä jos toisella sukulaisvauvalla ja nyt se tulee olemaan meidän Papun ensisänkynä. Uusi patja ostettiin siihen juuri. Sit meillä on myös pinnasänky lainassa kaverilta, jossa Papu nukkuu, kun tuo rottinkisänky jää pieneksi.
Zatu: Turvallisesti päästiin tosiaan perille ja masun taputtelijoita riitti äidin juhlissa. Huomenna ISO:on ostoksille ;)
Sit joku kyseli Isyyspakkauksesta: Minä sellaisen väsäsin ja miehelle annoin isänpäivänä. Tuo toimi myös hieman " palkintona" tuolloin viikon kestäneestä onnistuneesta tupakkalakosta. Kovastit tuo pakkauksesta tykkäsi :)
Mut nyt lähden saunomaan. Täytyy saunoa taas varastoon, kun seuraavan kerran pääsee saunaan vasta joulun tienoilla.
-Sulina + Papu rv 35+3-
[color=red]Ollaan miehen kanssa vaan raivattu taas pahimmat, ei tullut suursiivouksesta mitään, eilen ramppasi vieraita ja tänään päätettiinkin sitten lähteä shoppailemaan. Isäni ja hänen avopuolisonsa hoitivat (ekaa kertaa) koko lapsikatrasta (4 kpl) ja me juostiin kaupoissa. Löysin vauvallekin ihanan ensinallen =) Ostettiin esikoiselle digikamera, anoppi maksoi puolet ja 9 vuotiaalle nintedo-dogs pelokonsolin ja pelin, plus jotain pientä rekvisiittaa näille pienille. Vielä on paljon ostamatta! Mut jotain alkua...
[color=blue]Vauvan korikin alkaa olla valmis, peitto pitää vielä ommella, ja anoppi soitti tänään että on ommellut vauvalle lakanoita ja pussilakanoita. Vaatteet pitäisi vielä käydä läpi, mutt kun ei vielä ole jaksanut. Tuntuu että aika ei riitä mihinkään.
[color=maroon]TupakointiG: molemmat ollaan tupakoitsijoita, tosin Ex sellaisia nyt jo neljättä vuotta. Aina olen lopettanut raskauksien myötä, mutta taas vaan aloittanut vauvan synnyttyä. Kun aloin odottamaan kolmatta, päätin että tällä kertaa lopetan ikuisesti, mies teki samn päätöksen viikkoa myöhemmin, ja se on pitänyt. Ei se helppoa ole, nyt on mennyt vuosi niin etten ole nähnyt unta polttavani, mutta kyllä ne ekat vuodet oli rankkoja! Vieläkin voi yhtäkkiä tulla kauhea halu polttaa, mutta nyt en aio luovuttaa, on se vaan niin kauheeta se lopettaminen. Miehelle ei tehnyt yhtä tiukkaa lopettaminen kuin minulle,mistäköhän lie?? Itse kerkesin polttaa kymmenisen vuotta ja 2 askia päivässä =( Hyvä että pääsin eroon!
[color=violet]Pupina: kuulostaa ihanalta tuo huutamasi keinutuoli!
OMK80, mikä ihme eläin on fretti?? Koiraa ehkä arvaisin, mutta mitä rotua siinä tapauksessa?? Toivottavasti voi nyt paremmin! Mekin olemme saaneet huomata eläinlääkäreiden taksojen suuruuden, olisi ehkä pitänyt ruveta eläinlääkäriksi!
Äitylille ja Taulle tsemppiä flunnsaoireisiin ja vatsatauteihin! Birgitille myös, toivotaan ettei perheen tauti iske äitiin seuraavaksi!
Zatu: onneksi en ole blondi, eli en saa syitäniskoilleni! =) Ja taas sä olet touhunnut viikonloppuna kaikkee hyödyllistä, hyvä juttu!
Sulina: Pidetään peukkuja ettei sun miehees iskenyt pöpö siirry sinuun seuraavaksi! Ei välttämättä ihan huono käänne että sait olla pohjanmaalla vähän pitempään kun matkaakin on ton verran! Missäs päin semmoinen ISO löytyy =)
Nyt pitää saada jalkoja ylemmäs, voikkapas terhot! Ja ps. Laittakaahan kuvia sinne blogiin vauvan sängyistänne ja masuistanne, ei ole pitkään aikaan tullut uusia kuvia nyt! Itsekin yritän saada aikaiseksi het kun kerkiän!!
nenn 34+6
Täällä herätty jo hyvissä ajoin ja tänään olen jopa taas pitkästä aikaa virtaa täynnä heti aamusta..
Olen aloitellut petivaatteiden vaihtoa (tosin eipä ulos viitsi mitään viedä tuulettumaan, mutta vaihdetaan nyt kuitenkin ja imuroin sängyt, niin ehkä se riittää tällä erää..).
Meillä ei muutenkaan tämä koti nyt ole mikään siisti, koska meillä tehdään noihin makkareihin ihan perusteellista remonttia ja siellä hiotaan seiniä ym. ja pöly on valtava. Vaikka mies on kuinka suojannut oviaukot ym. niin kyllä se pöly kantautuu muihinkin tiloihin, joten sen kanssa on vielä jonkin aikaa elettävä (pyyhin kyllä sitä joka päivä pois, mutta aina sitä vaan lisää tulee..). Onneksi tuo sotkuisin vaihe alkaa olemaan takana päin, pian päästään seiniä jo maalaamaankin.. Kun mulla on se toive, että jouluna olis kaikki makuuhuoneet remontoituna ja nyt on siis työn alla kaksi huonetta lapsille ja sit jossain vaiheessa pitäis rempata myös tuo kolmas huone meille ja vauvalle (eli tässä tapauksessa aloitetaan heti, kun noi kaksi on saatu valmiiksi..).
Mies meni taas tänä aamuna töihin, joten me ollaan täällä sit lasten kanssa kolmisin, joten ei poikkea juurikaan meidän normaalista päivästä.
( . ) Voidaan ihan hyvin, mitä nyt välillä supistuksia tuntuu olevan yhtenään, mutta eivät ole kipeitä, joten ehkä näiden kanssa pärjäillään.. Ensi viikolla neuvola ja sitten seuraavalla viikolla olis sinne äitipolille se aika siihen kokoarvioon. Tämä vauvahan oli jo välillä perätilassa, mutta tämän hetkisestä tilanteesta en ole kyllä enää lainkaan varma. Mutta se selviää sitten viimeistään siellä äitipolilla, kun ultraavat, että miten päin on ja toimenpiteet sitten varmaan sen mukaan.
Muiden juttuihin en osaa ottaa juurikaan tässä kantaa, kun olen tällä viikolla ehtinyt tosi huonosti koneelle. Olen joidenkin päivien pinoja lukenut, mutta en nyt muista näillä aivoilla, että mistä olette puhuneet.. Joten nyt yritän jatkaa näitä teidän aiempien viikkojen juttujen lukemista, jotta pääsen vähän edes perille siitä, että mitä on kirjoitettu.
Niin, sen verran kommentoin, että se viime lauantainen tyttöjen ilta peruuntui sitten muistakin syistä kuin vain minun appivanhempien takia, joten nyt ei niin paljon enää harmita. Mutta toisaalta sain sitten jonkin taudin taas ja olin sunnuntain ja maanantain lähestulkoon petipotilaana, maha ihan sekaisin ym. En tiedä, mistä johtui, mutta onneksi meni kohtuuhelposti ohi.. Ja anopin kanssa meinasi mennä hermot tässäkin suhteessa. Mulla siis alkoi se huono olo silloin, kun olivat vielä täällä meillä.. Soitteli sitten jatkuvasti perään, että mikä on olo ja mene nyt lääkäriin, jos olo ei parane jne.. Kai nyt aikuinen ihminen tietää, että mikä on mahatautia ja mikä on taas vauvan voinnista johtuvaa (noin niinkuin pääpiirteissään).. Onhan se hyvä, että huolehtii, mutta liika on liikaa.
Mukavaa äitiyslomaa kaikille, jotka sen ovat aloittaneet, minäkin olen kolmatta päivää virallisella äippälomalla, joten kyllä kai se on uskottava, että se la vaan lähestyy. Sain minä jopa jo jonkin verran vaatteita pestyksi (siis vauvaa varten) ja pakkasimme esikoisen kanssa jo yhteen kassiin yhdet vaatteet vauvaa varten, tai siis sairaalasta kotiin tuloa varten. Oma sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta se ei ole niin kiireellinen, koska uskon, että mies osaa sitten tuoda minulle sairaalaan tarvittavat, jos kassi jostain syystä jäisikin pakkaamatta.. Kun synnytyssalissa nyt ei tartte vielä kovin kummoiset varusteet mukana olla, riittää, että on kamera, jotta saa vauvan ensihetket ikuistettua.
Mutta nyt lähden laittamaan tuota meidän sänkyä, kun lasten sängyt alkavat olemaan jo imuroitu ym.
-äitiliini ja masukki 34+4