Perhepäivähoitaja oikealla alalla?
Olen nähnyt perhepäivähoitajan, joka on erittäin väsynyt työhönsä. Hän tiuskii hoitolapsilleen ja pääasiassa istuu hiekkalaatikon reunalla ja komentelee siitä lapsia. Säännöt ovat myös ankaria, mitä saa tehdä puistossa ja mitä ei. Esim. kuraisena ei häneen saa koskea. Kertaakaan en ole nähnyt hänen keinuttavan lapsia. Itse en hänen hoitoonsa lapsia veisi.
Kommentit (2)
myös minä annan lapsille komentoja. Ja istun hiekkalaatikon reunalla. Missäs muualla olisin, minunhan pitää vahtia lapsia! Joskus joutuu ääntäkin korottamaan mikäli lapsi ei usko. Ei ole kivaa, jos toinen lapsi lappaa hiekkaa toisen puseron sisään. Onhan minun siihen KASVATTAJANA puututtava. Enkä kyllä minäkään tykkäisi, jos kuraisena minuun kosketaan. Joskus väsyttää minuakin, en tiuski, mutta en välttämättä hymyile ihan koko aikaa. Kuka muuten hymyilee työpaikallaan aamusta iltaan?
Jos pph ei millään tavalla puuttuisi lasten tekemisiin niin av:lla valitettaisiin, että hoitaja vain istuu eikä millään tavalla komenna lapsia vaikka nämä tekisivät mitä. Ja muuten, hiekkalaatikolla on meilläpäin äitejäkin ja he ne vasta väsyneiltä ja kyllästyneiltä näyttävätkin :)
t. pph ja äiti.... yleensä iloinen, joskus taas vähemmän iloinen...
Jos pph:lla on ollut huono päivä? Yleensä tekeevät pitkiä päiviä.Esim. tuttuni aloittaa aamulla työt kodissaan 6.30-18. Klo 18 lähtee toiseen perheeseen hoitamaan iltahoidettavia 24 asti! Sit kotiin nukkumaan ja aamulla sama homma uudestaan..
Paikkakunnalla päiväkoti on auki vain klo 17 asti joten pph:t tekee iltatyöt.
Jos lapset on villejä tai eivät tottele kuin tiukkaa komentamista?
Ota yhteyttä ohjaajaan jos huolettaa tai käy hoitajan juttusilla..
Olen itse ollut pph ja palkkani oli 3,90 tunti, kuukausipalkka 690 euroa. Siis tämä ei ole mikään perustelu jos on lapsille ilkeä, mut saattoi joskus itseä ärsyttää kun mietti pitkän työpäivän aikana miten surkea palkka on ja miten pitkiä päivät on. Siihen vielä siivoukset ja ruuan laitot omalla ajalla..
Nyt oon äitiyslomalla, en tiedä jatkanko enää töitä sitten myöhemmin.
Ikinä en oo lapsille tai vanhemmille ollu naama norsun v*tulla vaikka joskus väsyttää tai ärsyttää..